Uutiset:

SMF - Just Installed!

Main Menu

Blythe

Aloittaja Letizia, tammikuu 06, 2014, 14:00:00

« edellinen - seuraava »

Seija V

Heitetääs joku vanha kuva Linnetistä kiiltävänaamakavalkaadiin.

Kuva on otettu Jämsän koiranäyttelyssä viime kesänä.

Puppeteer


Ainokaisestani yksi kuva tältä päivältä!

Seija V

Blythetauti on viime aikoina vaivannut ankarasti. Ovat julkaisseet penteleen nättejä uutuuksia ja tilaamani kokoomateos auttoi osaltaan löytämään uusia ihastuksia. Ennen ostoslistalla oli kaksi Blytheä, nyt siellä on ainakin kuusi.
Pikkuhelpotusta tautiin tuo Ameerikan raitilta saapuva tulokas Spright Beauty joka kuuluu sarjaan todella erikoiset väriyhdistelmät. Lisäksi sillä on vaaleat ripset mikä lisää outouden vaikutelmaa. Odotin sitä jo tänään kotiin mutta kelvoton päätti jäädä johonkin POstin uumeniin viikonloppua viettämään. Tulisi jo  :pleeeaaasse:

Seija V

En sitten ikinä laittanut tänne kuvaa siitä tulokkaasta... No korjataan tilanne. Spright Beauty nimeltä Anemone


Milo

Onpa keväinen ja hempeä kuva! Kaunis nukke  :hbeat:
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Täti Monika

Mä olen jo tosi kauan halunnut omistaa Blythen, tossa joku vuosi sitten pääsin jossain messuilla Alicen Blytheä tutkailemaan ja siitä se vissiin lähti.
Nyt mulla on sitten yksi middie Blythe, Pyppi nimeltään. Aika villikko  :cuteyes: :hbeat:





Luin tätä ketjuakin ekaa kertaa ja joku kirjoitti aiemmin makuasioista että nää Blythet ois nukkemaailman " homejuusto ja oliivit"  ;) No, jos niin on, niin sitten sopii mun makuun mainiosti.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

avotuli

 :hbeat:  Ihana Pyppi!


Totta, tuo "homejuusto ja oliivit"-vertaus, niin totta.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Nata

Onpa hauska Pyppi tosiaankin!  :smiley:
"Light up the darkness"
* Bob Marley

HelloDolly

Onpas veikeä neiti tuo Pyppi ja aika vauhdikkaan oloinen!  :smiley:

Täti Monika

#39
Kiitos Avis, Nata ja HD  :smiley:
Vauhdikas ja vekkuli tapaus on tämä- olen aika lumoutunut nassikasta  :blush:
Tietysti tekisi mieli isoakin blytheä ( onko ne nyt NEO blythejä?) mutta ovat turkasen kalliita  :gonna-cry: joten toistaiseksi haaveissa vain. Viime vuosina on jääneet nukkehankinnat mulla todella vähiin, n. 1-2 nukkea/ vuosi. Ensi vuonna vois sitten miettiä vaikkapa isoa blytheä  :cuteyes:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Seija V

Joo, Neo Blythejä on ne suuret.

Blythejen hinnat ovat onneksi aika hyvin pysyneet tasaisessa viime vuodet. Tietyt limitedjulkaisut ovat lähtöjään kalliita ja loppuunmyyynnin jälkeen pöyristyttävän kalliita, normijulkaisuja saa aika kohtuuhintaan. Nytkin on Suomessa esim. Pullip Suomen foorumilla ollut useampa Blythejä ihan stock kuntoisina myynnissä käytännössä hankintahintaan.

Blythen ostajan kannattaa olla tarkkana. Näissä feikkinukkeja liikkuu markkinoilla paljon ja eteenkin osa ulkomaisista kustomoijista käyttää ihan härskisti väärennöstä kustomin pohjana rahastaen silti kuin kyseessä olisi aito nukke. monet edulliset Blythet ovat niinsanottuja "factoryblythejä" joiden alkuperä on epäselvä, vaikka tarina kertoo niiden olevan Takaran omista tehtaista lähtöisin. Niiden joukossa voi olla hurjan kauniita ja laadukkaita, mutta kun ei voi tietää. Lisäksi niiden omistamiseen liittyy moraalinen ongelma koska factoryt eivät tule markkinoille virallisia reittejä, joten kyllä niiden kanssa joku vilunki tapahtuu. Useimmille nukkefoorumeille ei väärennösten kuvia voi postata.

Täti Monika

Kiitos infosta, Seija V  :Look_Up: Aika hankalalta ja monimutkaiselta näin keltanokasta kuulostaa nuo blythe- kuviot. Mistä sitä sitten uskaltaa ostaakaan? Osaatko sanoa jonkun hintahaarukan missä nuo NEO- kokoiset liikkuu?
Ja onko näille siis ihan oma fooruminsa Suomessa?
Sitten vielä blythe tietäjille kysymys: miten olette ratkaisseet pystyssä pysymisen kun pää painaa niin paljon? Vai kannattaako suosiolla pitää istuma- asennossa ( mitä oon kuvia katsonut niin useimmiten istuvat). Tällä minun pikkuisella myös, vissiin suhteessa yhtä iso pää suhteessa kroppaan kuin niillä isoillakin.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Seija V

Kun ostaa joltakin kotimaiselta nukkefoorumilta käytettynä tai ulkomaisesta nettikaupasta uutena, saa kyllä aidon. Ebay ja epämääräiset kansainväliset facebookirpparit ovat sitten asia erikseen.
Esim. CCT http://www.cc-toys.com.hk/products_list.php?nid=12 myy uusia nukkeja järkevään hintaan ja sen kautta onnistuu myös uusien julkaisuitten ennakkotilaus. Itse käytän heidän sivujaan hintaseurantaan sillä nukkejen hinnat muuttuvat usein. Blytheissä ei aina voi ennustaa mikä nukke muuttuu hyperhalutuksi jostakin kumman syystä ja pompsauttaa hintansa pilviin.
CCT myy myös hyvällä valikoimalla Momokoa.

Euromyyjä Plasticpop jonka kautta ostetaan myös Pullippeja ja Azoneita myy ajoittain Blythejä. http://www.plasticpop.de/en/Blythe---23.html

Euroopassa on myös espanjalainen tukkuri, mutta koska se liike myy rinta rinnan aitoja ja feikkiblythe ICYä, en linkitä sitä tähän. Mutta heillä on valikoimissaan myös joitakin vanhoja Blythejä. Kukin sitten itse miettii tahtooko sellaista firmaa kannattaa. Itse en ole heiltä tästä syystä mitään tilannut ainakaan vielä. Voi olla että tilanne muuttuu. Firma jätti pyyntöjen jälkeen feillipullipit pois valikoimastaan ja toivoa on, että tekevät saman feikkiblythejen kanssa.

En itse ole facebookissa, mutta siellä on tosi vilkkaita blytheyhteisöjä joiden kautta käytetyn nuken ostaminen on kyllä turvallista. Minun tuo Spright Beautyni tuli ystävän bongaamana Kanadasta juuri faceyhteisön kautta.

Isot japanilaista keräilytavaraa myyvät firmat kuten Amiami pitävät jotakin nukkevalikoimaa, mutta usein heidän kauttaan onnistuu lähinnä uusimpien nukkejen ennakkotilaukset. Käytettyjä nukkeja myyvistä japanilaisfirmoista Mandarake on luotettava.

Sitten se pystyssä pysyminen. Kikka ykkönen on kunnolliset kengät. Sellaiset joissa on hintsun leveämpi pohja ja järeä nilkkaa tukeva varsi. Kikka kakkonen on sitten grillitikku tms. keppi kolmanneksi tukipisteeksi takaraivosta maahan ja sen photoshoppaaminen pois. Tätä käytetään paljon, joskaan itse en moista hyväksy tai käytä kuvissani. Tukikeppekä toki käytän paljonkin, mutta en kuvankäsittelyä. Taitoa on piilottaa tuki kuvaan niin ettei sitä huomaa  :peukku: (lukekaa rivien välistä en osaa käyttää kuvanmuokkausohjelmia  :shuting-up:)
Aika tavallista on mallata seisomiskuvat niin, että nukke nojaa hiukan johonkin.
Tässä alla aika arkinen seisomiskuva mutta jossa Blythe seisoo ilman mitään tukea, vain tukevat saappaat apunaan. Eli ei temppu mikään mahdoton ole.


Täti Monika

Taas kiitokset Seijalle tiedoista ja linkeistä  :hug:
Kävin kuolaamassa tuolla CCT- sivuilla- useampi mieleinen sieltä löytyi kyllä  :cuteyes: Aika lavea näyttäisi olevan hintahaarukka, osaatko Seija sanoa miksi osa on niin paljon kalliimpia? Ymmärrän toki että ne vintage- Kenner- Blythet, mutta että miksi noissa CCT:n sivuilla olevissa uudemmissa on niin paljon hintaeroja, halvimmat neot alle 200 ja kalleimmat yli 800  :neurotic: Eli mistä se korkea hinta muodostuu, onko valmistettu vähemmän tms. Kun esimerkiksi vaatteita ja asusteita ei näkynyt olevan enempää noilla kalliimmillakaan.
Olen myös katsellut paljon noita customeja ja ihastunut moniin niihinkin.
Kyllä nyt yksi pitää ostaa jostakin, se on selvä, jotta pääsee kunnolla tutustumaan  :lecture:

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Seija V

#44
Hyvä että huomasit hintaihmeellisyyden! (hyvä oppilas!! :peukku:) En todellakaan tiedä mistä se johtuu, mutta aina välillä joku tietty nukke ponnahtaa graalin asemaan ja sen hinta kipuaa käsittämättömiin summiin. Osasta tietää että kyseessä on vaikka jonkun himoitun vaatebrändin kanssa tehty yhteistyönukke tai joku muu limited jota on tehtykin vain pieni erä. Niiden kalliin hinnan nyt pystyy ymmärtämään. Mutta välillä joku ihan tavisnukke tekee saman. Esimerkkinä vaikka Vinter Arden joka oli todella kaunis, mutta ei mitään ihmeempää ja josta silti on muodostunut yksi kaikkein kalleimmista ja himoituimmista nukeista.  :whaddado: Vielä kun sitä myytiin CCT.llä stockina, hinta oli toista tonnia.

Ihan lähtöjään uusia Blythejä tulee kahta sorttia. Ne kahden sadan pintaan myytävät ja alle ovat usein aika simppeleillä vaatteilla, muovisilla kengillä jne. Niitä myydään Japanissa lelukaupoissa ja luultavasti ne on ensisijaisesti suunnatu leikittäviksi nukeiksi.
Sitten ne jo useamman satasen nuket joilla on joko mutkikas asu tai jonkun lisenssifirman kanssa tehdyt yhteistyövaatteet. Ne on suunnattu aikuisille keräilijöille alun pitäenkin. Niillä on usein ne kauneimmat väriyhdistelmät ja päheimmät vaatteet. Tosin tämän vuoden alun edullisissakin nukeissa on ollut useampi hurjan kaunis ja värikäs julkaisu jolla on käyttökelpoiset vaatteetkin.