OHJE: Uuden tukan laitto -ohjeita (rerooting)

Aloittaja Sebby, marraskuu 24, 2012, 02:04:37

« edellinen - seuraava »

Nata

No niin! Eipä olis heti tullut mieleen tehdä päättelyä siihen pään pintaan... Kiitokset avusta  :deal:, pääsen tästä varmaan pikkuhiljaa taas jatkamaan tuota koeprojektia. Niskat on jo valmiiksi jumissa ja mä niin tiedän, että tämän homman jälkeen se tilanne ei ainakaan helpotu, koska addiktoidun ihan varmasti taas kun vain alkuun pääsen.  ;)
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Merineiti

Hei!

Jos tökkäilee sen tukan nukelle, niin mitä liimaa sinne pään sisään kannattaa (tai vastaavasti ei kannata) laittaa?

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

avotuli

Tekstiililiimaa tai tacky glue askaresliimaa. Paksua valkoista liimaa, erikeepperi on aika ohutta uutena mut jos on vanha purkinpohja voi toimia. Itse en ole liimaa laittanut, kestää ilmankin mun leikit.

Ei missään nimessä pikaliimaa! Se kovettuu kovaksi mutta sitä ennen ui kapillaarin avulla pään ulkopuolelle ja hiuksen tyviin... katkeaa sitten.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Nata

Olikohan jossain ketjussa ohjetta sen sänkitukan tekemiseen? Jos vaikka osais tehdä osasängen... Tyyliin tämä https://www.flickr.com/photos/26504183@N07/4727252768/ vaikken nyt ihan punkkaria kaavailekaan, mutta kuitenkin tota, että pieni osa olis sängellä ja loput hiuksista pitkiä. Varmaan pitäis sitten ensin tehdä sänkiosuus ja sitten vasta rootata pitkät karvat? Ja sänki tehdään niihin ekoihin rootattaviin reikiin asti.
"Light up the darkness"
* Bob Marley

tokkopahka

Liima ja flokki :wink: Ja flokki on lyhyeksi silputtu tukka
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Nata

Kiitos Tokkis! :deal: Opin taas uuden sanan. Ja toivottavasti kohta myös uuden tekniikan!  ::)
"Light up the darkness"
* Bob Marley

tokkopahka

Aviksella oli yhteen aikaan hienonhienoa flokkia myynnisä yhteen aikaan, ehkä sitä on vielä jäljellä  :smiley:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

avotuli

On sitä vielä rajoitetuin värein. Helmikuun alkuun asti maksikirjeen postikuluilla, purkki on nähkääs 4cm paksu... ( :mad: juuri näihin kiva postiuudistus puree erityisesti).

Flickrissä on Emlian ohje flokkaukseen järjettömän hyvä!!!!!!! how to flock löytyy hakemalla ohjeita. Aviskellakin on flokkiohje, ihan omatekoonen, nettikaupan sivuilla...

http://aviksenpaja.fi/shop/index.php/nukenhiuskuitu/nukkausnukka-eli-flock.html
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Merineiti

juu ärsyttää tuo posti kyllä... just jossain askarteluryhmässä mainostin aviksen flokkia kysyneille ja yritin muistuttaa että pian kannattaa tilata! Täs laskeskelen itekin budjettia, ehtiskö jotenkin vielä hamstata... mut vaikee tietää mitä värejä tulis tarvitsemaan.

Ei sekään kivaa hommaa ole jos sit pitää alkaa jotenkin pussittamaan sitä flokkia niistä omista paketeista jos muuten myynti heikkenee. Menee helposti joka paikkaan sitä  o_O
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

avotuli

 :Look_Up: Miiteissä ja tapahtumissa on aina varastot mukana...

En kyllä herkeästi ala pussittamaan, on sellaista pölinää, ja purkista helppo käyttää... ja voi sitä siivoa jos pussi räjähtää postin hellässä käsittelyssä kuoreen, johan pääsis taas Iltalehteen, tällä kertaa jauhekirjeen lähettäjänä...
Ei noita muuten mene kuin 3-6 purkkia vuodessa joten en siksikään pussita. Markkinoilla menee muutama purkki vuodessa lisäksi... eli myynti on jo valmiiksi heikkoa  :rofl:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Nata

Lainaus käyttäjältä: avotuli - helmikuu 03, 2015, 22:22:11
:Look_Up: Miiteissä ja tapahtumissa on aina varastot mukana...

Semmoisia odotellessa. Olis muutenkin varmaan kaikenlaista listalla... Ja kauhea roottausinto! On kyllä sangen koukuttavaa puuhaa :D (Ja sadateltakoon tota Posti-hommaa taas tässäkin välissä!  :head-to-the-wall: )

Mun eka flokkikokeilu on tossa kokeiltuna, roottaus vaan vielä kesken ja muutama ongelma ratkaisematta, mutta jotain nyt kuitenkin tuli kokeiltua Aviksen ohjeella ja tee-se-itse-flokilla... En ehkä edes kehtaa kertoa siitä tarkemmin! :ohmy: Saas nähdä mikä on lopputulos...
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Tutu

Heipä hei kaikille. Ostin kirppikseltä barbien, jonka hiuksia on kynitty. Olen äärettömän tumpelo, enkä ole koskaan osannut tehdä mitään pikku näperryksiä. Pitkäjänteisyys ei ole mun juttu. Nyt tarvitsisi kuitenkin saada Midge-neidolle lisä tupeeta; joten mistä ja mitenkä aloittaa? Lähtötilanne siis tälläinen:



Mitä kaikkea tarvitsen?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen  :palvoo:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

avotuli

Istutusvälineen ja tukkaa... tökkäin on nopein väline muutaman reiän täyttämiseksi

ohje löytyy aviksen pajan sivulta suomeksi, ja englanniksi monella konstilla hakien reroot barbie netistä  :cuteyes:
TÄSSÄ LINKKI

Hätääsen vaihtoehto on tukkapois ja peruukki tilalle.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Tutu

How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Merineiti

noita on niin vähän, että eikö voi vaan tökkiä ilman päätä irroittamatta?
Varmaan pysyy jos varovasti vaan harjaa...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;