Kysymyksiä Barbeista - Kysy ihan mitä vaan

Aloittaja Aliisa, marraskuu 25, 2012, 01:11:33

« edellinen - seuraava »

tokkopahka

Minulla on Shellyn polkupyörä myytäväksi ja se on kolmipyöräinen

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

marihau

Oi ihana! Laitan viestiä myöhemmin tänän tokkopahka

avotuli

Music Lovin  :barbie: hiusten sävy? Tietääskös kukaan mikä saran sävy ois kohilleen. Mulla ei ole k.o. nukkea.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Silky

Music Loving Barbie 1985 by Silky, on Flickr

Kullanvaalea, hyvin peruskasari  :cuteyes: Mulla vitriinissä Day to Nightin, Gift Givingin (´85! ´88:lla on harmahtavampi) ja Magic Movesin porukassa ja kaikilla mielestäni sama väri.
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Kivi

Mikä on halvin hinta millä ootte löytäny nivelletyn  :barbie: n? Paljo ootte yleensä maksanu nuista fashionistas-barbeista? Löysin tokmannilta n.13e yhen fashionistan.


Marianne

#321
Noissa irtokropissa on ilmeisesti jotain vikaa, kuten ilmoituksessa lukeekin. Ne on kai sellaisia ylijäämäkroppia tehtaalta joissa ei olekaan ollut päätä kiinni. Ei laatukroppia saa noin halvalla. 13 euron Fashionista on jo halpa, yleensä ne maksaa vähintään pari kymppiä Suomessa.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

avotuli

Joop. Minimanissa oli välillä 10e kappale (talvella), mutta eilen ainakin halvin oli 17e Seinäjoella.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Tutu

Olen lontooseen matkustamassa; neuvoisiko joku, mistä voisi tehdä barbie-ostoksia ja löytöjä? Etsin 80-90-luvun barbeja ja niiden tavaroita ja tarvikkeita niille.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Calopteryx

En tiedä onko tämä oikea osio kysyä tätä, mutta haluaisin kysyä, mitä sealingia kannattaa käyttää, kun maalaa muotinukeille kasvoja? Haluaisin sellaisen vaihtoehdon, joka olisi mahdollisimman ympäristöystävällinen, eikä aiheuttaisi myöskään terveydelle vaaraa. Tilasin Tamiya -merkkistä mattalakkaa, mutta en uskalla käyttää sitä, koska paketissa sanotaan sen olevan hyvin haitallista ympäristölle ja terveydelle. :eieieiei:

Olen kokeillut Folk Art -merkkistä mattalakkaa, jota levitetään siveltimellä, mutta valitettavasti se ei käy yhteen käyttämieni tekniikoiden kanssa, vaan levittää värejä. Olen myös kokeillut joitakin muita mattalakkoja (spray -tyyppisiä), mutta jotkin jäävät nuken kasvoihin lähinnä tahmeaksi kerrokseksi. :blaah:  Näin ollen toivoisin löytäväni mahdollisimman hyvän sealingin. Onko kenelläkään ehdotuksia?  :smiley:  Mistä merkeistä muilla on hyviä kokemuksia?   :peukku:

Milia C

#325
Lainaus käyttäjältä: Calopteryx - elokuu 07, 2015, 12:09:18
En tiedä onko tämä oikea osio kysyä tätä, mutta haluaisin kysyä, mitä sealingia kannattaa käyttää, kun maalaa muotinukeille kasvoja? Haluaisin sellaisen vaihtoehdon, joka olisi mahdollisimman ympäristöystävällinen, eikä aiheuttaisi myöskään terveydelle vaaraa. Tilasin Tamiya -merkkistä mattalakkaa, mutta en uskalla käyttää sitä, koska paketissa sanotaan sen olevan hyvin haitallista ympäristölle ja terveydelle. :eieieiei:

Olen kokeillut Folk Art -merkkistä mattalakkaa, jota levitetään siveltimellä, mutta valitettavasti se ei käy yhteen käyttämieni tekniikoiden kanssa, vaan levittää värejä. Olen myös kokeillut joitakin muita mattalakkoja (spray -tyyppisiä), mutta jotkin jäävät nuken kasvoihin lähinnä tahmeaksi kerrokseksi. :blaah:  Näin ollen toivoisin löytäväni mahdollisimman hyvän sealingin. Onko kenelläkään ehdotuksia?  :smiley:  Mistä merkeistä muilla on hyviä kokemuksia?   :peukku:


Voihan sitä varmaan käyttää kunhan ei kaada maahan, viemäriin tai hengittele. Mieheni käyttää sinetöintiin Vallejon satin varnish -arylic resin. Saa kiiltävänä, puoli kiiltävänä ja mattana. Maalataan siveltimellä kun akryylimaali on kuivunut ja ainakin mun nukkejen kohdalla on suosiolla odoteltu vuorokausi maalaamisesta.

"Levitä ohuina kalvoina. Kuivuu nopeasti muodostaen kovan pinnan. Ohenna vedellä. Puhista työkalut 5 min sisällä. "

Vallejon maaleja ja lakkoja saa Hobby Pointista, Gameworkshop / Fantasiapelit-liikkeistä.
http://www.hobbypoint.fi/etusivu

Tuo resiinilakka on myrkytön ja ei ärsytä.

Mieheni sanoi ettei suosi spaylakkoja ollenkaan ponnekaasun vuoksi joka on syövyttävää ja aiheuttaa värjäytymistä mm. kellertämistä.


Toki on Mr. Super Clear jota saa spraylakkana mutta siitä sanotaan ettei saa käyttää sellaisiin maaleihin jotka ovat vesiohenteisia kun kävi lukemassa sen tietoja.
Spraylakkaa vasta kun maali on kuivunut 2-3 päivää muuten siitä tulee tahmea ja suihkutus n. 30 cm päästä.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Letizia

Lainaus käyttäjältä: Calopteryx - elokuu 07, 2015, 12:09:18
En tiedä onko tämä oikea osio kysyä tätä, mutta haluaisin kysyä, mitä sealingia kannattaa käyttää, kun maalaa muotinukeille kasvoja? Haluaisin sellaisen vaihtoehdon, joka olisi mahdollisimman ympäristöystävällinen, eikä aiheuttaisi myöskään terveydelle vaaraa.

Lisäisin vielä tuon Milian viestin lisäksi, että kaikki lakat ovat hengitettyinä terveydelle vaarallisia. Sen takia niiltä on suojauduttava (hengityssuojain ja riittävä ilmanvaihto), kun lakkaa käyttää. Lopputuote eli kuivunut lakka nuken naamassa ei toki ole vaarallista.

Marianne

#327
Mikseiköhän Mr. Super Clearia saisi käyttää vesiohenteisten maalien päälle? Tosiaan purkissa lukee niin, nyt vasta huomasin. Mutta kyllä mä olen sitä käyttänyt akryylien päälle ja käytän jatkossakin - sen verran hyvää lakkaa se on! Pinnasta tulee todellakin matta, eikä nukeissa näy minkäänlaisia muutoksia sen johdosta. Useimmat pensselillä levitettävät mattalakat on osoittautuneet käytössä kiiltäviksi tai jopa tahmeiksi. Niitä en käytä silloin kun haluan mattapinnan.

Mr. Super Clearia on parasta käyttää ulkona, mutta vain hyvällä säällä! Kostealla tai kylmällä ilmalla käytettässä tulee rakeinen jälki. Itse käytän sitä ulkona vain nyt kesällä, ja muuten sisällä kylppärissä, jossa avaan ikkunan heti lakan suihkutuksen jälkeen. Nuken tukka kannattaa suojata muovilla, samoin muut osat joihin ei halua lakkaa - ja samoin alusta jolle suihkutat. Pari suihkausta lakkaa 30 sentin etäisyydeltä riittää. Akryylimaalit kuivuu supernopeasti, mutta mä yleensä odotan seuraavaan päivään maalaamisen lopettamisesta ennen kuin lakkaan.

Mr. Super Clearista on UV Cut -versio, joka estää kellastumista. BJD-artistit käyttää sitä, nimenomaan akryylimaalin päälle. Mä käytän samaa ainetta vinyylinukeille. En tiedä onko sitä Suomessa myynnissä ollenkaan, ja EU:n ulkopuolelta ei saisi tilattua koska aine on tulenarkaa...  Mutta hollantilaisesta Think Pinkistä sitä saa: http://shop.fashiondoll.nl/product_info.php?products_id=2175

Voisin kyllä testata Vallejon mattalakkaa, jos se olisikin sopiva. Mieluummin laittaisin lakkaa vain maalattuihin kohtiin. Spray leviää kaikkialle missä ei ole suojaa.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milia C

#328
Jaa-a... Vähän ristiriitaista tietoa tuolla kun sanottiin myös ettei saa käyttää öjlymaalien kanssa...  :chuckle:

"Don't use oil based paint with Mr. Super Clear. They will not be sealed and will cause a chemical reaction rendering the oil paint permanently sticky. It will ruin your work. For doll repaints, use water based materials like soft bodied acrylic paint and water color pencils. Not only will water based materials allow for easy clean up and touch ups, they will stay on after being sealed with Mr. Super Clear. Try to keep your paint applications thin and flat. If your work has glop, it is very likely to flake off because parts of the paint are not able to dry properly. On that note, only apply Mr. Super Clear when the paint has completely dried and only continue work once Mr. Super Clear has completely set (which should take about 15-30 minutes)."

Ei mahda olla väliä sitten kuitenkaa  ;)
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Calopteryx