Kampaukset

Aloittaja Louhi, joulukuu 06, 2012, 22:29:50

« edellinen - seuraava »

Louhi

Tähän aiheeseen keskustelua kampauksista ja niiden tekemisestä, niksejä, omien nukkejen kampausten esittelyä ynnä muuta kampauksiin liittyvää.

Minulla olisi kysymys suorahiuksisen barbien hiusten kihartamisesta. Onkohan kenelläkään tallessa niitä kuumavesipermanentin teko-ohjeita? Hain Googlella ja olinkin löytävinäni, mutta tuli page not found ja tämä foorumi, jossa aiheesta ei siis vielä keskustelua ole.

Louhi


Milia C

+ käsirasva-vinkin lisäksi/vaihtoehdoksi: hiusten hoitosuihkeet (poistaa sähköisyyttä hiuksista).
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Siama

Mie kaipalisin vinkkejä, jotta kuinka saisin tehtyä hienosti otsatukan nukelle, jolla on keskijakaus ja pitkä tukka =)
Periaatteessa jollain lailla sen voisin jo nyt tehdä, mutta tahtoisin ihan kokeneen ohjeen tähän...
Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

Jennijee

Kumilenkki-asiaa

Cailap minikumilenksut ovat hieman kellertäviä, kun vertaa Iberon kirkkaisiin. Citymarketissa oli Iberon hiuskorut -50% alessa.

Ei muuta  :wink:

Aliisa

Yritin etsiä täältä ketjua, jossa oli puhetta asiasta, mutta ehkä se olikin vanhan foorumin aikaan kirjoitettu. Muistan, kun jollain oli Lovin' You Barbie ja hän halusi saada nukelleen alkuperäisen ponihäntäkampauksen. Sitten joku täältä, muistaakseni Ninni-doll, toteutti sen kampauksen. Itse oon vihdoin ja viimein saanut hankittua eurooppaversion Lovin' You Barbiesta, mutta hänellä ei ole kampausta. Eli kysymys kuuluu, olisiko jollain tutoriaalia tuon kampauksen tekoon? Itse olen äärimmäisen kömpelö tekemään mitään tuollaista pikkutarkkaa. Otin hiussuortuvan ja kieputin muiden hiusten ympärille, mutten keksinyt mitä sillä hännällä pitää tehdä, eli pitääkö se jollain virkkuukoukulla pujottaa sen ponihännän alle, että kestää kiinni? Vai pitääkö siihen laittaa kumilenkki ensin? Varmaan ihan helppo juttu, mutta mä en osaa. :naamakämmen:

Eli tarkoitan ponihäntää, joka on vähän tuommoinen "erikoisempi", näkyy hieman tässä kuvassa:
http://farm6.staticflickr.com/5025/5613359288_1d62d30236_z.jpg

Maritsa

Kyselin samaa asiaa ketjussa Vintage Barbiet: "Vintage barbien kunnostus" (vintage Swirl Ponytaililla on samanlainen poninhäntä) ja sain vastauksen Tokkikselta:

Lainaus käyttäjältä: tokkopahka - maaliskuu 23, 2013, 13:39:44
Otat suortuvan hännän alapuolelta ja kierrät sen kumilenksun ympäri niin että se on taas alhalla. Sitten otat virkauskoukun ja pujotat sen suortuvan kumileksun läpi ja kiristät lopuksi niin että se on riittävän tiukalla.

Mulle oli tästä neuvosta apua, toivottavasti myös sullekin!  :deal:

karrieerik



Ensimmäinen piippurassirullakampaus rullattu, saa nähdä millainen lopputuloksesta tulee ::) Taitaa tulla liian kihara kun niin pienet rullat ja rullasin niin kireälle...

karrieerik

Yritän säilyttää uusilla ostamillani nukeilla alkuperäisen kampauksen, ja vanhoille pyrin tekemään alkuperäisen kampauksen. Vanhoilla Barbeilla yleensä on ongelmana huonokuntoiset hiukset joita on mahdollisesti leikattu :eieieiei: Pyrkiikö muut säilyttämään alkuperäiset kampaukset/mukailemaan alkuperäistä kampausta?

Tässä parin päivän taistelun tulos Garden Party Barbien kampauksen kanssa:



Tyveä en saanut yhtä nätisti koholle kuin alkuperäisessä kampauksessa eikä kiharatkaan ihan siisteimmät ole, mutta kelvatkoon :chuckle: Seuraava haaste on Ibiza Barbie, jonka hiuksia on leikattu lähes puolet... ::)

Jasmiina2

Me siskon kanssa yritetään yleensä laittaa nukeille alkuperäisen tapainen kampaus, mutta aina ei jakseta tehdä esim. permanentteja nukeille, joten hiukan vaihtelee minkälaiset hiukset ne saavat  :chuckle: Tosiaan tuo hiusten saksiminen myös rajoittaa. Jos hiuksia on oikein paljon leikelty niin joskus voidaan vaivautua ruuttaamaan kokonaan uudet hiukset.

Avasund

Olen tehnyt kuumavesipermanentin seuraavasti:
Rullaa hiukset, voi käyttää mitä vain kuuman kestävää, itse käytän foliolla päällystettyjä isoja mehupillejä. Folion avulla saa hiukset sileästi pillin päälle. Kiinnitys nuppineuloilla. Tämä osa siis ihan, kuin tekisi vanhanaikaisen rullakampauksen 60-luvun tyyliin.

Keitä vesi kiehuvaksi ja kaada astiaan. Laita nuken pää astiaan niin, että rullatut hiukset ovat kaikki veden alla. Anna veden jäähtyä. Tutki sen jälkeen tulos, jos tarvitset tiukemman kiharan, toista käsittely.

Anna hiusten kuivua, ennenkuin kampaat kiharat auki.

Tämä toimi ainakin uudemmilla hiuslaaduilla. Vanhempien nukkejen kanssa kokeile ensin hiustupsulla, jottei käy vahinkoja. En testaisi muihin, kuin Mattelin hiuksiin.

Ei ole hätähousujen hommaa, mutta ihan kivasti kiharaa tulee.
Töihin siitä!!

Louhi

Miten se tehdaskäkkäräisten 80-luvun hiusten suoristus meni?

Ninni-doll

Onko jotain konstia millä kiharat saa pysymään? Siis että kestääkö ne yhtään kun ottaa rullat pois? Haluaisin kunnon säkkärän

Letizia

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - lokakuu 02, 2013, 21:01:16
Onko jotain konstia millä kiharat saa pysymään? Siis että kestääkö ne yhtään kun ottaa rullat pois? Haluaisin kunnon säkkärän

En ole kihartanut vuosiin, mutta silloin kun kokeilin niin tein näin:

1) kostutetaan hiuksia vähän jotta helpompi rullailla
2) rullat tiukasti päähän
3) kiehuva vesi (en kyllä muista kuinka kauan pidin)
4) mahdollisimman kylmä vesi
5) annetaan kuivua
6) avataan rullat.

Mielestäni näin sai kyllä ihan säkkärääkin pysymään. Olettaisin, että kylmässä vedessä käyttäminen jähmettää tukan muotoonsa, kun se on ensin kuumassa vedessä pehmennyt ja taipunut rullan muotoon. Pelkästään käyttäminen kuumassa vedessä ei tietysti riitä, vaan pitää jonkin aikaa siellä pitää jotta ehtii vaikuttaa.

Satumaa

Mä en oo tainnut ikinä huomata tuota kylmää vettä käyttää, mutta kuumassa annan lillua varmaan vartin ainakin, ja jos on sellainen kippo että pää siellä kelluu, niin käännän vielä toisin päinkin vaikuttaan.
Kuivausaikaa annan esim yön yli ja mielellään sen vuorokauden verran. Mutta on ollut siltikin malttamattomalle vielä kosteita hiuksia, ja se vähän latistaa kiharaa, mutta kelpaa kyllä kun sekoittelee mukaan. Tietty jos huomaa että on märkää, pitäis antaa vaan kuivua lisää.
Muutoin sitten avaan ja asettelen paikoilleen, ja jätän siihen ja on kestänyt kun ei tietty kauheesti vellaa niitä. Joskus kiinnitän hiuslakalla saadakseni parempaa pitoa.

Eri säkkärä tuli kun letitin pikkuletit (vie älyttömästi aikaa...) ja kuumensin ja kuivasin ne. Siitä tulikin sitten ihan afrokihara, kuin pesusieni sellainen pehko. Se nukke meni paljon myöhemmin kirpparilla, että ainakin kelpasi jollekin. Se oli aika hauskan näköinen, joskin kovin vallaton tukka asetella.
sometimes being invisible has it's advantage