Kampaukset

Aloittaja Louhi, joulukuu 06, 2012, 22:29:50

« edellinen - seuraava »

Ninni-doll

Kiitos teille  :hug: En tajunut että kuumassa vedessä pitää lilluttaa kauan  :-\ Laitoin rullat ja kastoin vaan kuumaan veteen! (liekö sekään kuumaa oli, pelkäsin että koko eukko sulaa) Nyt tukka on kuivunut n 3 päivää, ei ainakaan pitäisi olla märkä enää. Hitto etten tiennyt tuota kylmään veteen kastamista..... Kyseessä on leikkinukke joten sen takia pelkään että tukka suoristuu heti

Satumaa

Mä en tosiaan oo tuota kylmää käyttänyt, eli tulis varmaan tähänastista paremmat kiharat vielä sillä. Mutta ilman sitäkin on siis onnistunut. Tosin se etten ole malttanut antaa kuivaa kunnolla, on siis pilannut jonkin verran viimeisimpiä permanentteja.  :-\
Säkkärämpää tulis siis varmaan juuri pikkuleteistä tai pienemmistä rullista, ja että malttaa laittaa tarpeeksi vähän tukkaa samaan paplariin. Se on jo iso juttu. Aikaa sekin vie vietävästi, ja päästä tulee sellainen paplaripallo, että hyvä kun saa kaikki paplikset päähän sopiin.  :rofl: Testailemalla sitten näkee mitä voi muuttaa, mitä siis haluaa lopputulokselta.

Ja tosiaan vedenkeittimellä keitetty vesi ihan kiehuvan kuumana, sen oon kaatanut astiaan ja dolli sinne heti. Ei kyllä pitäisi sulaa, josset liiskaa päätä siellä kuumassa mihinkään puristuksiin että kumin muoto vääntyis. Enkä tiedä onko sekään pelättävissä kun jonkun vartin siellä pitää. (En suosittele testaamaankaan, jossei sit halua just vääntynyttä päätä oikoa)...
Maalit ei oo lähteneet ja tukkakuitukin kestänyt.
Ihan joskus muistan että olis jotain tapahtunut yhden nuken kasvoille, mutta liekö ollut jo ennestään kärsinyt tai joku maanantaikipale. Monta kertaa oon kuitenki tehny ja muutoin ei mitään oo tullut.
Kun tosiaan kevyesti laittaa kippoon köllimään, ja varoo ettei mielellään rullais paplareita niin että kasvot kovin puristuis. (väkisin mullakin on niin hieman menny, mutten oo kyllä ainakaa huomannu vääntymistä silti.)
Mä oon tosin semmoinen riskinottajakin joskus, että viisaampi ehkä olla hellävaraisempi ja noudattaa varokeinoja, ettei tuu pettymyksiä...  :blush:
sometimes being invisible has it's advantage

Vivi

Ite tein "krepatut" hiukset yhdelle FF Teresalleni juurikin pienillä leteillä ja kuuma-kylmävesikäsittelyllä. Kyllä ne kestivät kevyttä käsittelyä ja krepattuna se neitokainen muutti uuteen kotiinkin. Mutta joo, mitä pienempää kierrettä jaksaa väkertää, sitä kiharampaa tukkaa.  :peukku:
If it makes you happy...

avotuli

Mä olen jättänyt Sebbien ohjeella jäähtymään sinne kuppiin. Eli isoon kuppiin kuuma vesi keittimestä, dooris sinne (tai pää, kroppa tuo kivasti painoa ei kellu tiehensä), ja antanu olla seuraavaan pv jäähtyen. Sitten astiakaappiin kuivumaan lasten kaverien suureksi riemuksi... monta pv. Ei ole oienneet.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ninni-doll

Hyvä tietää seuraavalla kerralla. Nyt olin hätäinen (ja alusta lähtien tehnyt väärin) niin lopputuloksesta ei tullut kaksinen....hyvä jos näkee eron entiseen

Avasund

Etkö muista Ninni, kun meillä oli joku Taruisen aaveen nukke teemukissa ketarat pystyssä tiskialtaassa permanenttia ottamassa.

Mutta millä ihmeellä saisi värjättyä nuken tukkaa. Mulla on yksi pimu, jolla on ihana hius, mutta aavistuksen verran pitäisi olla kirkkaamman punainen. Olen liottanut sitä kangasvärissä ja vaikka missä tökötissä, mutta mitään ei tapahdu. Paitsi tietysti ihan tolkuton sotku tiskipöydällä.
Töihin siitä!!

Louhi

Nyt on 80-luvun hiusten kanssa ongelmaa. Hispanicilla ja Super Hairilla on hiukset menneet rasvaisiksi pahvilaatikkosäilytyksessä  :naamakämmen:. Mitä teen?  :pleeeaaasse:

avotuli

Avasund. Tuosta värjäyksestä oli jossain ketjukin? Edelleen, hankalaa, josko liki mahdotonta. Sorry  :-\

Louhi. Pesu ois paras, mutta saa rasvaisuutta pois jos ei tahdo kastella esim. puristellen talouspaperissa tai silkkipaperissa, luulen mä. Pelkkä tuuletuskin auttaa hiukan. Noi kasariunelmien karvat on jänniä kun niihin nousee öljy pintaan.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Letizia

Minulla oli 80-luvun intialaisbarbiella niin rasvainen tukka tullessaan, että sitä sai pestä monta kertaa ennen kuin pesu tuntui mitenkään tepsivän. Siinä toki saattoi olla myös muuta kuin 'luonnollista' rasvaisuutta, olisiko ollut sulanutta kumilenkkiä ja amerikkalaista hyllynraikastussuihketta tms. En enää muista, millä aineella sen loppujen lopuksi pesin, ihan shampoolla luultavasti ja ehkä pyykinhuuhteluaineella.

karrieerik

#24
Lainaus käyttäjältä: Avasund - lokakuu 23, 2013, 01:05:03
Mutta millä ihmeellä saisi värjättyä nuken tukkaa. Mulla on yksi pimu, jolla on ihana hius, mutta aavistuksen verran pitäisi olla kirkkaamman punainen. Olen liottanut sitä kangasvärissä ja vaikka missä tökötissä, mutta mitään ei tapahdu. Paitsi tietysti ihan tolkuton sotku tiskipöydällä.

Itse olen värjännyt nuken tukan turkoosiksi elintarvikevärillä :blush: Kuppiin kiehuvaa vettä ja väriä, nuken hiukset sinne ja antaa olla niin kauan että vesi jäähtyy. Sen jälkeen huuhtelee ylimääräisen värin pois ja tarvittaessa värjää uudelleen. Väri lähtee osittain pois jos pesee saippualla, mutta muuten pysyy aika hyvin.

Tässä vielä kuva (pahoittelen jos tulee jättimäisenä  :chuckle: )

DarkJedi

Minulla oli lapsuuden Western Barbiella elintarvikeväreillä punaruskeiksi värjätyt hiukset ja yllätävän hyvin ne kesti leikkiä ja sitä että nukke kävi uimassakin. Pitää kaivaa nukke esiin arkistoista ja kuvata. Kaverin isosisko teki paljon noita värjäyksiä aikoinaan.

Nata

#26
Ihana toi Karrieerikin turkoosi tukka!  :hbeat: Ja kiva kun täältä löytyy ideoita ja ohjeita semmoseenkin hommaan. Oon kanssa miettinyt, että tuo värjäys vois joidenkin tapauksessa tulla kyseeseen.  :smiley:

Ite kokeilin äskettäin ekaa kertaa piipunrassipaplareita ja kuumaa vettä (ja ihan vähän vain kylmää...) Midgelle, vaikkei sillä alkuperäisesti tuommoista käkkärää olekaan. Mutta olen superihastunut lopputulokseen. Ite kun haluaisin itelleni semmoisen huikean Alannah Myles-tukan niin tämä on vähän sinne päin Midgen päässä.  :D Ja näkyy vielä kivasti sen ihme laskettelupannan takaakin.  :smiley:



"Light up the darkness"
* Bob Marley

whitney

Mahtava säkkärä! Miten ihmeessä sait tuon etutukankin noin hyvin käherrettyä?

Ja Karrieerikin turkoosi tukka ylempänä on myös UPEA! En tiennytkään että elintarvikeväreillä pyryy värjäämään barbien tukkaa. Nyt ei muutakun tukkaa värjäämään  :cuteyes:

avotuli

Pitänee kokeilla elintarvikeväriä kans. Kiitos. Saisikohan sitä kiinnitettyä niinkuin tekstiilivärin, suolalla? Jos laittaisi suolaa siihen veteen nääs.

Yhdessä BarbieBazaarissa oli alkuperäiskampauksia palauteltu vintageille, ja sieltä poimin pinnien käytön tiukkaan kiharaan pieneen hiusmäärään, siis se sellainen tavallinen suora pinni, ei hengetön vaan se rautalankapinni.

Toinen kätsä on mehupilli, sen sisälle piipunrassi. No ei löytynyt kuvaa siitä.

Mutta permisrullilla tein kipparat Dragon Princessille, niilläkin saa aika hyvin tehtyä, ja kirppiksillä noita on halvalla myynnis eri kokoja.



Kihartaminen on kivaa  :cuteyes:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

karrieerik

#29
Kiitoksia kehuista :blush: Se piti vielä mainita, että väri taitaa tarttua paremmin hieman kuivahkoon tukkaan kuin sileään. Tuo sininen/turkoosi väri tarttui hyvin ja tasaisesti, mutta kun kokeilin värjätä sileää tukkaa vihreäksi niin se ei sitten tarttunut kuin osittain :-\

Pitääkin hankkia jostakin turha vaaleatukkainen Barbie ja kokeilla tuota avotulen mainitsemaa suolaa, se voisi toimiakin  ::)

Natan Midgestä tuli todella kaunis, todella kihara tukka sopii hyvin noille kasvoille :cuteyes: