Nuken värjääminen

Aloittaja DarkJedi, syyskuu 06, 2013, 19:42:37

« edellinen - seuraava »

kuuma92

#15
Päätin kokeilla spraymaalia.  tätä tarkoitusta varten  ei hyvä idea  :cuteno:.Kroppaan  tulee valumia  sen kropan pitäisi roikkua vapaasti että kropan osat ei kosketa mitään. jää voimakastuoksu ja nyt sitten pitäisi poistaa tuo  spraymaali.Seuraavaksi kokeilen  pienoismalli  :peukku: autojen ja lentokoneiden maalia. Värisävyltään ihan tummaa  en löytänyt kaupasta selaan vielä netin tarjonnan . Minusta tuo  Annik nuken pää on enemmän värisävyltään  mustanruskea. Olenko väärässä  sävyn suhteen  ::) 

avotuli

Joo miltei musta brown black. Kuten myös muusa pää joka mulla vartoo. Annik ehkä jopa vielä tummempi.

Sprayn kanssa pitääs maalata hirmu hentoja kerroksia monta...siksi en viitsi yrittää...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

avotuli

Silkkivärien tarttumista mainosti joku Niksipirkoissa Facebookissa. Kokeiltava, hiuksiin ja nukenkroppaan!
Kauppiaasta keräilijäksi taas

FatFashion

Ite en suosittele spraymaalia. Se tuppaa lohkeilemaan pienemmästäkin kolhusta  :-\
Oon muutamia barbie juttuja nyt spraymaalilla käsitellyt ja lukemattomia kuita juttuja. Vaikka mulla on aina pohjamaali alla auttamassa tartuntapintaa niin se silti lohkeilee jos ottaa osumaa. Ois nimittäin ollut haaveena kromispraylla maalata yks barbie.
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Jasmiina2

Tällainen tuli vastaan.

http://sicktress.tumblr.com/spray-paint

Siinä jutun tekijä värjää BJD nuken vaaleasta ruskeaksi. Voi tosin olla ettei toimi samalla tavalla Barbieihin kun nuo BJD nuket ovat kuitenkin ilmeisesti täysin erilaista materiaalia.

Hunajasieni

#20
Itse olen käyttänyt spraymaaleja nukkejen kanssa. Joskus värjäämään tummaksi, joskus vaalentamaan. Yhteenvetona:

- Bjd:illä toimii hyvin kovan hartsin kanssa, mutta ongelmana on chippautuvat nivelet, maalia helposti lohkeilee tai naarmuuntuu nukkea posettaessa. Suedaaminen (kuumaliimalla tai nahkalla tai silikoniläpysköillä) pitäisi vähentää chippaamisen määrää, mutta ei se sitä kokonaan poista.
- Pullip ja muut kovamuoviset toimii myös. Jos nukessa on pehmeitä osia niin ne ei välttämättä pidä väriä kovin hyvin.
- Vinyyli ja muut pehmeät muovit/materiaalit ei ole yleensä kovin hyvin sopivia. Väri irtoaa helposti, valuu tai jää tahmeaksi ja/tai irtoaa käytössä. Kovasta vinyylistä en osaa sanoa, mutta uskoisin että se toimii paremmin.
Laskisin barbien pehmeät vartalot tähän myös. Eli jos haluaa barbille spray-maalatun kehon niin käyttäkää (mielellään kokonaan) kovamuovista kehoa.
- Obitsuissa valitse kovamuovinen. (Ehdottomasti kamalin kokemukseni tuli pehmo-torsoisen obitsun kanssa...) Kädet eivät välttämättä pidä väriä kovin hyvin.

Värjäämisestä en valitettavasti ole artikkelia koskaan tehnyt, mutta päiden vaalentamisesta juttua tässä: http://www.hunajasieni.net/honeydolls/01/tuto/valkaisu.html

Aijoo! Ja:
- Jos nukkea saa purettua yhtää osiin, niin se auttaa paljon nivelten kanssa.
- Mikä tahansa maali ei käy. Itse olen käyttänyt Montana Goldin jotain tiettyä maalia, Army painterin maaleja sekä mr. super clearin valmistajan tuotteita. Kaikki spray.
- Kokeile maalia aina johonkin minkä pilalle meneminen ei haittaa, tai paikkaan joka ei näy, esimerkiksi takaraivo. Irto-osat on tähän hyviä.
- Kun teet meikkiä, niin muista ettet voi poistaa meikkiä ilman että maali todennäköisesti lähtee myös kävelemään. Eli ole varma että meikki on hyvä ennen kuin lakkaat sen kiinni.