Kysymyksiä Barbeista - Kysy ihan mitä vaan

Aloittaja Aliisa, marraskuu 25, 2012, 01:11:33

« edellinen - seuraava »

Aliisa

:Look_Up: Pää kuuluu nukelle Rapunzel Barbie (1997) ja kroppa todennäköisesti kuuluu nukelle Fashion Photo Barbie (2001).

Eli pitäisi voida irroittaa, kun edellinen omistaja on jo kerran irroittanut. :peukku: Kuumassa vedessä ensin vähän pehmittää ennen irroittamista, niin onnistuu helpoiten.

Vähän OT, mutta tuo kroppa on kyllä mielestäni tosi ärsyttävä just tuon osien liikkuvuuden takia. Nukkea on vaikeaa saada vitriiniin, kun se on niin hervoton. Heti kun päätä kääntää niin alkaa jo muut ruumiinosat heilumaan myös. Mekanismin ideana on varmaan se, että kun se on valokuvamalli ja "kuvaaja ottaa kuvia, niin nukke kääntelee hienosti päätä".

Louhi


Magia84

En tiiä, onko joku ehtinyt jo kyselemään tästä jossain kohdassa, mutta, mutta... Onko jossain luetteloa tai vastaavaa, että mitä kirjoja on julkaistu Barbeista ja nyt tarkoitan niinkö aikuisille suunnattuja, ei mitään satukirjoja. Olisi mukavaa selailla barbie aiheisia kirjoja iltasin ja katsella kuvia menneiltä vuosikymmeniltä. Kaikenlaiset kirjat kiinnostaisivat, tosin ihan "ulkoulkomaankieliset" menis kyllä vaan kuvien katteluks, kun kielestä ei ymmärtäis mitään...  :cuteno:

Aliisa

#198
:Look_Up: Mun on pitänyt kirjoittaa aiheesta jo pitkään, sillä tykkään selailla Barbie-kirjoja niin paljon. :smiley: Joten tein uuden ketjun aiheesta. Itselläni on lukukokemusta vain noista kirjoista, eli erittäin tervetullutta, jos joku muukin kirjoittaisi arvosteluja sinne. :peukku:

http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=1972.0

Nanariaana

Mä (tarvitsen) haluaisin mies- ja poika- nukkeja, mutta niitä on aika huonosti missään myynnissä. Ulkomailta en oo aatellu ostaa (oon niin vanhanaikainen, etten uskalla :gonna-cry: ) eikä suomessa juurikaan ole, ainakaan kirppareilla ja kaupoissa näkynyt muuta kuin noita perus-kenejä. Kun hakusessa ois nimenomaan teini-ikäisiä.

Mietin että jos ei ostettua saa, voiskohan jostain nukesta semmoisia muokata? Ideoita, anyone?

Merineiti

Onko teinipoikia tehty? Yks vaihyoehto on nämä justin bieber / poikabändi / high school musical nuket. Ainakin toys r usissa olis vähän aikaa sitten ollut bieberit alessa... Ja eiköhän niitä auka nopsaan ala näkyä huutonetissä ja torissa kun niitä hinkuneet lapset kasvaa innostuksesta yli
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

avotuli

muusa = Model Muse vartalotyyppi, varsin tönkkö keräilysarjojen kroppamalli, jalat taipuu reisitaipeesta eteentaa vähäsen, kädet heiluu olkanivelestä. Pää pyörii. Muusasta on tosin nivellettyäkin sorttia mutta yleisin on vaatepuu tönkkö.

OOAK = One Of A Kind eli uniikkikappale, "ihanittekötöstelin" iik noin suomeksi.

* meidän sanasto on huvettunu jonnekin, näitä oli joskus kooste.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ninni-doll

Nyt on pakko kysyä muidenkin mielipiteitä yhdessä meitä vaivaavassa asiassa  :D Ollaan TaruisenAaveen kanssa väitelty pitkään siitä, mikä määrittelee AA-nukeissa ovatko n**kereitä vai latinoita. (Mitä suurimmat pahoittelut sanavalinnasta, en todellakaan ole rasisti! Yritän vaan selventää mitä tarkoitan) Sanon nyt sen sijaan musta.
Esim TaruinenAave vertaili kahta AA-muusaa, sitä uudehkoa Red Carpetia ja metallic-sarjan pivotal Basicsia, että sama ihonsävy on molemmilla, ovat siis mustia molemmat. Ja minä taas väitin, että ihon sävy ei merkkaa siinä tapauksessa, kasvoista näkee että Red Carpet on latino ja Basics musta.
Suurin "riidan" aihe on ollut se Basics Red-sarjan AA! Se pörröpäinen. Mun mielestä se on selvä latino ja TaruisenAaveen mielestä musta. Toisin sanoen, TaruinenAave määrittelee asian pelkästään ihon sävyn perusteella ja  mun mielestä taas kasvomuotin ja ihosävyn yhdistelmä kertoo mikä on mikäkin :D Se pörröpää Lara ei vaan mun mielestä näytä mustalta koska sävy on se vaalein AA. Mutta se samainen vaalea sävy yhdistettynä esim Mbili- tai Steffie-nasuun tekee nukesta selkeästi mustan  :D Mutta sitten esim On Location Milan on musta vaikka sillä onkin Lara-nasu, koska se taas on kaikista tummin ihon sävyltään.
Oi voitteko pliiiiiz kertoa oman mielipiteenne asiasta, tai mielellään faktaa jos sellainen on olemassa  :naamakämmen:

Jennijee

Mie oon sillä linjalla, että pelkkä värisävy tai kasvomuotti ei kerro koko totuutta, vaan juurikin se niitten yhdistelmä. Myös silmät määrittää joillakin osin, että onko latino vai "paha sana". Tätä mieltä olen :peukku:

avotuli

Ja sitten kun meissä ihmisissä on risteymiä, mulatteja jne... ihan yksilökohtaista minusta. Tuntuu että AA on vain määritelmä tummasta...
::) afrikkalaisissa ihmisissäkin on kovasti eroja väreissä eri alueittain, niinkus oikiessa ihmisissä.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

TaruinenAave

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - syyskuu 28, 2014, 23:36:26
Nyt on pakko kysyä muidenkin mielipiteitä yhdessä meitä vaivaavassa asiassa  :D Ollaan TaruisenAaveen kanssa väitelty pitkään siitä, mikä määrittelee AA-nukeissa ovatko n**kereitä vai latinoita. (Mitä suurimmat pahoittelut sanavalinnasta, en todellakaan ole rasisti! Yritän vaan selventää mitä tarkoitan) Sanon nyt sen sijaan musta.
Esim TaruinenAave vertaili kahta AA-muusaa, sitä uudehkoa Red Carpetia ja metallic-sarjan pivotal Basicsia, että sama ihonsävy on molemmilla, ovat siis mustia molemmat. Ja minä taas väitin, että ihon sävy ei merkkaa siinä tapauksessa, kasvoista näkee että Red Carpet on latino ja Basics musta.
Suurin "riidan" aihe on ollut se Basics Red-sarjan AA! Se pörröpäinen. Mun mielestä se on selvä latino ja TaruisenAaveen mielestä musta. Toisin sanoen, TaruinenAave määrittelee asian pelkästään ihon sävyn perusteella ja  mun mielestä taas kasvomuotin ja ihosävyn yhdistelmä kertoo mikä on mikäkin :D Se pörröpää Lara ei vaan mun mielestä näytä mustalta koska sävy on se vaalein AA. Mutta se samainen vaalea sävy yhdistettynä esim Mbili- tai Steffie-nasuun tekee nukesta selkeästi mustan  :D Mutta sitten esim On Location Milan on musta vaikka sillä onkin Lara-nasu, koska se taas on kaikista tummin ihon sävyltään.
Oi voitteko pliiiiiz kertoa oman mielipiteenne asiasta, tai mielellään faktaa jos sellainen on olemassa  :naamakämmen:

No voi hyvää päivää. Mä olen lähtenyt siitä, että jos Mattel on todennut että "tämä on AA" niin sitten se on AA ja sillä hyvä. Tai on se nyt helkkari jos Mattel myy AA määrityksellä nukkea joka onkin oikeasti ihan vaan keräilijöiden kiusaksi latino. Sitä paitsi toi sun logiikka ontuu taas tän Red Carpetin kohdalla, sillä löytyyhän niitä tummaihoisia Goddess-kasvoisia muitakin. Niin kuin niitä Lara-kasvoisiakin ja niin montaa muutakin. Mutta joka tapauksessa, siitä kannattaa lähteä että mitä valmistaja itse nukesta toteaa. Tai sitten voidaan alkaa spekuloimaan Mattelin suuresta salaliitosta myydä latinonukkeja tummaihoisina.

Oikeasti, oon niin kyllästynyt tähän naurettavaan jankkaukseen tästä aiheesta, että seuraavalla kerralla asian tullessa puheeksi alan hakata päätäni seinään (yhtä hedelmällistä ainakin).  :head-to-the-wall:

Ninni-doll

 :Look_Up: Öö....eli jos Mattel väittää että Goddess of the Galaxy on silkki, niin sinä uskot niitä?  :D
Nimenomaan toi Red Carpet on latino, koska se goddess-nasu on yhdistettynä liian vaaleaan ihosävyyn! Juuri sitä yritin selittää  :cuteno:

TaruinenAave

Eiköhän se ole valmistajan oikeus päättää milloin mikäkin on mitäkin. Goddess of Galaxy ei silkiksi muutu, kun sillä ei ole silkstone-materiaalinen vartalo, mutta eipä Mattel ole niin väittänytkään. Ne Red Carpet ja basics ei latinoiksi muutu vaikka kuinka väittäisit vastaan. Voidaan joku päivä kädestä pitäen vertailla latinonukkeja AA-nukkeihin jahka saan kaivettua ne esille tosta laatikosta.  :D Ja nyt tää keskustelu päättyi mun osalta tähän, koska se ei selvästikään johda yhtään mihinkään.

Sunako

Osaako kukaan sanoa, onko 80-luvun Hispanic Barbie nykyään minkä hintainen? Minulla oli lapsena sellainen ja se *saattaa* edelleen olla tallessa. Menen ensi viikolla äitini asuntoon kaivelemaan että mitä sieltä löytyy. Nuken kuntoa en uskalla arvailla. Kiinnostaisi vaan tietää että onko sillä mitään arvoa, kun se on kuitenkin aikanaan ollut vähän erilainen kuin muut Barbiet.