Nukkejen puhdistus

Aloittaja Tinttufia, maaliskuu 01, 2014, 15:43:59

« edellinen - seuraava »

Tinttufia



Ostin nuken joka pitäisi saada etikka kylvyn koska haju on kamala. Miten paljon etikka laitan veteen? Ja pitääkö nukke liota siellä?

avotuli

#1
Mä olen pessyt ensin tiskiaineella, huuhtonut hyvin ja lorauttanut kylmään veteen "sellaisen lorauksen" varmaan puoli desiä etikkaa 5 litraan vettä? Ja olen vinyylibarbien antanut olla muutaman tunninkin upoksissa... (Unohtanut useimmiten). Hyvä jos sisuksiinkin menee niin haisut lähtee. Pesuainevedessäkin voi liottaa.

(Onkos meillä  :barbie: kylvyssä ketju jossain?)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Jennijee

Hautasin tupakki-barbien pahvilaatikkoon kankaaseen kääräistynä. Laatikossa puupellettejä ja ruokasoodaa. Laatikko muovipussissa. Onko mitään toivoa, että sooda ja pelletit imisivät haisuja? :D

Tutu

Ever clean-kissanhiekka on ainoa, joka on patentoinut parhaiten tuoksua imevän kissanhiekan, ja sen tuoksulliset kissanhiekat tuo hyvää tuoksua. voiskos toimia tuolla menetelmällä puupellettejen tilalla?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

avotuli

On siinä toivoa, savihikatkin imee hajua, ja riisi. Joskus oli hajunpoistopusseja Biltemassa, ne toimi Starrille ja ystäville hyvin, meni vaan kuukausia (unohtuivat toki).
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Jennijee

Ajattelin kokeilla ensin kaikki kotoa löytyvät edulliset vaihtoehdot. Eli riisiä vielä lisäksi sinne hauta-arkkuun. :D Jos vaikka parin viikon päästä haistelisi...

myrva

Hajunpoistopussitkin tuntuu tepsivän joten kuten. Mulla on tuollainen enemmän ja vähemmän komulle lemahtava leidi. Oli lähes vuoden eristyksissä. Vieläkin vähän haisee. Jos sitä kokeilis vielä jotain muutakin... Vaikka sitä soodaa.

Jennijee

Noniin. Kaksi viikkoa pellettiriisisoodapahvilaatikkohaudassaan maannut barbie oli hieman laimentanut tupakinkäryään. Pää ja tukka haisi edelleen aivan järkyttävälle, mutta laitoin nuken etikkavesikylpyyn pariksi tunniksi. Nyt tuntuu myös tukka haisevan vähän vähemmän pahalle. Kun nukke kuivuu, laitan sen taas pariksi viikoksi hautaan ja sitten vielä etikkakylvetän. Toivossa on hyvä elää :smiley:

ajnoon

Tietääkö kukaan saako korvakoruista tullutta vihreää mitenkään puhdistettua?  :smiley:

avotuli

Korvavihreän ja kynäilyt poistaa basiron ja kärsivällisyys.

Basiron on näppyvoide apteekista, sitä sivellään pesuaineella puhtaaksi pestyn nuken vihertymään, voi tuikkia langalla koriksenreikäänkin, ja itse laitan pään sisälle myös pumpulipuikolla tms sörkkimellä.
Sitten puolivarjoon viikoiksi... kuukausiksikin, sillä jos tahra kehittyy 30 vuotta, se ei lähde päivässä.

Voide imee vinyylistä itseensä värin, sen voi pestä välillä pois ja laittaa uutta tilalle. Se tuhoaa myös maalit ja pehmentää vinyylin, eli ei sovi rapsutella ja parempi välttää maalien päälle laittamista.

Aiemmin toin maahan jenkkivalmistajan Remove-Zit-puhdistusainetta, mutta hinta-rahti-säilyvyys on huono.
Kauppiaasta keräilijäksi taas