Joulunukke vaihto 2013 ILMOITTAUTUMINEN PÄÄTTYNYT

Aloittaja Jasmiina2, heinäkuu 10, 2013, 16:34:30

« edellinen - seuraava »

Jasmiina2

Pitäisi olla kahden viime vuoden...niitten nimittäin, jotka ollaan organisoitu. Mutta pitää vielä tarkistaa.

Avasund

Tänä vuonna taidan lähteä mukaan. Kun on kerrankin ajoissa hereillä.
Töihin siitä!!

whitney

Kuulostaa kivalta, mutta kertoisiko joku mistä on kyse?  :smiley:

Jennijee

Joulunukkevaihto on sellainen, että tehdään toiselle foorumilaiselle hänen toiveitansa lukien nukke. Lahjan saaja ei tietenkään saa tietää keneltä nukkensa saa. Ja jokainen kuka tekee nuken, saa myös nuken. Paketit lähetetään/viedään saajalle ennen joulua. Maksut hoitaa jokainen itse.

Tässä hommassa on erilaisia tasoja miten paljon haluaa nukelle tehdä. Vaatteiden vaihto, vaatteiden ompelu, tukan istutus, kasvojen maalaus yms. yms. kaikenlaista. Jasmiinat järjestelee parit sen mukaan mitä kukakin on valmis tekemään. Tasoja on siis ihan yksinkertaisista asioista suuriin töihin.

Kaikki entisten vuosien kuvat taitaa olla kadonneet. Niistä olisi saanut hyvän käsityksen mitä tässä hommassa tapahtuu.

Mutta ei muuta kun mukaan vaan!  :peukku:

Jennijee

Jasmiinat ja muut, mitä mieltä olette jos tasoihin lisättäisiin viittelliset hinnat, siis arvot? Esim. 15€, 25€, 35€, 45€ +postikulut. Pettymyksiä on ollut joillakin henkilöillä, joten auttaisiko tämä tapa saamaan saman arvoisen lahjan kuin itse on toiselle lähettänyt? :idea: Kertokaa näkemyksiänne.

whitney

Ai, kuulostaa tosi hauskalta! Olisipa niin kivaa osallistua.... mutta millaisista taitovaatimuksista on kyse, en oikein osaa ommella enkä varsinkaan rerootata hiuksia  :whaddado: Tietenkin voisin kokeilla, mutta on kurjaa jos saan omakseni suurella vaivalla tehdyn nuken ja lähetän itse jonkun surkean räpellyksen  :eieieiei:

Jennijee

Kukaan ei osaa kaikkea. Siksi on eri asteisia tasoja, taitojen mukaan. Kevein taso on ihan vaan stailata nukke. Nukelle tehdään tai tuunataan myös hieno laatikko.  :tongue:

Joskus oli yhteisenä vaatimuksena nivelletty fashionistas-kroppa, mutta toissa vuonna se muuttui. Eli saaja voi esittää kroppa-toiveen kuin myös kasvomuotti-toiveen. Tietenkään mitään kalliita vartaloita ja naamoja ei oteta mukaan, se olisi jo liian kallista.  :wink: Kukin arvioi sitten....

Jennijee


whitney

Wau!  :palvoo:
Menenkin tästä heti harjoittelemaan reroottausta yhdella klooninukella  :tongue:

Milli

Lainaus käyttäjältä: whitney86 - heinäkuu 25, 2013, 14:44:07
Ai, kuulostaa tosi hauskalta! Olisipa niin kivaa osallistua.... mutta millaisista taitovaatimuksista on kyse, en oikein osaa ommella enkä varsinkaan rerootata hiuksia  :whaddado: Tietenkin voisin kokeilla, mutta on kurjaa jos saan omakseni suurella vaivalla tehdyn nuken ja lähetän itse jonkun surkean räpellyksen  :eieieiei:

Ekaan tasoon riittää vaatteiden ja kampauksen laittaminen uuteen uskoon. :) tasojen mukaan jaetaan myös antajat ja saajat, ettei kukaan hirveästi pety.

Otan kantaa tuohon hintahommaan.
Eikö se sotke jo liikaa, kun on taitotasotkin käytössä? Joku tekee hienointamahdollista re-painttia ommeltuine vaatteineen puoli-ilmaiseksi omista varastoistaan ja joku tumpelompi (lue Milli) tykkää ostaa paljon valmiina ja liittää mukaan nuken teemaan sopivaa pikkusälää korvaamaan vaatimattomampaa jälkeä. Miten se summakin sitten arvioitaisiin? Itse kun voisin hyvinkin heittää tarpeettomaksi käyneen vintagemekon joulunuken päälle ja mekko voisi hyvin olla euron kirppislöytö, vaikkakin arvoltaan tietenkin enemmän. Arvo vai hintako ratkaisee?  Uutta vai vanhaa, yleistä vai harvinaista?

Miusta ois paras, ettei sotkettaisi rahaa juttuun, jossa pääasia on antaminen ja toisten ilahduttaminen. Jokainen tekee taitojensa mukaan ihan varmasti parhaansa  ja siihen on miusta meidän kaikkien tyytyminen. Miusta parasta koko hommassa on salainen mutta yhteinen projekti ja askartelu ideointeineen, ei niinkään se lopputulos.

Mie tosin oonkin aina ollut ihan hirveän tyytyväinen saamiini nukkeihin, ei mitään valittamista!
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Jasmiina2

Ajateltiin laittaa elokuun alussa virallinen ilmoittautuminen pystyyn niin voidaan vaikka laittaa tänne sitten tarkemmat kuvaukset eri tasoista. Ykköstasoon ei tosiaan mitään ihmeellistä vaadita joten mukaan vain.  :peukku: Jennijee: nuo viitteelliset hinnat voisi toimiakin  :peukku:  Vaikka tietenkään raha ei aina ratkaise lopputulosta ja sitä kuinka paljon aikaa nukkeen käytetään. Kunhan ei sitten käy niin että joku ajattelee että riittää kun ostaa nuken ja vaatteet, jotka maksavat tarpeeksi eikä sitten käytä lainkaan luovuutta ja aikaa nuken tekoon. Mitäs muut ovat mieltä?  :smiley:

whitney

Täällä on jo aloitettu harjoittelu   ;)
Jee  :aplause: kyllä minä osaan!  :dance-to-the-groooowe:


Anteeksi OT, mutta mistä saisin tähän tarkoitukseen tehdyn neulan hankittua? Hiustukon pujottaminen tavalliseen neulansilmään vie iän ja terveyden...

DarkJedi

Pika- apuna sellainen juttu mikä on tarkoitettu langan pujottamiseen neulansilmään on ihan kätevä.

tokkopahka

Prymilla on pitkiä neuloja ja paketin nro 124 661 ja minulle ne myytin nukkeneuloina. Takana kyllä lukee että pitkät parsintaneulat.
Nuo langan pujottajat eivät kestännert minulla kovin pitkään, joten nykyisin käytän lanka jonka laitan kaksinkerroin ja pujotan tukan silmukan läpi ja vedän sen neulan läpi
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jasmiina2

Jee, hyvältä näyttää Whitney86  :peukku: