Joulunukke 2013 kysymykset

Aloittaja Jasmiina2, elokuu 01, 2013, 07:03:19

« edellinen - seuraava »

Jasmiina2

Tässä ketjussa ovat kysymykset, joihin jokaisen joulunukke vaihtoon osallistuvan jäsenen tulisi vastata. Vastatkaa mahdollisimman tarkasti, jotta nuken tekijä saa hyvän kuvan mieltymyksistänne ja toiveistanne nuken suhteen. Näin vältytään pettymyksiltä sitten jouluaattona.  :peukku:

VASTAUKSET YKSITYISVIESTILLÄ JASMIINA2:LLE VIIMEISTÄÄN 31.8!

Ja jos ette ole vielä lukeneet Joulunukke 2013 ketjusta vaihtoon liittyviä ohjeita ja sääntöjä, lukekaa ne nyt alla olevasta linkistä. Hopi hopi... :dance-to-the-groooowe:
http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=836.0

Voit osallistua yhdelle kolmesta nukke vaihdon tasosta:

Taso 1: nuken vaatteiden ja kampauksen vaihto sekä pakkauksen koristelu. Tällä tasolla sinun ei tarvitse maalata tai ruutata nukkea. Riittää kun etsit yhteensopivan pään ja kropan, suunnittelet kampauksen ja hankit nukelle asun. Pakkaus on osa nukkea, joten olisi mukavaa jos se olisi koristeltu. Voit myös suunnitella nukelle tarinan, jos haluat.

Taso 2: Tällä tasolla teet yhden seuraavista: kasvojen maalaus (ainakin osittainen), hiusten ruuttaus, asun ompelu. Voit siis esimerkiksi ruutata nukelle hiukset ja sitten laittaa sille jonkin ostetun mekon ja säilyttää alkuperäiset kasvot. Riittää että teet yhden edellä mainituista. Jos aiot tehdä enemmän kuin yhden, osallistu tasolle 3. Muista tietenkin myös pakkaus.

Taso 3: Tällä tasolla teet ainakin kaksi seuraavista: kasvojen maalaus (ainakin osittainen), hiusten ruuttaus, asun ompelu. Voit siis esimerkiksi maalata kasvoja ja ommella asun, mutta säilyttää nuken alkuperäiset hiukset. Toki saat duunata kaikki kolmekin, kasvot, hiukset ja asun, jos haluat. Kaksi kuitenkin riittää tälle tasolle. Muista myös pakkaus.

Sitten ne kysymykset:

1. Mille tasolle osallistut? Jos osallistut esim. tasolle 1, saat myös nuken henkilöltä joka on ilmoittautunut 1 tasolle.

2. Käykö jokin muu kroppa kuin Fashionistas kroppa? Voit sanoa esimerkiksi että kaikki kroppatyypit käyvät tai mikä tahansa nivelletty kroppa käy tms.

3. Lempi kasvomuotit? Se että mainitset jonkin kasvomuotin ei välttämättä tarkoita että joulunukellasi tulee olemaan juuri se kasvomuotti, mutta ainakin nuken tekijä tietää mistä pidät.

4. Haluatko mieluummin leikkinuken, jota voi stailata vai hyllynuken jota ei esim. välttämättä voi riisua. Vai käykö kumpi vain?

5. Minkä tyyppiset nuket ovat suosikkejasi tällä hetkellä? Kuvaile mahdollisimman hyvin minkä tyyppisistä nukeista pidät. Esim. prinsessa nukeista, fantasiahahmoista, rock henkisistä nukeista jne. Mitä enemmän kerrot, sitä helpompi tekijän on suunnitella nukke, joka sopisi juuri sinulle.

6. Nimesi ja osoitteesi

Milli

Jos esim. istuttaa nukelle ripset ja ompelee asun, onko kyse kakkos- vai kolmostasosta? Riittääkö kasvojen maalaukseksi huulipunan sävyn muutos?

Uudet tasot on hyvät, mutta mie nyt vielä varmistan. Kakkostasolle lähden näillä näkymin.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

whitney

Jos hiuksiin laittaa raitoja, lasketaanko se ruuttaamiseksi? Vai vain koko pään hiustenvaihto?

Jasmiina2

Hyviä kysymyksiä tullutkin jo :idea:

Itse ajattelisin, että ripsien istutus on rinnastettavissa kasvomaalaukseen. Kysehän on kuitenkin kasvojen muokkaamisesta. Eli oikeastaan voisi sanoa, että 2.tasoon vaaditaan yksi seuraavista: hiusten istutus/asun ompelu/kasvojen muokkaus. Osittainenkin kasvojen maalaus riittää eli kyllä pelkkä huulipunan muokkauskin on riittävä. Joskus pienetkin jutut muuttavat nukkea tosi paljon :cuteyes:

Hiusten raidat voisi mielestäni laskea ruuttamiseksi jos raidat ruutataan. Kun ykköstasossa kyse on lähinnä kampauksen vaihdoksesta.

Caroline

Lähinnä uteliaisuudesta ja teoreettisesti kysyn että entäs vaatteen tuunaaminen, niin kuin esimerksi teille viime kerralla tein? Siinähän oli ompelua ja muuta, mutta ei kuitenkaan alusta asti. En usko että samanlaiseen ratkaisuun päädyn tänä vuonna, mutta kiinnostaa. :)

Jasmiina2

Caroline: Hmm...jos asua muokkaa oikein kunnolla niin että se selkeästi muuttuu, niin sitten se voisi olla rinnastettavissa asun ompeluun. Jos taas laittaa asuun esim. vain yhden pienen koristeen, niin silloin ei ehkä ole varsinaisesti kyse puvun ompelusta. Jos siis vaikka muokkaa asua ihan selkeästi ja lisäksi esim. ruuttaa hiuksia, niin sitten voisi osallistua tasolle 3. Jos puvulle tekee vain jotain ihan pientä, niin sitten se olisi ehkä sopivampi alemmille tasoille.  :smiley:

Jennijee

Miun mielestä 3. tasolla pitää nähdä vaivaa kunnolla, eikä vain tuunata puoli tuntia.

Mutta sitten taas jos muuten laittaa kauheasti rahaa nukkeen ja sälään, niin kolmostasolle pääsee pienemmälläkin vaivalla.

Näin minä näen asian. Siksi on kolme eri tasoa.

Caroline

Nämä määrittelykysymykset ovat haastavia, siksi kai niitä täällä pohditaan. :)

Jo käydystä keskustelusta voisi esimerkiksi jäädä pohtimaan että jos vaihtaa huulipunan, raidoittaa tukan ja tuunaa mekon, kuuluuko se 2. vai 3. tasolle? Kummatkin vaihtoehdot kuulostavat järkeviltä, riippuen siitä suhteellisen subjektiivisesta arviosta että muuttivatko nämä kolme nukkea tarpeeksi ja menikö niihin kylliksi aikaa. Omantunnonkysymys lienee lopulta ja itse varmaan ilmoittaudun kakkoseen, vaikka luultavasti teen enemmän kuin yhden vaadituista.

Milia C

 :Look_Up: Minusta se menee vielä "tuunamiseksi" eli 2 tasoon..
Koko makeover (nukkea ei tunnista alkuperäisestä) on sitten 3 tasoa?
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Jennijee

Kyllä keskustelu näistä asioista on enemmän kuin suotavaa. :aplause: Ei tulisi sitten niitä pettymyksiä... Mieki laittaisin tuon "vaihtaa huulipunan, raidoittaa tukan ja tuunaa mekon" tasolle 2. Kaikkeen tietysti vaikuttaa laatikko ja muu roina ja nukke. Jos jo nukke maksaa monta kymppiä niin minä kehtaisin laittaa sen aika pelkitettynä kolmoseen.

Milli

Pitää sekin miettiä, että kaikille tasoille ei välttämättä tule parillista määrää porukkaa  :smiley:
Miusta edelleen fiksuinta olisi lähteä tekemisen ja antamisen ilosta ja se, mitä sitten saa, on kaikkinensa plussaa.

Turha stressi pois. Mie en tykännyt tästä pettymyskeskustelusta alunperinkään, sillä lahjoista ei parane valittaa. Jokainen kyllä tekee varmasti parhaansa ja niin hienon kuin vain suinkin pystyy. Kaikki on kuitenkin miun ymmärtääkseni saaneet toiveidensa mukaisen nuken aina, tulkintojahan on monia ja kaikki ei voi kaikesta tykätä täysillä ikinä.
Tarkoitan siis sitä, että vaikka itse tekisi upean kolmostason nuken ja saisi yhtä upean kolmostason nuken, se ei välttämättä silti olisi oman maun mukainen täysin. Nuken kasvot saattavat olla ladylike kun itse tykkää söpösistä kasvoista, vaatteet vihreät kun itse ei tykkää vihreästä yhtään jne. jne.

Tasot on hyvä olla suuntaa antamassa, mutta nekin on niin subjektiivisia näkemyksiä. Voihan nukella olla maalatut kasvot, itsetehdyt vaatteet ja istutetut hiukset, eli kolmostason kriteerit täyttyvät paperilla, mutta saajan mielestä jälki voi silti olla pettymys.

Miulla on niinkin raju ehdotus, että mitä jos joku tietää jo etukäteen pettyvänsä vähänkin erilaisempaan jälkeen kuin mitä itse tekee, jättäytyisi leikistä pois. Miusta pettymyksistä puhuminen vähän pilaa koko jutun hengen ja asettaa turhia paineita tekijöille.
Yksi ajatus olisi sekin, että jätettäisiin tasot pois ja lähtöajatus olisi uudelleen puettu ja kammattu nukelle oheissälällä ja tarinalla, ja kaikki muu olisi sitten tekijän omaa hyväntahtoisuutta ja plussaa, jos nuken henkeensattuisi esim. rootatut hiukset sopimaan tai tekijällä olisi aikaa ommella sopivat vaatteet, kun sopivaa ei valmiina löydy.

Ihan ajatuksina vaan, ihan hyvin tää on toiminut näinkin.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Jennijee

#11
Anteeksi, että olen olemassa, Milli, ja sanoin taas sanan pettymys. Hiljenen nyt.
Minun ei kannata enään sanoa mihinkään asiaan ikinä mitään, koska selvästi häiritsen sinua Milli.

Milli

#12
Hei jennijee, en todellakaan tarkoittanut siuta! Anteeksi hirmuisesti!  :neurotic:  :naamakämmen:

Mie vaan mietin noita uudempia jäseniä, etteivät säikähtäisi pois ja ettei kiva juttu nyt menisi pilalle turhien pettymyskeskustelujen takia!  :joukkohali:

Miehän en tiedä itse kuin yhden pettyneen, senkin yksityisesti eikä ymmärtääkseni koskenut miun omia viritelmiä, enkä itse oo pettynyt koskaan. Onko niitä sitten useampiakin? Pitäisikö tästä sitten tehdä avoimempaa keskustelua ja ihan porukalla miettiä, mikä niitä pettymyksiä aiheuttaa? Sitä yritin viestissäni siis ilmaista, että pettymyksiä tulee jollain asteella ihan varmasti aina, eli keskityttäisiinkö tässä jutussa positiivisen kautta eikä liikaa jännitettäisi sitä, että pettyykö nyt joku ja turhaan sitä stressattaisi.

Anteeksi vielä, en siuta suoraan edes lainannut kun miun viesti tosiaan oli ihan yleistä pohdintaa!  :shuting-up:

Ja en siis tarkoittanut, ettei asiasta saisi keskustella, pitääkin, jos ongelma on yleisempi. Harmi jos on!
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Jennijee

Kiitos Milli :hug: Mie vaan olen useemman kerran miettiny onko siulla jotain miua vastaan, kun sie tulet esiin piilostasi aina miun mielipiteijen perään jauhamaan samaa asiaa omasta näkökulmasta ja välillä tyrmäät julmasti. ::)

Mutta käsitellään nyt selväksi aihe joka on siis se pettyminen. Tunnen tapauksen ja voin kuvitella niitä olevan enemmän kuin yksi, mutten tiedä... Luullakseni harmia ja pettymystä aiheuttaa se, että ei saa rahoilleen ja työpanokselleen vastinetta. Tee se toiselle mitä toivot toisen tekevän sinulle, vai miten se meni.

Siksi tätä pohdintaa ja keskustelua on hyvä pitää jotta ajatukset kaikilla olisivat samalla aaltopituudella. Ja koska tasojen sisällöt tuntuvat olevan hankalasti hahmoitettavissa, nyt on oiva aika selvitellä niitä. :smiley:

Minun mielestä jos tähän hommaan lähtee mukaan siihen myös sitoutuu aidosti, antaa parhaansa sekä hieman rakkautta ja muistaa, että se nukke on lahja, ei pakkopulla.

Kaikille iloista joulumieltä ja hauskaa projektia! Nauttikaa siitä ja pitäkää hauskaa! (kiva toivottaa joulua kesällä :D) :joukkohali:

Jasmiina2

Hyvä, kommentoikaa muutkin noita kysymyksiä tasoista. Nuo taso kuvaukset laitettiin suuntaa antaviksi ja voi tosiaan olla vaikea miettiä, mille tasolle osallistuu jos ei tee juuri niitä juttuja mitä taso kuvauksissa on vaan ehkä vähän jotain ja sitten vähän jotain muuta  :smiley: Muutenkin voi olla hankala päättää mille tasolle osallistuu. Kokemuksesta voin sanoa, että ideoita tulee nukkea tehdessä ja loppujen lopuksi voi tulla tehtyä enemmän kuin alun perin ajattelikaan  ^^ Sitä ei koskaan varmuudella tiedä, minkä näköinen lopullisesta joulunukesta tulee, kun ilmoittautumisvaiheessa ei edes tiedä lahjan saajan toiveita.

Milli: tasojen poistosta oli muistaakseni viime vuoden projektin jälkeen juttua ja ainakin silloin suurin osa kantaa ottaneista jäsenistä tuki tasojen säilyttämistä. Siksi siis tänä vuonnakin lähdettiin tasojen kanssa liikkeelle  :smiley: