Hiusten kuumavesisuoristus

Aloittaja Adalia, tammikuu 04, 2013, 21:21:09

« edellinen - seuraava »

Adalia

Onko missään tutoriaalia enää tallessa vai tekeekö joku uuden?

Siis kiharat suoriksi kuuman veden avulla - kampaillaan ja lorotellaan  :D
Life in plastic
It's fantastic!

whitney

Mitään ohjetta en lukenut, mutta tämän otsikon perusteella päätin koittaa moista. Keitin vettä, upotin nuken hiukset kuumaan veteen ennen kuin se ehtisi haaleta ja kampasin välittömästi upotuksen jälkeen. Jonkun nuken tukka tarvitsi vielä toisen upottamisen.

Kaikkien neljän nuken hiuksista tuli oikein silkkiset ja parempilaatuiset hiukset saivat lisäksi uutta kiiltoa. Pörheys lähti lähes kokonaan. Yhden nuken kohdalla en halunnut muuta kuin hieman laimentaa kiharaa, joten harjailin varovasti ja tein vain yhden upotuksen. Kaunis tuli, kiharaa jäi hieman latvoihin kuten toivoinkin.

Vivi

Mie dippaan hiukset kuuman veden jälkeen heti kylmään veteen. Se tavallaan "asettaa" hiuksen muotoonsa. Jostain luin tuommoisen ohjeen, mutta en nyt jaksa muistaa, että mistä...
If it makes you happy...

whitney

 :Look_Up: Siis kylmään veteen ennen harjausta vai harjauksen jälkeen?

Vivi

Pahoitteluni epäselvästä selostuksesta!  :D Minun tyylini on siis se, että jos haluan suoristaa hiukset, pidän nukkea pää alaspäin ja kaadan kuumaa vettä vedenkeittimestä suoraan hiuksiin. Sitten lasken heti perään kylmää vettä päälle. En siis kampaa välillä. En ole kokeillut, toimiiko tuo tekniikka oikein kiharaisilla hiuksilla, mutta loivat kiharat olen saanut suoristettua ilman sitä kampausta siinä välillä. Voisin kuvitella, että oikein kihara tukka kaipaa ehkä pari suoristuskertaa.  :smiley:
If it makes you happy...

avotuli

Mä kampasin yhden sutturan lautasella, matala iso lautanen,kiehuva vesi keittimestä ja teräskampa. Johan oikes, ja sileni hyvin, sit uusiksi kuumaa oikeessa asennossa päähän jotta asettu pään myöten. En kylmää tainnut laittaa vaan annoin jäähtyä.
Kauppiaasta keräilijäksi taas