Kysymyksiä Barbeista - Kysy ihan mitä vaan

Aloittaja Aliisa, marraskuu 25, 2012, 01:11:33

« edellinen - seuraava »

Ninni-doll

Tietääkö kukaan onko pk-seudulla lelukaupoissa tai marketeissa vielä Barbien siskoja? Haluaisin yhden Skipperin ja yhden Stacien. Toys'r'usin sivuilta näkyi että Espoossa olisi mutta kuitenkin luki ettei varastossa  :whaddado:

sininen


Ninni-doll

Ai olet nähnyt siellä vähän aikaa sitten? Pitänee mennä hakemaan  :D Kiitos!

Maritsa

Kannattaisko myydä barbeja nudena vai vaatetettuna?  :whaddado:

Saisinko kommentteja!  :hbeat:

Satumaa

Maritsa, olen myynyt sekä että, mutta riippuen tietysti kohdeostajista. Jos lapsia varten myy niin ehkä vaatetetut menee paremmin kaupaksi, kun on jo valmis leikkikokonaisuus.

Mutta taas keräilymielessä aikuisille käy nudetkin, jos haluaa jonkun tietyn nuken, ei välttämättä tarvi sille mitään vaatetta tai ei ole välttämättä halua maksaa vaatteesta ylimääräistä. (olettaen että vaatetetusta pyytäisi kaiketi enemmän kuin nudesta)

Kyllähän varmaan lapsillekin nudeja ostetaan, mutta heille tai vanhemmilleen puettu on varmasti myyvempi.

:cuteyes:
sometimes being invisible has it's advantage

Maritsa

Lainaus käyttäjältä: Satumaa - marraskuu 05, 2013, 17:32:02
Maritsa, olen myynyt sekä että, mutta riippuen tietysti kohdeostajista.

Keräilymielessä aikuisille käy nudetkin, jos haluaa jonkun tietyn nuken, ei välttämättä tarvi sille mitään vaatetta tai ei ole välttämättä halua maksaa vaatteesta ylimääräistä. (olettaen että vaatetetusta pyytäisi kaiketi enemmän kuin nudesta) :cuteyes:

Mitäs mieltä muut ovat (kyseessä siis keräiljöille myytävät vintage nuket ja vaatteet)?  :tongue:

Jennijee

Olen kanssa samaa mieltä, että lapsille menevät nuket menee paremmin kaupaksi vaatteineen, mutta keräilijä halunnee ostaa nudena ja vaatteet erikseen. Siinä on sitten keräilijällä se valinnanvapaus mitä haluaa.

Vivi

Juu, samaa mieltä olen Jennin ja Satumaan kanssa minäkin. Jotkut laatikkonuket tulee ostettua sellaisenaan, mutta yhä useammin se on joko tai: sitä haluaa joko pelkän nakun nuken tai vaatteet. Ja monilla keräilijöillä sitä vaatetta on ehtinyt kertyä jo sen verran, että pitäis niillekin kamppeille saada kantajia. Mut mie en kyl kerää vintagea...   ::)
If it makes you happy...

Täti Monika

Samaa mieltä kuin yllä  :Look_Up: kommentoineetkin :cuteyes:

(Ja jos vielä jatkaisin spekulointia aiheesta, niin usein toivoo että kunpa valmistajatkin möisi nukkeja ja asuja enemmän erikseen, pätee sekä Integrityyn että Matteliin ja kaiketi muihinkin. Itse kun en ole innostunut keräämään samaa kasvomuottia omaavaa nukkea läjäpäin, ehkä vain pienellä meikki- erolla jos silläkään, mutta monien nukkejen asut kiinnostaisivat kyllä irrallisina hankkia.)
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Alice

Mikäköhän nivelletty kroppa kävisi sävyltään Speed Racer Trixielle? Sillä on nyt oma tönkkö muusakroppansa, mutta haluaisin nivelletyn. Trixie on aika vaalea, mutta ei harmahtava. Kroppa voi olla Integrityltäkin jokin pienirintainen, pohdin kävisikö jokin dynykroppa sävyltään Trixulle?


Letizia

Olen nähnyt Trixiestä joitakin kuvia, joissa sillä näyttäisi olevan kynsistä päätellen Jazz Babyn (jonkin niistä) pivotal-kroppa:

http://www.flickr.com/photos/topdollmanagement/7779021800/
http://www.flickr.com/photos/direpenguin/5227210524

Helpommin saatavilla olevista nukeista Elvis- ja Frank Sinatra -Barbiet ovat saman värisiä. Tosin jos Trixie mätsää siihen, niin minusta se on kyllä tosi kalpea eikä aika vaalea? :) Dynyistä en osaa sanoa.

Alice

Kiitti Letizia, katselen pivotaleja siis! Kalpeus on katsojan silmässä  :D

Aliisa

Kävin tänään hakemassa postista Veikka Gustafsson -nuken. Ostin sen jo kauan sitten, mutten flunssan takia ole käynyt vielä hakemassa sitä. Flunssa on vieläkin, mutta nyt en enää jaksanut odottaa flunssan paranemista vaan hain Veikan kotiin. Oon etsinyt tuota nukkea jo pitkään ja se on vielä hienompi kuin luulin. :dance-to-the-groooowe:

Tietty mun piti heti ottaa siltä housut pois. :D Mutta ei löytynyt leimaa mistään. :shock: Eli kysymys kuuluukin, tietääkö joku, mikä firma on valmistanut Veikka nuken ja onko Veikka -nukkeja tehty useita, vain vaan se joku Veikka Vuorikiipeilijä? Tällä nukella on päällään ruskeat mokkanahkaiset paita ja housut. Ovat niin tarkasti tehdyt, että voisin luulla tehdatekoiseksi. Mutta mielestäni Veikalle kuuluu Jack Wolfskin toppahousut ja paita.

Olisiko kenelläkään kuvia Veikasta paketissaan? En löytänyt netistä yhtään kuvaa.

avotuli

Nukkesarja on Martinexin tekosia, suomalainen pulju.
Nukesta en tiedä kellä teetetty.
Sarjoja on useampi, yleisin on se keltainen toppa-asu ja kiipeilyvehkeet, mutta meille on löytääntynyt mm. punaista toppaa, valkoista asustetta ym kirpputoreilta, ja se Lumimies.
Irtovaatteista päätellen on ollut joku lumiasu ja vähän rennompi toppapuku ainakin. Harmaat aluuskalsarit ja paita kuuluu johonkin settiin. Sitten on kaikkee erähetulaa lamppua ym. ja telttakin vissiin.

Se on kaiketi ollut jopa melko laaja sarja silloin kun Veikka Gustafsson oli isoo juttu. Jack Wolfskin nimellä ulkomailla myity ihmisrettuja jne.

Veikkapoika ansaitsisi oman ketjunsakin jo.

Suom. huom. sanakirja Pohjanmaa-Suomi: Rettu = vaate. Röijy tai verha samaa kamaa.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ninni-doll

Onnea Veikasta! Meillä se seikkailee Silky Streetillä, markkinajaksossa umpijurrissa  :rofl: