80-luvun kasari barbien kulmakarvojen poisto ja uusiminen edullisesti

Aloittaja Tutu, marraskuu 07, 2015, 10:04:37

« edellinen - seuraava »

Tutu

Noniin. Millä kulmakarvat saa pyyhittyä pois ja millä ne kannattaa yrittää maalata uudelleen?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Marianne

#1
Maalin poistamiseen käy joko raaka asetoni tai asetonia sisältävä kynsilakanpoistoaine. Laatu vaihtelee kynsilakanpoistoaineissa. En suosittele enää pitkään käyttämääni X-tra-merkkiä, koska se vaikuttaa siltä kuin asetonia olisi vähennetty tuotteen siirryttyä isompaan pulloon.  :blaah: Ratkaisin ongelman niin, että ostin raakaa asetonia ja kaadoin sitä kynsilakanpoistoaineen sekaan parin sentin verran mitä melkein täyteen pulloon nyt mahtui... Ja nyt se toimii taas.  :D Mutta se raaka asetoni on varmempi valinta. Sen kanssa pitää vaan olla tosi varovainen. Mä teen niin, että kastan pumpulipuikon pään siihen kynsilakanpoistoaineeseen ja pyyhin maalia sillä varovasti ja vain vähän kerrallaan, mieluiten niin että nukke on ylösalaisin ja kroppa on suojattu talous- tai nenäliinapaperilla. Asetoni syövyttää kroppamuovia, mutta päämuovi kestää sen hyvin. En kuitenkaan suosittele hinkkaamaan enempää kuin on tarve, koska päämuoviinkiin voi muuten jäädä kiiltävä jälki.

Kysyit vain kulmakarvoista. Niistä pitäisi lähteä maali pois aika helposti. Mutta jos vaikka pyyhit joskus koko naaman pois ja huulien rakoon jää maalia, niin sen saa pois viistoon katkaistulla pumpulipuikolla. Mä teen niin, että valutan hiukan kynsilakanpoistoainetta onttoon pumpulipuikkoon ja valutan sen nuken suulle, sitten hinkkaan. Näin ainetta leviää naamalle vain sen verran kuin on tarve ja juuri oikeaan kohtaan.

Puhdistuksen jälkeen nuken pinta kannattaa pestä saippualla tai tiskiaineella ja kuivata kunnolla. Koko puhdistusoperaatiota ei tarvitse saada kerralla valmiiksi, vaan on parempi pestä naamaa aina välillä, kuivata ja puhdistaa uudestaan. Muista tehdä homma huoneessa jossa on mahdollista avata ikkuna tai muuten tuulettaa. Kun asetonia hengittää, niin se aiheuttaa nopeasti väsymystä ja päänsärkyä.

Sitten voit maalata uudet kulmat akryyliväreillä. Huom: panosta kunnon maalimerkkiin ja ota huomioon, että siltikin jotkut punaiset, tummansiniset ja mustat voivat imeytyä muoviin ajan kanssa. Goldenia monet kehuu ja Liquitexia. Mä käytän sitä Liquitexia ja sen punaisista ainoastaan Quinacridone Crimsonia, koska eräs maalari joskus kertoi ettei se leviä. Ja olen nyt parin kolmen vuoden aikana todennut sen turvalliseksi. Käytän Liquitexin Heavy Body -maaleja, jotka ovat sen verran värikylläisiä että ohenteena ei tarvitse käyttää muuta kuin vettä.  :smiley: Hyviä maaleja ei saa edullisesti, mutta ne on kyllä rahanmenon arvoiset jos haluat hyvää jälkeä myös!  ;)

Suomessa ainakin Clas Ohlson myy Liquitexin maaleja, mutta tietääkseni vain Basics-sarjaa. Tilasin Heavy Body -maalini Englannista. Sieltä sain paljon paremman maalikirjon ja metallivärejä myös! Hinta oli muistaakseni lähes 10 euroa per 59 millilitran tuubi. Muita värejä ei välttämättä tarvita kuin perusvärit punainen, keltainen ja sininen ja sitten musta ja valkoinen. Ruskea helpottaa maalaamista huomattavasti. Vihreää tai muita välivärejä mulla ei ole ollenkaan, vaan sekoitan ne itse.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tutu

How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Marianne

Ole hyvä!  :smiley: Lisäsin tuohon loppuun vielä vähän niistä Heavy Body -maaleista. Tilasin omani Englannista kun Suomesta ei löytynyt.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.