Nukkejen säilytys

Aloittaja myrva, joulukuu 12, 2012, 17:51:36

« edellinen - seuraava »

HelloDolly

Lainaus käyttäjältä: Alice - huhtikuu 09, 2014, 10:02:08
Tosi kivan näköinen kaappi! Mielenkiintoista aina nähdä muiden säilytys- ja esillepanoratkaisuja  :smiley:

Oon samaa mieltä!  :cuteyes:

kuuma92

#76
Upea Kaappi!  :peukku:  :smiley:    Osaisitteko sanoa mistä löytäisin Nuken vaatteille ja tavaroille.Koottavia sälytyslaatikoita mieluusti saisi olla kuviollinen.
Olen kiertänyt   kaikki Savonlinnan kaupat  mistään ei löydy sopivia  :cuteno:

Milo

Oon kanssa ettinyt laatikoita nukkejen ja tavaroiden säilytykseen, mutta tosi vaikea löytää. Ikeassa kävin viime kuussa, eikä ollut mitään mieleistä. Jyskissä en oo käynyt, mutta nettisivuilta en ainakaan löytänyt mitään. Paras vinkki oli Alician Kierrätysideoita... ketjussa Tigerin laatikoista, jotka oli tosi hyviä! http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=1500.0
Harmi vaan että Tigeria ei taida olla ihan kaikkialla Suomessa.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Merineiti

mulla on tällä hetkellä nukkejen vaatteet mini-grip pusseissa ja tavarat kierrätetyissä muovilaatikoissa (mm. aino jäätelöpurkissa)
Ajatuksenä olisi rakentaa jonkin sortin vaatekaappi/kaappeja, mikä voisi samaan aikaan toimia sekä konkreettisena säilytyksenä että lavasteena dioraamoissa.
Nuket on tällähetkellä huonosti esillä, kun iso osa odottaa yhä stailaustaan.

Mutta mulla on käytössä iso, lokeroitu kirjahylly (Jyskin versio Ikean Expedit kalustosta, tilanjakaja/kirjahylly) josta olen ajatellut lohkaista pari lokeroa noille nukeille lavastetuiksi huoneiksi. Kenin pään päälle jää n. 5cm ennen kattoa, joten hieman kellarimainen tunnelma niissä on, mutta jos ne pisimmät nuket saisi vaikka istumaan... eli ideana on siis saada ne nuket näytille dioraamaan.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Adalia

Tänään käytiin Ikeassa ja ostettiin kerralla kolme Detolf-vitriiniä  ^^ Kasattiinkin ne jo.



Ikean viereisestä Lanttila-kirppiksestä löysin halvalla Lundby-talon, jonka laitoin toisten vitriinien yläpuolelle...

Life in plastic
It's fantastic!

whitney

Voi, kyllä sinun Adalia kelpaa. Aivan ihastuttavat kokoelmat vitriineissä siististi esillä.

Louhi

Lajittelin nuket pahvilaatikoihin sen mukaan, ovatko vitriininukkeja, nivellettyjä vai tönkkövartaloisia. En tiedä, saanko kaikki mahtumaan noihin kahteen vitriiniin  :whaddado:. Sillä lailla ainakin saisin, että rakentelisin niitä taustakorokkeita pahvista, mutta olen niin laiska, tyhmä ja saamaton (Zen Cafe).

Suippi


myrva


Makuuhuone-hylly, niin makeaa !


Ninni-doll

Ompa ihastuttava makkari  :hbeat:

Jennijee

Onko kellään UV-suojakalvoja ikkunoissa? Mistä saa ja mitä maksaa?

Tässä on joku versio suojaavasta ikkunakalvosta nukkeja suojaamaan. Ei kauhee hinta.

Adalia

Lainaus käyttäjältä: Jennijee - huhtikuu 08, 2015, 21:00:52
Onko kellään UV-suojakalvoja ikkunoissa? Mistä saa ja mitä maksaa?

Tässä on joku versio suojaavasta ikkunakalvosta nukkeja suojaamaan. Ei kauhee hinta.

Suunnitteilla on laittaa - ja kiitos Etolan vinkistä!
Life in plastic
It's fantastic!

Marianne

Loistoidea tuollainen suojakalvo!  :peukku: Kevätaurinko porottaa ikkunasta sisään siihen malliin, että mulla ainakin dioraaman kapalevyseinät kellastuu reunoista. Nukeissa ei onneksi ole näkynyt mitään värimuutoksia, mutta kun vitriini on ikkunaa vastapäätä, niin saisihan senkin jotenkin suojata.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Silky

Vitriinit olkkarissa ja isot ikkunat etelään (laiska ihminen ei jaksa edes ajatella kalvottamista)  :D Laitoin vitriinit ikään kuin tilanjakajaksi ja kapea sivuseinä on ikkunaan päin. Ne vitriinin sivuseinän lasit peitin vaatepaketeilla -vitriinin ulkopuolelle näkyy paketin takapuoli, jonka haalistumisesta ei ole niin väliä. Paketin sisus ei kuitenkaan kärsi ja samalla nuket vitriinissä ovat "varjon puolella".
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Milia C

#89
Löytöjä voi tehdä omasta kaapista...  :chuckle:

Nämä nuket mulla on ollut varmaan muutosta asti kaapissa. Rosie vielä paketissankin. En vain ole "saanut aikaiseksi" purkaa... Puoliso aukaisikin tuon Mimin paketistaan jossain vaiheessa ja Mimi on ilmiselvästi iloinen vapaudestaan  :D

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-