Nukkeanatomiaa: kaulanupit

Aloittaja Vivi, maaliskuu 18, 2013, 19:15:16

« edellinen - seuraava »

Vivi

Tuumasin, että jaan (luvan kanssa) nämä Robin Scarfo Connerin ottamat hauskat vertailukuvat, joissa on esitelty mitä eri nukkejen pään sisältä saattaa löytyä. Jos näistä on apua päitä vaihdettaessa, niin hyvä niin. Näiden lisäksi on varmaan vielä olemassa muitakin erilaisia nuppeja. Saa laittaa ketjun jatkoksi.  :smiley:

Ensimmäisenä pitkä nuppi, joka löytyy ainakin Fashionistojen ja SiS-nukkien pään sisältä. Kerrassaan kenkku päätä irrottaessa. Vaatinee yleensä aina jonkun apuvälineen.



Stardollien kaulanuppi on edellisen kaltainen.



Model muse -nukkejen kaulanuppi on lyhyempi versio edellisistä. Päitä vaihdettaessa tämä ei yleensä aiheuta hankaluuksia, napakka ote ja riuska veto riittää!  :D



Repronukkejen nuppi on väkäsiltään samanlainen kuin edellinen, mutta kiinnitys kaulaosaan on erilainen.



Silkeillä on ihan omanlaisensa kaulanuppi.



FR-nukkejen kaulanupeissa ei ole väkäsiä ollenkaan. Miltähän se kaulaan menevä kiinnitysosa näyttää?



Kuvat eivät ole siis minun, vaan olen saanut luvan jakaa ne täällä infomielessä. Alunperin kuvat olivat Facebookissa The Doll Cafe -ryhmässä.  :smiley:
If it makes you happy...

Siama

Nää on hyvät, kiitti! =)

Integrityn nukeilla on tosiaan vain tuo tuonmoinen tappiska. Kaula-aukko on hieman pienempi kuin tuo tappi, joten se '' lukittuu '' hyvin kovan pään sisään. Vaatii ehdottomasti pehmityksen ennen poistoa. Muutoin pää kiskoo tapin mukanaan ja rikkoo kaulan.
Leveä tappi estää pään hölskymisen... Yleensä jos vaihtaa integrityn ( fr, misaki, dyny, poppy etc ) pään mattelin kroppiin, päät hölskyy löysinä.. Koska tappi on pienempi.
Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

Milli

Hyödyllinen tietopaketti!

Mie oon kyllä saanu nuo pidemmätkin tapit suosiolla irti. Tiukka ote kaulasauman tueksi ja kunnon nykäisy.  :D
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Vivi

Hyvä, että tulee lisää käyttäjäkokemuksia!  :D Itse tuppaan kans toisinaan käyttämään puhdasta väkivaltaa noissa päänvaihdoissa. Kerran kävi huonosti: Hard Rock Cafe 2007:n kaulanuppi katkesi (vaihdoin neitokaisen hetkeksi fashionista-kroppaan), mutta sain laitettua uuden rikkimenneen tilalle. Ei niin kiva operaatio...  :-\
If it makes you happy...

Poris

Mää käytän yleensä ruuvaria apuna. Ja sit heti sivuleikkureilla hakaset veks; ne ovat pelkkää kiusantekoa.

HelloDolly

Sama ^ täällä: pieni talttapääruuvari on näppärä apu pään irroittamiseen.  :peukku: Katkaisen kanssa ne väkäset pois, helpottaa huomattavasti pään irroittamista jatkossa. Pää pysyy mainiosti paikallaan ilman väkäsiäkin.

Milli

Sakset on hyvä. Tylpempi pää toimittaa ruuvarin virkaa ja lopuksi hakaset samoilla fiskarsseilla irti. Vain kerran viilsin vahingossa nuken kaulan pehmeään vinyyliin viillon. Rapatessa roiskuu.   :whaddado:  :D

Meidän ruuvarista jäi jotain öljyä joskus nukkeen.  :mad: Pitäis olla oma silkkaan nukkekäyttöön, siksikin turvaudun ennemmin puhtaampiin saksiin.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

tokkopahka

Minulla on kapea, pyöreäkärkinen teelusikka pään irrotusta varten  :tongue:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Adalia

Lainaan aina mieheltä ruuvaria ko. hommaan :D Pitäis hommata oma... Samoin pihdit, jos kaulanuppi jää pään sisään (jää useasti, itse asiassa  :naamakämmen: )
Life in plastic
It's fantastic!

Vivi

No niin, työkalupakki on siis tarpeen myös Barbie-keräilijälle!  :lecture: Aiemmin katkoin minäkin nuo väkäset, mutta muutaman "keikkuvan pään" jälkeen oon jättänyt ne paikoilleen. Joskus kaulatappi on päässyt hivenen venymään siitä kaulan sisään menevän pallon ja tuon väkäsosuuden välistä. Silloin oon laittanut sinne muutaman läpinäkyvän kumirenksun. Siis niitä pieniä, joita myös ihan irtona myydään ja joilla nuket on useasti kiinni paketeissaan.
If it makes you happy...

tokkopahka

Minä näen enmmän vaivaa näissä kaulatapeissa  :rofl: Leikan muovista tai pahvista renkaan ja sovitan sen sitten kaulatapin alle  :chuckle:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Milia C

Lainaus käyttäjältä: tokkopahka - maaliskuu 19, 2013, 11:46:00
Minä näen enmmän vaivaa näissä kaulatapeissa  :rofl: Leikan muovista tai pahvista renkaan ja sovitan sen sitten kaulatapin alle  :chuckle:

Kääntyykös se pää sitten vielä normaalisti? Liian tiukka on tönkkö...
Jos pää jää hölskymään niin olen käyttänyt pieniä kuminauhoja...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

tokkopahka

Kääntyhän se  :D minä käytän hyvin ohutta matskua
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

tokkopahka

Ai niin, pahvin sijasta pitää olla kartonkia  :chuckle: Minulla on ongelmia muistaa kumpi on kumpi  :rofl: Sama ongelma esintyy perhosen ja lepakon kohdalla  :D
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Ivla

Hienoa huomata, miten monella eri tavalla jonkin asian voi tehdä  :cuteyes: En ole koskaan edes ajatellut, että barbien pään irrottamisessa voisi jotain apuvälinettä käyttää :D Lapsesta asti olen irrottanut päät vähitellen päätä keinuttaen ja pyörittäen puolelta toiselle, jolloin kaulanupilla ei oikeastaan ole väliä, eikä ole muitakaan ongelmia (kuten kaulan vaurioitumista) esiintynyt. "Kovapäisten" kanssa sen sijaan käytän hiustenkuivaajaa pään lämmittämiseen ennen samaa prosessia. Itse kaulanupin irrottaminen sitten on puolestaan kurjempaa, siihen taitaakin sitten saksia tms. tarvita.