Kirppislöytöjä

Aloittaja Aliisa, marraskuu 24, 2012, 14:57:08

« edellinen - seuraava »

Bambi

Ei voi olla totta! Näin monella meistä on ollut tuo Daisy!! Jasmiina 2, Louhi, Ninni-doll, Caroline, Jalouse  :joukkohali:

Teidän tarinat kuulostaa niin tutulta! Omanikin oli ihan ihka eka lajiaan minulle ja sain sen kolmevuotiaana Kajaanin tädiltä tuliaisiksi (voi sitä 80-luvun kulta-aikaa) toisin kuin ekan Barbien sain sitten vasta vähän myöhemmin. Vanhemmiltani en olisi minäkään moisia nukkeja (Barbie, Daisy jne) saanut joten kaikki ensimmäiset tulivat jostain muualta. Minulla on itse nukkekin vielä tallella ja ehkä saatan siitä vielä joskus luopuakin. Ei tuo Daisy sentään niin rakas ollut. Kengät oli kirkkaan keltaiset. Niistä taitaa olla vielä toinen tallella samoin kuin tietysti mekko. Mulle tuo jäi ainoaksi Daisyksi ja se sai aina Barbie-perheen lapsen tai joskus jopa murtovarkaan roolin. Ihan sontakorri  ^^ sen nimi ei tainut olla, mutta tuo Daisyn totinen ilme ei muakaan silloin oikein sytyttänyt. Leikkejä se ainakin kesti sillä kaikki raajat ovat tallella, tukka päässä ja naama siisti joten lienee ollut lujaa laatua!

Onko tuolla kyseisellä Daisyllä nimikin? Entäs vuosiluku? Meinaan kun en ainakaan löytänyt sitä noilta Daisy sivustoilta (joihin katsoin linkit täältä palstalta).

Caroline

Lainaus käyttäjältä: Bambi - marraskuu 10, 2013, 23:34:16

Onko tuolla kyseisellä Daisyllä nimikin? Entäs vuosiluku? Meinaan kun en ainakaan löytänyt sitä noilta Daisy sivustoilta (joihin katsoin linkit täältä palstalta).

Erityistä nimeä ei taida olla. Vuosi -86 tämän sivuston mukaan, tanskalaisesta mainoksesta kuva. http://www.freewebs.com/dollsallover/daisythemodel.htm Sen sijaan lapsuuteni toista Daisyä en ole koskaan nähnyt missään, lienee hirveä harvinaisuus.  :D

Jalouse

Daisy oli myös minulla usein Barbien pikkusisko. :) Ihanana lisänä leikeissä oli äitipuolen 70- luvun alun Daisyt. Ne näytti aina minun mielestä vanhemmilta, ja esittikin enempi täti- ihmisiä ja mummoja. Toinen oma Daisy oli joku muusikko. Löysin netistä mun käyttämällä nimellä "Sateenkaari ( Rainbow ) Daisy" joitain kuvia. Mainoksissa näkyy vain numerokoodi.

Tuoreita löytökuvia koitan lisäillä tässä parin päivän kuluessa! :)

DarkJedi



Tämänpäiväinen kirppislöytö. Daisyreppanalla on kaula poikki, jalat ei taivu enää polvista ja varpaitakin on joku jyrsinyt. Mutta pää on siisti ja ehjä ja ensimmäinen (muistaakseni) tuollaisella sivujakauksella varustettu minkä olen löytänyt. Mekko on ilmeisesti Barbien, jossain arkistoissa luuraa nimittäin kaksi samanlaista.

Pöytään jäi mm. Super Style Barbie jolla oli päällä sekalainen setti 80-90- lukujen vaatetta (mm. Music Lovin' Barbien säärystimet, koosta päätellen jonkun miehekkeen neonkeltainen paita,...), Petra jolla päällä tuon Super Stylen mekko, muutama kasari- ysärinukke itsetehdyissä vaatteissa ja pari tuntematonta kloonia. Ei vaan antanut budjetti myöten ostaa. Plus että ei ne kyllä mahtuisikaan mihinkään.... ::)

Jalouse

Kyllä DarkJedi, asu kuuluu Garden Party Barbielle. Minulla oli se pienenä. Ja on ostoslistalla...

Aika kiiltäviltä näyttävät Daisyn hiukset. Hyvä löytö :)

Satumaa

Ai se Garden Partyn mekko on tuollainen, mulla on just pelkästään tuon Daisyn mekosta puuttuva härpäke.
sometimes being invisible has it's advantage

Dandelion

Ja multa löytyy Garden Party Barbien raato, jos joku haluaa koota kaikki osat yhteen :D

Jasmiina2

Whitney86: Taidettiin muuten ostaa sinulta tuo mekko juuri vähän aikaa sitten. Jostain se ainakin ostettiin, joten varmaan sinulta  :D

Jalouse

Pientä saamattomuutta on ollut ilmoilla löytöjen kuvaamisen suhteen täällä. Olen niin alussa keräilyni kanssa, että innostun aika monesta nukesta, kun kirppishinnoin löydän. Onneksi rajaan hankinnat tällä hetkellä pääsääntöisesti TNT- vartaloisiin. Uudempia versioita löytyy hyvässä leikityssä kunnossa Espoon kirppiksiltä ihan kohtalaisesti. (Jostain syystä mua viehättää nimenomaan hyväkuntoisen nuken bongaaminen kirppikseltä netin sijaan...)

Ja sitten oikeesti asiaan. Eilen käväisin Espoon uudessa Kierrätyskeskuksessa pyörähtämässä aika laihoin toivein. Avajaiset oli viikonloppuna, ja oletin hyllyjen olevan tyhjiä. Sen sijaan paikka kuhisi hyllyjä täyttäviä työntekijöitä, joista kaksi nosteli kilpaa nukkeja ja pehmoleluja jätesäkeistä leluhyllyyn. Löysin Hula Hair Barbien, jonka vastoin omaa rajaustani kropan tai valmistusvuoden (1996) suhteen päätin napata mukaani. Ne hiukset oli vaan niin upean väriset! Päällä oli aika ruma kolttu ja hiukset vaatii setvimistä, mutta 2 euron hintalapulla varustettuna en jäänyt miettimään. Lisäksi mukaan tarttui 1,80e:n hiuksekas Ken pulsareilla ja joku 90- luvun lopun nukke, jonka asu lienee 80- 90- luvun taitteesta (ostin asun vuoksi).

Omasta mielestäni paras löytö oli kuitenkin kirjahyllystä bongattu Billy Boyn Barbie - Onnen kultatyttö - kirja. Mulla oli tämä lapsuudessa isän luona, ja jaksoin lukea ja ihastella tätä aina uudelleen ja uudelleen. Maksoin tästä eilen huimat 2,80e.

Xara

Onnea! Tuo on kyllä aivan ihana kirja. Löysin sen vastikään itsekin kirppikseltä enkä ole vielä ehtinyt paljoa lukemaan, mutta selailun perusteella siinä on tosi hienot kuvat. :hbeat: Muutenkin kivat löydöt.

Täti Monika

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - marraskuu 09, 2013, 23:00:53
Raukka sai siis nimekseen Sontakorri  :cuteno:
Mä olen repeillyt tolle "sontakorrille" siitä saakka kun jokunen päivä sitten luin tuon  :rofl:  :rofl:
Ja kaiken lisäksi sana näyttäisi vakiintuneen uusiokäyttöön täällä meidän huushollissa: se on todella osuva, varsinkin näin rönttäkeleillä, kuvaamaan ulkoa sisälle tulevaa koiraa  :cuteyes: Kun tassut ja mahanalus on kurassa, on koira varsinainen sontakorri   :cuteyes: Mutta tietysti ihana sellainen  :hbeat:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Ninni-doll

Voi apua  :rofl: Mutta se Daisy parka oli mun mielestä kaikkea muuta kuin ihana, suorastaan vihasin sitä. Niimpä yhtenä päivänä laitoin sen sellaiseen punaiseen muovikoriin (olevinaan vankila) ja koriin ripustin pienen munalukon ettei se pääse vapaaksi. Ja sitten muut nuket heitteli sieltä kaltereiden välistä kaikkea sen raukan päälle  :gonna-cry: Jos nyt saisin samaisen nuken takaisin, olisin todella onnellinen

Xara

Löysin tänään kirpparilta sellaisen nukkuvan Barbien 90-luvulta. Sillä on pehmeä vartalo, valkoiset kiinteät tossut, sininen pyjama ja mukana hiusharja ja pieni pyyhelappu (silmien pyyhkimiseen?). Se tuli oikein siinä alkuperäisessä läpinäkyvässä kantokassissaan niin oli pakko poimia talteen vaikka minusta tuo pehmeä kroppa onkin aika kamala. :cuteno: Tietääkö joku, tuliko tuon mukana muutakin tavaraa?

Aliisa

:Look_Up: Kyseessä on ilmeisesti Slumber Party Barbie (1994): http://farm5.staticflickr.com/4089/5172137654_644cd79a03_z.jpg. Tuossa taitaa olla lisäksi joku tarra-arkki (?), olisko jotain pimeässä hohtavia tarroja, mutta ei kai muuta. :smiley:

Xara

Joo, juuri tuo! Silmät ei kyllä ole enää noin kirkkaat vaan aika uniset nätisti sanottuna. :D Kiva tietää, ettei paljoa rompetta puutu.