Silkki-kokoelmanne

Aloittaja Adalia, joulukuu 07, 2012, 16:35:27

« edellinen - seuraava »

Silky

~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Silky

Luciana pääsi tänään kameran eteen  :cuteyes:  Ensin täydessä tällingissä, sitten ilman takkia. Minusta tuo asukokonaisuus on nätimpi ilman takkia, yksinkertaisempi. Tekisi myös kovasti mieli avata tuo nuttura...  :cuteyes:

BFMC Luciana 2014 by Silky, on Flickr

BFMC Luciana 2014 by Silky, on Flickr

BFMC Luciana 2014 by Silky, on Flickr

BFMC Luciana 2014 by Silky, on Flickr
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Ivla

Upea kokonaisuus, etenkin kengät :hbeat:

Hunajasieni

#108
tokkopahka: Wow mitä nukkeja! Niin paljon ihania...  :hbeat:
En valitettavasti ole nähnyt muusaa livenä niin ei mitään hajua.

Silky: Mikä tää mustamekkoinen reunimmainen on? Saisko sen nassusta lisää kuvia? Sillä on ihana meikki kuvan perusteella...  :faint:
Lucianakin on upea leidi, samaa mieltä takittomana parempi! Ja niin upeat yksityiskohdat! Se onkin yksi syy miksi tykkään silkeistä, minun käsitykseni mukaan ne ovat laadukkaita sekä nukkena että vaatteissa jne. Onhan se vähän kalliimpikin, mutta laadusta maksaa aina mieluummin.

Olen vieläkin vähän pettynyt siitä tiedosta että silkyt oli paljon pienempiä kuin luulin, kai sellaisessa isommassa barbiessa olisi ollut jotain majesteettista. Toisaalta koska ovat pienempiä, niin niitä mahtuu teoriassa enemmän... :naamakämmen:

Mä myös tykkään siitä että toinen käsi olis koukussa, eikä molemmat suorassa. Onko jossain listaa näistä mahdollisesti? Ja jos ei, niin osaisko joku sanoa edes puna/oranssitukkaisia joilla on tämmöinen käsi? (Tai jos erehdyn ostamaan useamman kuin yhden niin haluaisin ainakin yhdelle sen. Itelle siinä on jotain klassista barbiemaisuutta, mun mielestä vaan se oli barbien "the juttu" vaikka toki jointilliset jo lapsena kiehtoivat, mutta nämä koukkukädet oli jotenkin elegantteja mun silmään. En tiedä oliko sillä mun prinsessamekkoisimmalla nukella tämmöinen/tämmöiset vai mistä olen sen saanut, mutta se kumminkin on.)  Ja siis yksi koukkukäsi mielellään ja yksi suora, ennemmin kuin molemmat koukussa. (En kyllä edes tiedä onko sellaisia?)

tokkopahka

http://www.fashion-doll-guide.com/Silkstone-Barbie-Dolls.html
On niitä punapäisiä koukkukädellä. Niiden ongelmana on se että peukalo törröttää ja koska se materiaali ei ole taipuisa niin hihojen pukeminen on haastellista  :chuckle:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Silky

#110
Luciana kiittää  :cuteyes:

Tokkopahka, tuo on tosi hyvä linkki!  :peukku:
Barbie collector on myös lisännyt silkkejä listaansa -nehän oli erittäin vähissä sen sivun uudistuksen jälkeen...
Itsekin tykkään siitä toinen käsi koukussa -asennosta, mutta peukalo on kieltämättä aika haasteellinen  ::) Ei taida olla silkeillä molempia käsiä koukussa...
Tuosta silkkien laadusta on pakko sanoa että onhan se mennyt alaspäin. Alkuaikojen silkkien vaatteet on jotenkin paremman tuntuisia ja silloin nukeilla oli kaikenlaista asustetta, korua yms. Kaikki extra on karsittu viime vuosina pois  :blaah:

Hunajasieni, tarkoitat varmaan Stolen Magicia..? Tässäpä hänestä tarkempaa kuvaa:

BFMC Stolen Magic 2005 by Silky, on Flickr

BFMC Stolen Magic 2005 by Silky, on Flickr

BFMC Stolen Magic 2005 by Silky, on Flickr

Nuken mekko on siitä erikoinen etten oikein osaa sanoa minkä värinen se on  :chuckle: Sellainen ruskean ja harmaan sekoitus...

Vielä punapäistä toinen käsi koukussa... Mä tykkään varsinkin Fashion editorin kasvoista:
BFMC Fashion editor 2000 by Silky, on Flickr

Ja se parjattu peukalo, joka tässä kuvassa nyt jää kyllä ruusun alle, mutta siis siellä se harottaa:
BFMC Delphine 2000 by Silky, on Flickr
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

tokkopahka: Kiitos linkistä! ^^ Näemmä se oli mulla kirjanmerkeissä... XD;;; En vaan löytänyt sitä, se oli jostain syystä väärässä paikassa.

Silky: Voi ompa harmi. :< Ehkä sitten pitäisikin ostaa joku vanhempi malli. Toisaalta en tiedä millainen silkstone on materiaalina, että onko ne sitten mahdollisesti tahriintuneet tummista vaatteista. :/

Ah, olipas se paljon vaaleampi oikeasti! Ja kyllä, tarkoitin juuri tuota nukkea. :cuteyes: Vähän vähemmän smokey mitä ajattelin, mutta siltikin tosi sievä. Varsinkin huulet on ihanan väriset ja toi luomi! :hbeat: *huokaus*
Ja joo, ymmärrän mekon värin ongelman. Minun näytöllä se on ekassa kuvassa sinertävän musta, sitten violettiin taittava ja vikassa kuvassa ruskea.

Voih Fashion editor on kans niin kaunis. Mutta itse en tiedä haluanko "omalleni" ::) sinistä silmämeikkiä tai silmiä, mutta sen tiedän että molempia en halua sinisenä. (Ehkä vaaleaa sinistä vois olla meikissä.) Jostain syystä tykkäävät näemmä käyttää sinisiä comboja punaisen tukan kanssa, itse tykkää enempi ruskeista, vihreistä ja maanläheisistä väreistä sen kanssa. Turkoosi tosin on sellainen mitä voisin omalleni kuvitella. :3
Miten musta tuntuu että punatukkaista, koukkukätistä ja ei-sinistä silkkiä ole olemassakaan?  :rofl: :cry:

Onko muuten näissä, jos avaa hiukset kampaukselta niin vaikuttaako se miten pahasti hintaan? Mietin jos joskus tulisikin sitten myytyä joku, niin tippuuko arvo hirveästi jos nutturan aukaisee. (Että jos ostaa nutturapäisen niin kannattaako olla sit sellainen joka pitää tukkaa aina nutturalla.)

Silky

#112
^ Hehe! Joku saa nyt karsia vaatimuksiaan  :D  Tai rootata ja maalata itse...

Toivottavasti joku tärppää! Olisi kiva saada tänne lisää silkki-ihmisiä, olo on vähän yksinäinen  :tongue:

Niin, onhan noita käsivaihtoehtoja usempiakin, kantsii katsoa nukkeja "sillä silmällä". Osalla on suorat kädet ja ne ovat melko levällään, osalla taas suorat kädet menee enemmän vartalon linjaa pitkin. Joillain on molemmat kädet pikkuisen koukussa. Ja sitten on tietty tuo käsi vyötäröllä -pose, ja siinä tuo peukalo harittaa.

Tokkopahkankin kuvissa keimaileva Day at the races tulee jotenkin ekana mieleen  :wink:  Punainen tukka ja meikki rusehtava. Silmät kyllä siniset. Toinen käsi suora ja toinen pikkuisen taivutettu, nappaa yläreiteen kiinni. Ei nutturaa, ei tummia vaatteita!
BFMC Day at the races 2006 by Silky, on Flickr
BFMC Day at the races 2006 by Silky, on Flickr

Provencale on punatukkainen ja toinen käsi vyötäröllä, mutta silmissä on aikas reippaasti tuota sinistä  ::)
BFMC Provencale 2001 by Silky, on Flickr

Kiitos, Stolen Magic on tosiaan nätti  :cuteyes:  Meikki on livenä kuitenkin ehkä vähän tummempi; mä lisään aika paljon valoa kuviini kun tykkään sellaisista heleistä otoksista. Kaikilla silkeillä on sitten tuo luomi, mutta paikka vähän vaihtelee. Itse tykkään eniten tuosta poskiluomesta niin kuin Marilyn Monroella  :hbeat:

Silkeillä on jonkin verran tuota sinistä luomiväriä, luulen että se johtuu siitä vintagemaisuudesta... Ja kyllä, silkit värjäytyy myös  :blaah: Monella tosin on mustan vaatteen alla muovi suojaamassa kroppaa.

Ainahan nuken arvo laskee kun sen poistaa laatikosta ja tekee sille jotain omia muutoksia. En ole juurikaan paneutunut tuohon kun en ole myyntimielessä liikkeellä. Kantsii varmaan käyttää eBaytä; kun se, joka kiinnostaa, löytyy, rupeaa etsimään millä hinnalla sitä myydään ja onko sitä paljonkin tarjolla. Ainahan nää vaihtelee, mutta saa edes jonkinlaisen aavistuksen. Jos nukke on tarpeeksi harvinainen, se käy ihan ok hintaan kaupaksi vaikka olisi leikittykin.

Itse poistan laatikosta ja laatikot menee roskiin kun ei ole tilaa säilytellä, mutta se nutturan avaaminen yms. on mulle vähän vaikeaa, tuntuu että teen jonkun kauhean pyhäinhäväistyksen  :D  Ja nuo pari joita tykkään stailata, niitä mulla on tuplakappaleet. Pari nukkea mulla on avaamatta, mutta lähinnä sen takia että tykkään esillepanosta (esim. Dusk to dawn) tai että samanlainen nukke on jo pois lootastaan (alusvaateleidit 1 ja 2 on kiinni laatikoissa, sillä nro 3 on ulkona ja ihan samanlainen). Ja onhan se kiva kun nukkekokoelmassa on joku, josta näkee miten tuollainen nukke on pakattu. Tahtoisin jonkun kasarinukenkin laatikossaan, mutta ne tuppaavat aina olemaan huonokuntoisia ne lootat, tai tavarat helisee siellä sisällä irrallisina kun kuminauhat on menneet poikki  ::)
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

Aina sitä oppii uutta! En ollut huomannutkaan että kaikilla silkeillä olisi luomi, ajattelin että vain joillakin on. Ah ja velä vaihtelevat käsiasennot, se käykin järkeen. Oonki miettiny kun välillä "suorat" kädet on kivemmat ja välillä ei. XD

No tämä Day at the races alkaa jo olla sellainen mitä haen. Ei kai se sitten auta hankkia kaksi, toinen punapää ja toinen koukkukäsi... :naamakämmen: Tai luovun koukkukädestä kokonaan. Mä en ainakaan vielä osaa rootata tukkaa, ja mieluummin ostaisinkin jonkun valmiiksi punapään ja stock-kunnossa pidettävän. Silkit on kuitenkin laadukkaita niin olis sääli alkaa heti poistamaan tukkaa ja meikkiä hyväkuntoiselta nukelta. Sitten toki asia erikseen jos joltain sais kustomikuntoisen halvalla, mutta eipä taida kukaan silkkejä omistava niitä huonosti pitää.

Provencale:ssa taas tökkii tosiaan heti toi yltiösininen silmämeikki, haalean siniset luomivärit tai siniset silmät voisin kelpuuttaa, mutta ei tosiaan kumpaakin. Piru vie suunnittelijat, miks te teette mulle näin! :masis:

Teoriassa silmien värin vaihtaminen vois mun meikkaustaustalla olla ihan mahdollinen. Tosin lakkaa tuskin käyttäisin kun lähtee sit glitterit, mut siveltävään lakkaan sekoittamalla ehkä... Rupesin tekemään listaa niistä mitkä käy... Sitten tietenkin tulee hinta vastaantoisessa päässä... Kun en halua pulittaa itseäni silkistä kipeäksi... :faint:

Ja toi Walking suit:in asu on tosi tutun näköinen, mulla on hyvin samankaltainen barbien asu, se on ostettu jostain messuilta kans. Just eilen puin sen yhdelle mun pullipille. ^^ Se sopii Aternoonille tosi hyvin, se käyttää sellaisia klassisempia vaatteita.
(Tämännököinen nukke: http://blogi.hunajasieni.net/2012/08/afternoon-omg/ )

Hitsi, lisää värjääntymisongelmaisia nukkeja/asuja. Ihan niinku niitä ei olis jo tarpeeksi.  ::) Uudemmilla pullipeillakin on onneksi nykyään suojamuovit, mutta vanhoilla ei ollut, joten NRFB-nukke voi olla tosi pahasti mustunut kropasta. Pullipin kroppa on kuitenkin "suht edullinen" vaihtaa, varsinkin jos joku muu myy käytetyn.

Lisäksi musta tuntuu että omalle nukelle toi otsis ei sovi. Se on jotenkin suora, ehkä jos se olis kerrostettu, tai ei-viivasuora mut...

Hiton vintaget! XD Kai se sininen luomiväri on joku juttu. Ja nyt kun sanoit niin oon nähnyt aika paljon vintageja sinisellä luomivärillä...
Ja joo, itse tykkään että nukeilla voi "leikkiä", vaikka ne suurimman osan ajasta hyllyssä seisovat/istuvat niin tykkään käsitellä, pukea ja kuvata nukkejani. Sen verran siis vähintään. Mutta joissakin nukeissa voi arvo tippua monta kymmentä euroa muutoksen/puuttuvan asian vuoksi niin... Ite tykkään kans Silstonejen esillepanosta, ne silkkinauhoin sidotut on vaan jotenki tosi sieviä. Varmaan jos ite laatikottasin nukkeja, laittaisin niin, se on jotenkin niin kaunis ja helppo avata.

Aijoo ja mulla oli hautedoll lehdessä paperinukke tuosta Dusk to Dawnista! <3 Se oli ihana. Ainoa vika että ne oli perättäisillä sivuilla. Eli jos leikkaa yhden paperinuken irti, sen takana oleva menee piloille.

Mistä toi sana viilaantua/viilata tulee? Sitä näyttä täällä aika paljon viljelevän. ;)

Ja näkiskö jostain mitkä on isopäisiä/pienipäisiä silkkejä? Plarasin ketjua taaksepäinja siellä oli kuva jossa nukeilla oli erikokoiset päät. Onko se jonain tiettyinä vuosina ollut isommat päät tjtn?

tokkopahka

Tukan suhteen perukit auttaa kummasti  :wink: Ja on Silkeissä ihan perukkinukkekin, Spa Getawey
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

tokkopahka

Ai niin, silkeille käy osa Integrity Toysin Monsiuor Zn kropat
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Silky

#116
Joo, peruukilla on helppo vaihtaa hiustenväriä eikä tartte rootata  :D En tiedä mutta kuvittelisin että silkin roottaaminen onkin melkoisen hermojaraastavaa hommaa  :devil: Se päähän on tosi kova, mutta lämmittämällä pehmenee.

Hunajasienellä söötti Pullip  :hbeat: Lueskelin ja olin ymmärtävinäni että noille tulee samanlaista sulamista kuin Daisyille! Niillä sulaa reidet torsoon kiinni ja tulee just tuollaista vaaleaa "mössöä".
Jos vaihtaa silkin kropan, sillä ei ole enää silkin kroppaa  :D

Raha on aina se isoin mutta  :gonna-cry: Oma tilanteeni on sen verran huono että en ikinä ostaisi kallista "vierasta" nukkea, vaan yrittäisin etsiä mahdollisimman halvan, ja jos se nappaisi, niin sitten voisin miettiä panostamista siihen kalliimpaan. Ja halvemmalla uskaltaa "leikkiä". Silkit on siitä helppoja että niillä on kaikilla sama kasvomuotti (poislukien pari julkkista: Grace Kelly, Liz Taylor) ja ne on käytännössä samanlaisia hinnasta riippumatta. Tosi kivoja silkkejä on niin kalliissa kuin halvemmissakin! Olen kertonut että ihastuin Dusk to dawniin, mutta se oli kallis (ennen kuin käveli yllättäen vastaan). Suite Retreat miellytti mua myös ja oli paljon halvempi, ja siitä tulikin mun eka silkki ja se on aivan ihana. Jos sattuu ostamaan nuken josta ei tykkää... jaa, kumpi on helpompi myydä pois; kallis vai halpa...  :D

Kuten kaikki Barbiet, silkitkin on alkaneet kärsiä isopäisyydestä. Nopeasti sanottuna vanhemmilla on pienemmät, ja uudemmilla isommat päät. Vaihtelua on kyllä siinä välissäkin. Mun lempparit, vuoden 2011 venäläiset, on suht uusia mutta eivät niin isopäisiä. Ei se nyt niin valtava se ero ole, mutta kun samanlaisia nukkeja on ahtaassa tilassa useampi rinnakkain, sen huomaa. Kampauskin toki vaikuttaa; tiukka nuttura tekee otsan helposti leveäksi jos vieressä seisoo pehmeäkiharainen daami jonka kasvot hukkuu niihin hiuksiin.

Hunajasieni, tuolla tokkopahkan linkkaamalla sivulla on Lingerie 6 vuodelta 2003. Punatukka sekin, kädet vähän koukussa. Sekin saattaisi mennä sun kriteereihin  ;) En omista, ei ole laittaa kuvaa... Sillä on otsatukka. Mä en niin tuosta otsiksesta välitä, en ihmisillä enkä nukeillakaan mutta oishan tuokin nätti neiti  :cuteyes:

Villata on termi, jota on taidettu täällä jossain selittää...  :chuckle: Jonkun nukkekuva saa sut haluamaan samanlaisen nuken itsellesi ->sua villattiin. Oisko hyvä selitys? En osaa antaa parempaa...
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

Joo siis tiedän mitä se tarkoittaa se viilaaminen, mä vaan ihmettelin miksi siitä käytetään sitä sanaa. Koska en tajua miksi sitä käytetään tai mistä se tulee. :D (Viilataan linssiin?)

tokkopahka: Joo, peruukkeja oonkin paljon tottuneempi käyttämään. Mulla on varmaan siksi niin kamalat kauhukuvat päässä roottaamiesta, koska pullipin tai blythen roottaaminen on ihan eri asia kuin tollaisen pienen barbin. Pullipilla on noin 9 tuumainen kupoli... Lisäksi se scalpin muovi on huomattavasti kovempaa.

Kroppaa taas en varmaan halua vaihtaa, ainakaan aluksi, koska nukkeon itsessään niin kallis niin tuntuu hölmöltä sitten hankkia heti nukkeen lisää hintaa. Puhumattakaan siitä etten tiedä mitään barbien ihonvärien mätsäämisestä. Minusta silkillä on aika nätti kroppa. :cuteyes: Tai semmoinen silkille sopiva.

Sinäpä sen Silky sanoit, kun ei ole näitä ennestään niin ei haluaisi investoida tai ostaa suoraan jotain hirveän kallista nukkea, kun ei niistä välttämättä pidäkään. :( Harmi (vai liekö siunaus) ettei kitekatilla ollut silkkiä jota oisin voinut käpälöidä!

Ja kiitos kehuista. Afternoon oli sellainen grail-nukke jota ajattelin etten ikinä saa. Sitten se eräänä kauniina päivänä oli toymalasiassa edullisena (käytettynä? tai mint in box) ja pistin samantien tulemaan. (Kun ei tarvinut myydä vasenta jalkaansa että saa sen.  ::) )

Joo, sillä on kakkostyypin keho (pullipilla on 4s menossa tällä hetkellä) jossa on pehmeää muovia torsossa, niin se sulattaa tuota pehmeän ja kovan muovin saumakohtaa. Sama vika on olkapäissä ja kaulassa, mulla oli tosi löllöksi mennyt yhdellä nukella siitä kaulasta. :X Pää sentään pysyi vielä paikoillaan, ettei niin pahasti, mutta oli siitä kohtaa ihan sormipehmeää, jäi jälkiä. Taisin pistää teippiä siihen väliin, se on hyvä noissa pehmeätorsoisissa laitaa.

Rahapa se rahapa. Kun voittaisi lotossa. :D Mä voisin ostaa kalliin "vieraankin" nuken, jos oisin nähnyt sellaisen livenä/omassa kädessä aikaisemmin. Hartsisten kanssa on aina vähän tympeä kun ostaa sikaa säkissä, etenkin limitedien kanssa, kun niistä ei voi katsoa omistajakuvia ennen kuin tilausjakso on jo ohitse. v.v Se on ihan perseestä. Senkin takia käytettyjen ostaminen on paljon kivempaa. (Ja suomessa halvempi, ei tarvi säätää tullin kanssa ja tuleekin nopeammin. Tällä hetkellä mulla on elokuusta asti ollut odotuksella nukke... Tilaus välittäjältä firmalle oli syyskuun vaihteessa.) Jotenkin itselle on kehittynyt sellainen hyvä kyky riisua nukelta meikit ja muut, että näkee sen potentiaalin ja itselle sopivuuden. Barbien kanssa oon ihan hukassa kun ei ole kuin muutama hassu itellä. XD Noh, ehkä sekin tulee ajan kanssa, jos on tullakseen.

No siis muahan nyt huvittaa toi barbien "isopäisyys" kun oon alottanu pullipeilla ja siihen nähden barbeilla on pienet päät. :D Ja monstereilla. Mutta siis joka tapauksessa mietin että miten passaavat yhteen. Olisi aika tympeä jos ostaisi useamman ja sitten toinen näyttää sen vieressä ihan alienilta...  ::)

Pykäämäni lista näyttää tällä hetkellä tältä:

punapäät:
-Dusk To Dawn 2001
-Day at the races 2006
-Ekaterina 2011
-Gala Gown 2012
-Lavender Luxe 2015

mutta saamarit kun ovat niin kalliita. v.v Ehkä mun pitää kattoa tuota tämän vuoden mallia, niissähän oli tosiaan toi yksi punapää. Tai jotain muuta mieleistä, tykkään esim:
-Palm Beach Swimsuit 2010
-Lingerie 3 2001

Mistä te ostatte silkit? Onko euroopassa jotain hyviä myyjiä? Ebayssä hinnat on aika suolaisia, olis kiva jos vois tilata suoraan EUn sisällä niin ei tulis niitä pirun tulleja. Mä oon tullimagneetti, en edes muista koska ois tullut jotain läpi... ::)

tokkopahka

Ebay ja jenkkilän puoli, ja kun kysyy niin jotkut postittaa Suomeen vaikka ei kuvauksessa lukiskaan. Sillä näin on mahdollista saada nuken USAn hinnoilla. Tosin to Global Shipping on pilannut ton homman. Mutta näin saa joskus edullisemmin kaikineen tulleineen ja alveineen. Ja kannattaa tilata kerralla enemmän sillä vaikka näin paketti menee todennäköisemmin tulliin mutta kun postarit on melkoisia niin silti tulee säästettyä.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Silky

Silkillä ON kaunis kroppa  :hbeat: Ja se paino! Näppituntuma on toisenlainen kuin vinyylibarbien kanssa.
BFMC Lingerie 3 2001 by Silky, on Flickr

Tokkopahka, nuo postikulut tosiaan on se ikävä puoli. Ja sitten kun tulli vielä ottaa omansa niin...  :cry: Euroopan sisällä kuljetus on halvempi eikä tarvi pelätä tullia, mutta yleensä nuket tuppaa olemaan kalliimpia Euroopassa. Löytöjäkin kyllä tekee  ;)

Hunajasieni, melkein suosittelisin tuota tän vuoden Lavender Luxea... Se on oikeasti tosi kaunis ja varmaan tuon listan edullisin ja helpoin löytää (lue: järkevä ostos). Erinomainen koekaniini  :D
BFMC Lavender Luxe 2015 by Silky, on Flickr

Jos kaupoista puhutaan niin mä suosittelen seuraavia (linkit nyt suoraa silkkihakuun), olen ostanut näistä kaikista ja ovat luotettavia ja hyviä ostopaikkoja:

USA:
http://joeslist.com/cgi/store/commerce.cgi?page=silkstones.html&cart_id=9660544.25279

http://windycitydolls.com/silkstone.htm

Eurooppa
Saksa:
http://www.b-dollsplanet.de/advanced_search_result.php?osCsid=20bd4c561b8a848e75c09ca485667026&keywords=silkstone&osCsid=20bd4c561b8a848e75c09ca485667026&x=41&y=7
Nämäkin myy myös eBayssä. Tää nettisivu on pelkästään saksaksi, mutta kuulemma osaavat myös englantia jos laittaa vaikka sähköpostia. Tai jos osaa saksaa niin rekisteröityy ja tilaa.

Hollanti:
http://shop.fashiondoll.nl/index.php?cPath=436_224_615
Tästä olen jossain antanut vähän risuja, mutta ei tätäkään unohtaa pidä!

Eikä kannata unohtaa että ensi vuonna tulee nivellettyjä silkkejä. Jos nivelletyistä tykkää niin pitäiskö odottaa?  :wink:

Hunajasieni, enpä tiennytkään että Pullipit sulaa noin pahasti!  :shock:
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~