Kirppislöytöjä

Aloittaja Aliisa, marraskuu 24, 2012, 14:57:08

« edellinen - seuraava »

Tutu

Näyttäis joukossa olevan cut and style midgekin?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Illuusia

Kyllä nuo ovat ihan arvokkaita - keräilijöille, vaikkeivat välttämättä rahallisesti kuin muutamia euroja tai kympin kunnosta riippuen. Kaks ekaa tummaakin ennennäkemättömät tummahiuksiset Sindyt, kolmas hieno Petra, neljäs Susy ja viides Steffi Love. Ja vaikka juuri kukaan ei keräile Steffejä, tuokin on vähän vanhempi ja näin hyvä esimerkki Steffeistä :)

Toisessa kuvassa tosiaan Cut 'n Style Midge, jota juuri täälläkin joku kaipaili tuolla Ostetaan-osiossa :) Korutkin tallessa. Ja onhan tuossa vaikka mitä muitakin hienoja nukkeja.

Onneksi Barbeja sun muitakin nukkeja riittää, muokkauksiinkin :) Alkuperäisten kokonaisuuksien keräilijänä mä muokkaisin tietysti vain sellaisia nukkeja, joilla on lähtökohtaisesti jo jokin sellainen vika, joka haittaa keräilymielessä. Esim. hiuspuutteita -> omiaan roottaukseen, kuluneet meikit... Tai jos nukkea on tehty miljoonia samanlaisia eli on aika tavis, perusBarbiet, halpikset kuten Steffi, tusinaBratzit ja -Moxiet :) Nuorena tyttönä tekaisin parille halpikselleni karmeat meikit, jotka on tarkoitus joskus tehdä uusiksi, joten meikkitaiteilu mielessä itselläkin, ja roottaus, sillä kahdelta nukeltani ovat lähteneet hiukset ihan luonnollisesti vanheten eli pudoneet itsestän :) Toinen Steffi, toinen Pia Maria.

Minkälaisia kustomointeja teet, Claris?

Clairis

Kiitos kommentista, Illuusia! Minulla on hyvin hatarat tiedot näistä nukeista, enkä varsinaisesti keräile ollenkaan, vaan tosiaan hankin muokattavaksi eri tarkoituksiin. Kaveritkin tietävät, että olen etsinyt nyt nivellettyjä sirkuväeksi. Niitäkin tuosta laatikosta onneksi löytyi muutama.

Joitakin muokkauksiani löytyy tuolta muokattujen osiosta (ehkä jostain sivulta 20->) ja mun galleriasta. Aivan aloittelija tässäkin asiassa.

Täältä on saanut kyllä valtavasti apua ja tietoa ystävällisistä asiantuntijoilta. Kiitos siitä kaikille!

Illuusia

Ok, Clairis :) Kävin kurkkaamassa ja kustomointikeskustelu on todella mielenkiintoista seurattavaa. Etenkin asut ja ompelukset <3

Kirppislöydöistä: tuo on kyllä hyvä konsti tuo ostoslistan jako ystäville. Mä oikein ihmettelin tänään, etten ole ennemmin kouluttanut kirppiksiä koluavaa veljeäni poimimaan minulle sopivia nukkeja... Joskus aiemmin kyllä toimitin listan Arabioista sun muista etsintäkohteista. No tänään veljeni sattui olemaan nukkehuoneellani ja koulutin hänet puhelimitse: "kova vartalo, pepussa Barbie ja Midgem 60-luvun meikit", "niskassa Sindy tai esim. 033055X, pallopää" ja "surkea pieni ruipelo nukke, pallopää, selässä Model Toys" - osta! Hän kierteli samalla vitriinejä availlen ja hameiden helmojen alle kurkistellen :D Sovittiin, että jos veljeni löytää jotain, hän jättää nuket huoneeseeni, ja minä jätän vastaavasti maksun sinne hänelle. Onpa jännittävää mennä aina käymään ja katsomaan, jonko jotain tullut... Osaavatkos kaikkien miehet, siskot, veljet, äidit, isät, kummit ja kaimat jo etsiä sopivia nukkeja? Vai tuleeko pelkkiä huteja ? :D Kuinka vaikea tottumattoman on tunnistaa nukkeja kirppiksellä?

Xara

Tänään löytyi kirppikseltä Barbie: Opas Barbien satumaiseen maailmaan -kirja! Vaikuttaa selailun perusteella kivalta lisältä kirjahyllyyn parin muun Barbie-kirjani viereen.  :smiley: Aika vähälle lukemiselle nuo edellisetkin on jääneet, mutta ehkä vielä joskus...

sapphire

Kiva katsella mitä kirppislöytöjä on tehty. Aina sitä pyörii kirppiksellä siinä toivossa että löytäis jotain kivaa. Mutta harvoinpa täällä päin tulee mitään aarteita vastaan.

Puppeteer


Tässä nyt vähän epämääräinen kuva, mutta sentäs kerrankin sain kuvattua löytöjä. Nämä ovat useammalta eri reissulta löytyneitä, varsinkin noista nivellytetyistä Barbieista olin iloinen! Tässä on varmasti ihan muitakin kuin Barbien juttuja kuvassa, mutta kun sopivaa kokoluokkaa ovat niin ajattelin kuvaan silti ottaa.

Jasmiina2

Ohoh, hyvä saalis Puppeteer.  :peukku:

Tässä viime viikon kirppislöydöt.


sininen

Tunnistitko Jasmina mikä tuo tumma on?

Jasmiina2

Joo, Island Fun Christiehän se siinä. Aika yllättävää että tuli täällä Suomessa vastaan. En ole juuri törmäillyt kyseiseen nukkeen muualla kuin netissä.

sininen

Näin olin katsovani. Kerran kesällä oi myös torissa myynnissä. Veikkaan, että joku paikka on niitä kaupannut Suomessa kuitenkin: itse löysin Teresan samaa settiä ja pidin sitä sulana nahdottomuutena tätä aiemmin.

Aliisa

Tosi hyvät löydöt Jasmiina2. :peukku: Erityisesti tuo tumma Barbie. :smiley: Mikä voisi olla tuo mekko hänen päällään? Varmaan 80-luvun Mattelia. Tuo kukkapuska näyttää samalta kuin Ballerina Caran. Tosin värisävy ei taida ihan täsmätä, Caran kukat taitaa olla enemmän punaiset kuin pinkit.

Nata

#1497
Vau mikä tumma kaunotar!  :hbeat:

Tuo asu on Petran asu. En muista just nyt nimeä, mutta mulla on / oli kyseinen nukke lapsena.

-> Party Petra. Siihen tosiaan kuuluis vielä semmoinen ohut irrallinen karvareunainen liehuke alaosan päälle ja joku hämärä muistikuva on koruistakin. Ja valkoinen puuhka. Ihan kaikkia osia ei taida itellä enää olla tallessa ja itse nukkekin on jo joutunut tuunausharjoitusrungoksi.  ::)
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Jasmiina2

Oooh...Kiitos Nata. Itse yritin eilen turhaan tuota asua tunnistaa  :cuteyes:

avotuli

Tämän päivän löytö oli vinyylisyöpäinen mutta hyväpäinen Rockers Dance action DeeDee. Jalat tosi kamalat ja vinkeä vaaleanpunainen kokohaalari yllään (tunnistamaton kasarihenkinen laitos se).
Tanssihuidonta vyötäröä keikuttaessa toimii, pään vaihdan toiseen kroppaan, mutta kropan tarvitseva saa... tulee myyntiin kun joskus saan kasat purettua...Noi DeeDeet on kaikki olleet ruumiillisesti huonossa kunnossa, käsivarret hiertyneet ja jaloissa syöpä.
Kauppiaasta keräilijäksi taas