Hevosten maalaus

Aloittaja ShoeCat, heinäkuu 31, 2014, 22:58:33

« edellinen - seuraava »

ShoeCat

Onko kukaan maalannut hevosia? Käyköhän muovipinnoille soveltuva perus-spraymaali tarkoitukseen? Tai jopa vannemaali..?
Komerossa pyörii eräs pinkki orhi, joka haluaisi hieman miehekkäämpää väriä ylleen...  :peukku:

avotuli

#1
Mä maalasin valkoisen hevosen Gandalfille osittain harmaaksi, koska Shadowfax on sellainen kimo. Koni oli kiiltävänvalkoinen ja varsin ruma.

Maalasin tavallisilla akryylimaaleilla, siveltimellä, superlonilla ja sormilla. Päälle mattalakka akryyli, siveltimellä, se tasoitti värit hyvin.



Kauppiaasta keräilijäksi taas

Nanariaana

Magee heppa, Avotuli.
Oliskohan mulla vielä jossain noita koneja piilossa, vois kokeilla itekkin.

avotuli

Thänks!
Niin, syy miksen edes kokeillut sprayta eli käläkälämaalia joka kyllä muoville yleensä passaa, on se, etten jaksanut kehittää suojausta harjaksille enka halunnu uusia niitä.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

DarkJedi

Kaveri muinoin kokosi pienoismalleja (panssarivaunuja, sotalaivoja jne...)ja maalasi niitä pienellä maaliruiskulla. sellainen saattaisi sopia hevosten maalaukseen, sillä maalatessa kun homman osaa ei tarvitsisi suojata harjaa ja häntää ainakaan niin paljon kuin sprayn kanssa.

kettujasusi

Joskus 80-luvulla lapsena sotkin alunperin harmaan (vai onko se kimo) dallasin tussilla mustaksi. Muistaakseni sekään ei pahasti lähtenyt tai sotkenut. Vajaa kymmenen vuotta sitten kun lahjoitin hepan eteenpäin, maalasin sen ihan perus mustalla spraymaalilla tussin päälle. Kesti käsittääkseni leikissäkin. Jostain taisi pohjaväri näkyä kun oli raapaissut johonkin. Harjan ja hännän suojasin leveällä maalarinteipillä. Helppo laittaa ja lähtee hyvin pois. Toki minun projektissani karvat olivat mustat ja heppa tuli mustaksi, niin ei tarvinnut olla hirveän tarkka. Silmiin taisin myös laittaa maalarinteipit. Sitten heppa hännästä roikkumaan ja maali päälle. Pari lapsuuden pollea odottaa kunnostusta ja spraymaalia on tarkoitus käyttää. (Sikäli kun joskus saan homman aloitettua)

Suippi

Löysin hiljakkoin yhden lapsuudenaikaisen prancer-muottisen Blizzard hevosen ( harmaa jolla kulkunen sisällä). Olin irrottanut harjan ja hännän ja laittanut niiden tilalle villalankaa! Sekä lisäksi maalannut koko hevosen taiteilijan öljyvärillä ruskeaksi, pensseliä käyttäen. Voin sanoa että jälki oli kamalaa... Mikä lienee ollut visio...
En heittänyt hummaa vielä pois, katson joskus mitä sen pelastukseksi voisi tehdä. Ehkä kevyt hionta ja kynäruiskua tekisi mieli kokeilla jos ehtisi.

Tutu

Kuinkahan mokkapintaisen hevosen "nahkan" voisi uusia? Lähinnä ajattelin värjäystä...
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Suippi

Sitä flokkausnukkaahan on saatavilla, voi sitten flokattavaan pintaan levittää liimaa ja painella siihen uuden nukan. Pitäis oikein itekin kokeilla tota.
Aviksen paja??

FatFashion

Mä vedin mokkapinnan pois yhdestä ponista ja spraymaalasin sen. Alle pistin kerroksen pohjamaalispraytä kun oli niin liukas pinta. Sitten suihkin ruskeeta (kiilto) sprayta ja mattavalkoista kunnes olin tyytyväinen. Ei kiillä niin pahasti tuo poni kun on mattavalkoista päällä. Sen toisen ponin jouduin käsittelemään kerroksella mattasprayta kun kiilti niin rumasti. Oon tosi tyytyväinen tuloksiin. Vielä pitää tosin rerootata se nukkapintainen poni ><
Turha surra kun on jo paskat housussa.

avotuli

Nukkaa on Pajalla, mutta on kyllä haastava laittaa elikkoon nukka. Käyttäisin sprayattua liimaa, nopeuttaa, tai sit ripottaisi akryylimaalin päälle? Tehtaassahan nukka sprayataan koneilla...
En ehdi kokeilla...
Kauppiaasta keräilijäksi taas