OHJEITA: Kasvojen maalaus ja ripsien laitto

Aloittaja Marianne, marraskuu 25, 2012, 12:41:07

« edellinen - seuraava »

Sunako

Mistä sitä löytää pensselin, joka olisi toisaalta tarpeeksi ohut mutta silti tarpeeksi jämäkkä? Ostin pari sivellinta jotka oli ohuimpia mitä oli saatavissa. Mutta ne on silti ihan liian paksuja, ja vaikka niistä leikkaisi osan karvoista pois, niin ne jäljelle jäävät olisi ihan liian "lötköjä" tällaiseen työhön.

Merineiti

Mä olen käyttänyt kynsien tekoon tarkoitettuja siveltimiä, ne ovat ohuita ja suht jämäköitä.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

avotuli

Mulla on pienoismalli- ja figuurikaupan suteja, kalliita olivat mutta pieniä ja jämäköitä! Nettikauppoja löytyy, voi kun muistaisin mikä se firma oli joka möi mulle ihan parhaat pensselit lahden Nukkismessuilla 2011...
ClasOhlsonin pienin sekakarvasuti on hyvä ja laadukas. Koko 000.

Niillä figukaupoilla on Vallejon maalejakin. Asuinpaikkakunnasta riippuen voi olla ihan kivijalkakauppakin... täällä mettäkylässä on Fantasialinna!
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Nanariaana


Merineiti

Oho, just clasulla tuota sutia katselin ja pohdiskelin, kiitos tiedosta avotuli, täytyy käydä hakemassa :)

Ei näy ne kuvat tosiaan...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Marianne

Mulla on nuo kuvat Flickrissä, ja laitoin ne näkymättömiksi pari vuotta sitten kun meinasin että käytän Flickriä vain kuvien säilytykseen ja hylkään sen muuten. En sitten hylännyt sitä kuitenkaan ja laitoin kansion näkyväksi uudestaan, mutta ne kuvat ei kuitenkaan näy täällä. Mun oli tarkoitus kääntää teksti englanniksi ja laittaa Flickriin, mutta siellä on ollut vain kuvat kun en ole saanut tehtyä sitä käännöstyötä. Taidan ladata kuvat sinne uudestaan ja tällä kertaa tekstin kera. Päivitän tänne kuvalinkit sitten kun se on tehty... Tai sitten lataan ne foorumin galleriaan tänä iltana ja linkitän sieltä, niin saan sen nopeammin tehtyä. :blush:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Nata

Voi itku, vinkuisin minäkin niitä kuvia takaisin... jos vain mitenkään mahdollista. :pleeeaaasse: Onhan siinä tietysti jonkinmoinen homma kun on monta kuvaa, mutta muistelisin, että oli hyvä kuvasarja ja varmasti olikin, kun kerran on Auroran kuvista kyse.
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Marianne

#22
Kuvat on nyt lisätty ketjuun. Olen pahoillani, että tässä kesti näin kauan (unohtui koko juttu pitkäksi aikaa), mutta toivottavasti tutoriaalista on vielä hyötyä.  :smiley:

Muutama lisävinkki:

- X-tra-kynsilakanpoistoaine, jota olen pitkään käyttänyt, on pari vuotta sitten muutettu sellaiseksi, ettei se enää poista maalia kovin hyvin. Tuntuu jotenkin kuin siinä olisi vähemmän asetonia. Purkkikoko muuttui ja laatu huononi samalla. Käytän sitä yhä, mutta nykyään sekoitan siihen raakaa asetonia. Toimii paljon paremmin.

- Yleensä laitan silmien sisänurkkiin vain pari, kolme ripsikarvaa, ja muualle neljä - kuusi, jotta tulee juuri sellainen lopputulos kuin haluan milloin millekin nukelle. Tässä tutoriaalissa kuvatun nuken muokkasin ihan tutoriaalia varten, joten se on yksinkertaistettu työnäyte. Ripsien istuttamista omalla tavallani en suosittele sellaiselle jolla ei ole valmiiksi kokemusta sekä hiusten istuttamisesta solmumenetelmällä että myös tarkasta käsinompelusta. 

- Hiusten ja ripsien istuttamisessa käytän aina apuvälineenä paksua kangasta (farkku), jolla painan nuken pään sisään neulan terän ja sitten neulan tylpän pään. Lisäksi vielä pyöritän neulaa, jotta syntyy tasainen reikä, joka ei repeä. Tähän tarvitaan paljon harjoittelua, varsinkin jos teet homman ilman pään kuumentamista kuten mulla on tapana.

- Akryylimaalin ohennusaine on silkkaa rahantuhlausta tällaisessa miniatyyrihommassa missä maalin kuivuminen nopeasti on pikemminkin hyöty kuin haitta. Panosta mieluummin laadukkaisiin maaleihin! Mä käytän Liquitexin Heavy Body -maaleja juuri siitä syystä, että niissä on todella hyvä peittävyys, myös vedellä ohennettuina. Ovat kyllä kalliita ja niitä ei taida saada Suomesta. Tilaan omani aina Englannista. Myös metallivärejä on saatavilla. Muita värejä ei kuitenkaan välttämättä tarvita kuin perusvärit punainen, sininen ja keltainen, sekä musta, valkoinen ja ruskea. Jälkimmäisen saa tietysti sekoitettua muista, mutta se on turhan työlästä, koska ruskealle on paljon käyttöä.

Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Aliyah82

#23
Oisko päivitettyä tietoa suomessa saatavista meikin pohjustusaineista? Jos ois spray-muodossa vielä, niin sitäkin parempi. Tarkoitus olisi siis saada väriä meikkiin pastellien ja vesivärikynien avulla.

Aliyah82

Vastaan itselleni yhden päivän kokemuksella, että Liquitexin spraylakka näyttää toimivan pastellien kiinnityksessä hyvin. Ostin Clas ohlsonilta, halusin tuotteen olevan myrkytön tosin kuin MSC. Aloitin itse tänään nuken ihon sävyn korjauksen ja liquitexilla ja pastelleilla ihon sävy näyttäisi tulevan juuri oikean sävyiseksi  :smiley:

Xelha

Oi! Onko sinulla kuvia prosessista Aliyah82?  :smiley:

Aliyah82

Homma on vielä vaiheessa, mutta voin muistaessani laittaa kyllä kuvia :smiley: Miulla on siis laadukkaat pastellivärit ja joilla sekoitan oikean ihonsävyn ja kerros kerrokselta "rakennan" oikeaa mätsäävää sävyä. En tiedä miten homma toimii barbeilla ja muilla, mutta perus tuollainen action nuken kasvot imaisee tosi hyvin tuon värin, jopa ilman varnishia. Tämä kertoo myös sen että nuo kyseiset hahmot ovat herkkiä värjääntymään, joten tuo materiaali on jonkin verran huokoista.

Nata

Sopiskohan tää kysymys nyt vaikka tähän ketjuun... Oon siis tehnyt nyt tässä muutamia kokeiluja vesivärikynillä ja käyttänyt MSC:tä tietysti apuna. Nyt onnistuin kahden pään kohdalla tekemään valmiiksi maalattuihn kasvoihin lakkapintaan hiusmurtumia!  :cry: :head-to-the-wall: Pitääkö vain olla varovaisempi vai oonko laittanut liikaa lakkaa vai mitä? Ekalle uhrille, Moster High, tuli poikittainen murtuma silmien väliin ja toiselle, My Scene, useampikin murtuma samaan kohtaan ja vielä pystymurtumat toinen otsalle silmästä ja toisesta silmästä poskelle. Ei näy kauempaa, mutta toki ihan läheltä erottuu. Hieman v***ttaa. Voikohan tuolle nyt enää tehdä mitään tässä vaiheessa? Ei kyllä huvittaisi kokonaan poistaa maaleja ja aloittaa alusta. Tää pahempi vaurio tapahtui, kun työnsin irtonaisen pään paikoilleen. Tällä tapauksella ei ole vielä hiuksiakaan, jotka olin ajatellut tökkiä, mutta murtuileekohan tuo nyt sitten vielä lisää, jos siihen hommaan ryhdyn, hemmetti? Kannattaiskohan nuo muutenkin aina rootata ensin ja sitten vasta maalata...? Olis kivempi toisin päin, kun ei ihan varmaksi osaa enne maalaamista sanoa millainen lopputulos on, niin olisi parempi valita hiustenväri vasta maalauksen jälkeen.
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Merineiti

rootata kannattaa ensin, siinä kun tulee pään muovia rutistettua vaikka kuinka varovasti yrittää niin maalit voi mennä pilalle tai juurikin lakka murtua.

En ole tuota MSC itse käyttänyt, mutta joku muu täällä muistaaksei todennut, että se on todella herkkä sääoloille, ettei toimikaan ihan täydellisesti jos huoneen kosteus/lämpö suhde ei ole oikein
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Nata

Joo, näinpä se vissiin on tehtävä. Tylsää. Toki varmaa.

Kaiketikin on aika herkkää joo, mutta liekö kuitenkin ainoa lakka, joka vinyyleille (Barbie, MH, EAH ym.) sopii, eikä jää tahmaiseksi...? Näin olen antanut itseni ymmärtää, toki kuulen mieluusti, jos jollain on ajankohtaisempaa tietoa nimenomaan näiden päiden suhteen, joita ite maalaan (tai kai se on ennemminkin piirtämistä).
"Light up the darkness"
* Bob Marley