Nuken värjääminen

Aloittaja DarkJedi, syyskuu 06, 2013, 19:42:37

« edellinen - seuraava »

DarkJedi

Tässä on suunnitelmissa värjätä pari nukkea kun haaveissa on tehdä pari Star Wars customia. Netistä löytyi tälläinen juttu:

http://www.flickr.com/photos/tinker-tailor/3886423990/in/photostream/

Tuossa värjätään vintage Skipper ja Francie AA nukeiksi, minä tarvitsisin nuket jotka ovat aniliininpunainen sekä vihreä.
http://www.entertainmentearth.com/images/AUTOIMAGES/ACC138lg.jpg
http://0.tqn.com/d/create/1/0/t/a/3/-/Dani.jpg

Lähinnä mietityttää millä väreillä tuo onnistuisi, jollain nappi- Dylonilla kenties? Kun tuossa jutussa mainittuja värejä ei varmaan Suomesta saa. Pari "raatoa" olisi tuolla sopivina koekaniineina odottamassa.

Xelha

Wau, mitkä värjäykset! Olen tehnyt yhden fantasiakustomin maalaamalla WoW tyyppisille figuureille tarkoitetuilla akryyliväreillä... Jälki ei tosin ole välttämättä täydellistä ja nivelien nurjia puolia ei saa maalattua...

DarkJedi

Tuossa jutussa käytettyjä värejä saattaisi saada kuulemma englannista. Niistä löytyi juttua googlettamalla frisbeegolf harrastajien keskusteluista. Viikonloppuna jos olisi sen verran aikaa että ehtisi perehtyä asiaan vähän paremmin.

avotuli

No nyt on myrkynkeitto menossa. Ostin Dylonin tummanruskeaa käsinvärjäysväriä pussin. Kahden litran teräskulhossa on nyt Barbien kroppa, joka osasi istua sinne ilman lisäpainoja päälleen (paino voi jättää jäljen siihen mistä koskee kroppaan).

Mulla on noita ratsastaja-brunetten kroppia muutama, se päätyi uhriksi kahdestakin syystä: nivelletty, mutta hankalan värinen, ja ennenkaikkea siksi, että on vain yhtä muovia koko ruumis.

Ongelma on nyt vain se, etten tiedä kauanko liottaisin...laitoin suolaakin hiukan liemeen, vaikka kankaassa lähinnä on kiinnittämisen tarve, auttaako mihinkään, jää nähtäväksi.

Tarve on saada tositumma kroppa AA muusan päälle.



kroppa on siis tuolla kulhossa.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

HelloDolly

Mielenkiinnolla odotan kropanvärjäysoperaation lopputulosta!  :Look_Up:

Ittelläkin olis tarve tosi tummalle AA-kropalle, joten jos tuo värjäys onnistuu, niin varmaan ihan pakko kokeilla tuota keinoa.  :cuteyes:

avotuli

No en nyt vielä usko ihmeisiin, kova muovi ei ainakaan vuorokaudessa juuri tummunut, siispä pikkelöin kropan ja jätän sen tuohon viikoksi.
Oli se toki hiukan tummunut, en huuhdellut enkä enempää kokeillut oliko kiinnittynyt. Luultavasti vinyyli värjäytyisi vaivattomammin koska se on huokoista. Luotan nyt värjäytymisessä siihen, että tahriintuu nämäkin kovat kropat vaatteista.



varpaat näkyy purkin läpi...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

avotuli

 :blaah:  :eieieiei:

Edes sekaan heittämäni fashionista blondin vinyylinen pää ei vaihtanut väriä, ei tukkakaan. Ei siis tällä väriaineella ainakaan toimi.

Tutkimus jatkuu.  :head-to-the-wall:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Tipitii

Oisikohan Rit Dye värit sopivia tähän tarkoitukseen?

Minulla on yksi vintage barbien laukku (clutch) joka on värjätty tummanruskeaksi (on ollut aiemmin joko keltainen tai oranssi), väri on pysynyt siinä tosi hyvin. En itse laukkua värjännyt,
mutta se on värjätty em värillä. Ei ole kuvaa laittaa tähän.

Eli soveltuu myös muovin värjäämiseen. Ollut itselläkin hankintalistalla kun
aikeissa värjätä joitain sindyn kalusteita ruskeiksi ja tällee saisi siistimmän pinnan.

Uk Ebayssa näkyy olevan suht edullisesti värejä mm täällä

http://www.ebay.co.uk/itm/Rit-Dye-for-Fabrics-Plastics-Lots-of-Colours-Cleaners-/270697894809?pt=UK_Crafts_Sewing_Supplies_MJ&var=&hash=item3f06da1399

kuuma92

Mielenkiintoista  :smiley:   periaatteessa minuakin kiinnostaisi.Värjätä  DG kroppa ihan tumman ruskeaksi.Kun mulla on tuo FR  Annik Pää.Kun nyt ei löydy kroppaa sille.
Niin  itse olen miettinyt maaleja. jotka imeytyisi tuhon kroppaa kiinni.Mutta nyt en tiedä mitä kannattaisi kokeilla. Olen miettinyt myös sitä että maalaus aineen pitäisi olla semmoinen mikä ei tartu vaatteisiin. ei ole kiva jos vaatteisiin  jää ruskeaa väriä.Olen miettinyt  miniatyyri maaleja ja spraymaalia. En tiedä onko hyvä ajatus.  sparaymaalista lähtee hirveä  katku ja miniatyyri maaleja en ole käyttänyt.Mutta  niitähän käytetään tolaisiin figuureihin nehän on muovia vai olenko väärässä.




avotuli

Mitä sanoo MiliaC ja Isontaloon Jussi? Noita figuurien väritykseen tarkoitettuja maaleja mäkin pohdin...
Mietin myös Humbrolin muovipienoismalleille tarkoitettuja emalimaaleja.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

DarkJedi

Muutamia Star Wars figuureja olen maalannut sekä Games Workshopin akryylimaaleilla sekä noilla Hubrolin emalimaaleilla. Ainakin niissä maali on kestänyt hyvin, tosin sitä tarttuisiko väri vaatteisiin en ole kokemusta. Eikä noita hyllyssä seisovia ukkeleita ole hirveästi tullut näpelöityäkään.

Jotenkin ajatus koko 30 cm nuken maalaamisesta siveltimellä ei oikein innosta. Ja spraymaalit tosiaan haisee. Tosin näin Claes Ohlsonilla Liquetexin värejä spraymuodossa, liekö ne yhtä haisevaa sorttia? (Ja oli muuten tusseinakin noita Liquetexeja, sekä pienissä tuubeissa).


DarkJedi


avotuli

Riskumaalausta joku muukin oli käyttänyt. Ei ole ruiskua, kokeilen pensselillä jossain välissä... hiusväriä tekis mieli koettaa jos se imis yhtä hyvin kuin vessan patteriin...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ninni-doll

Mulla on krooninen pula tosi tummista muusakropista, joten jännityksellä odottelen teidän tutkimuksia ja testejä  :D Olis ihan ylihuippua, kun voisi vaan öölätä menemään jollain värillä niitä aina kun tulee tarve. Ja sitten tulevaisuuden joulunukeissakin olisi kropan värjäys yhtenä osana roottauksen, kasvomaalauksen ja ompelun lisäksi  :tongue:

Louhi

Voi harmi, ettei Dylon toiminut. Mulla olisi ollut sitä, mutta pitänee tyytyä vaatteiden ja kankaiden värjäykseen. Hiusvärit on kyllä sellaista myrkkyä yleensä, että saattaisivat toimiakin.