Katkenneita kauloja

Aloittaja kettujasusi, syyskuu 24, 2013, 11:33:54

« edellinen - seuraava »

kettujasusi

Eilen napsahti tropical barbien kaula niin moneen osaan ettei enää pysty liimaamaan. Melkein vuoden se kestikin liimattuna. Pienen itkun (tyttö 4v) jälkeen sovittiin että vaihdetaan nukelle uusi vartalo. Mutta mikä? Mieli tekisi (minun ja tytön kummankin) nivellettyä kroppaa. Oliko jossain luetteloa barbien vartaloiden väreistä? Olisiko nyt kaupoissa olevissa jotain mikä voisi käydä? Neitihän on varsin punainen ruskettunut. Kirpparilta löytyisi varmaan kasareita, mut sitten ollaan kohta samassa tilanteessa.
Toinen kaulavammainen on peruukki daisy. Tälle ei kropan vaihto taida onnistua? Kerran olen kaulan liimannut pikaliimalla, mutta ei kestänyt. Olisiko liima suosituksia? Ja sitten ajattelin laittaa kaulan ympärille framilon nauhaa.
Jännä juttu että minulta ja siskoltani ei katkennut yhtään barbien kaulaa, vaikka muistan tolta tropicaliltakin irrottaneeni pään useastikkin. Joku kymmenen vuotta sitten sisko ihmetteli lapsiperheessä kyläiltyään ovatko barbiet nykyään heikompia kun monelta oli kaula poikki. Vähän sen jälkeen katkaisin yhdeltä lapsuus blondiltani kaulan kun se oli ompelu mallina.

avotuli

Liimaksi mieluummin Humbrolin pienoismalliliima, se sulattaa hiukan muovia jolloin liimaus kestää paremmin. Ihan saa mm Prismasta missä on nuita pienoismalleja ja maaleja kaupan.

Tosi tarkkana pitää olla päätä irrottaessa, ja kun pää on irti, leikata väkäset pois siitä kaulatapista!
Kersoolla on joskus aika raju tyyli ravistaa nukkeja leikissä, olen omet tyttöni puhuttanut aika kovin siitä, ja päiden repimisestä yleensä.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

kettujasusi

Kiitos, täytyy kokeilla tuota liimaa. Ja hiippailla pään kanssa nukkehyllyllä vertailemassa ihonvärejä ::)
Sehän tässä harmittaa, että minun lapset leikkivät pääsääntöisesti tosi nätisti. Vanhat nuket vaan ovat niin haurastuneita ja aikanaan minun käsittelystä jo pohjavauriot kärsineet. Toisaalta on jotenkin ihanaa nähdä samat nuket leikissä. Peruukki daisykin joka toki oli minullekin tärkeä, on nyt tytön kaikkein rakkain.