Nukketalon sisustusta

Aloittaja Milli, joulukuu 02, 2012, 15:46:12

« edellinen - seuraava »

Milli

Oliko tää aihe jo jossain? Aloitin uuden kun en löytänyt.

Tässä miun aikoja sitten väsäämä sisustus, oikeastaan mikään yksityiskohta ei ole virallisesti Mattelia, vaan kirppislöytöjä ja askarteluja.
Kysessä on miun meidän ihmiseteiseen väsäämä pienoishuone, joka on nyt tietenkin jo purettu. Materiaalit ovat yhä tallessa.  ;)









"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Adalia

Virkistävän erilaista verrattuna vaikka mun pinkkiin Mattel -kalustukseen  :blush: Peti vallankin on unille houkutteleva  :hbeat:
Life in plastic
It's fantastic!

Adalia

Taustan kellon sain Jasmiina2:n arpajaisista :) Kirjan toin juuri Riiasta :D Hölmö ostaa tuliaisia nukeille :D Kuvassa siis Villa Roosa.

Life in plastic
It's fantastic!

Siama

Ihana kello ja kirja =))

Tietty nukeille pitää tuua tuliaisia!!

Ja tuo Millin makkari on niin UPEA!! Toi taulu ja sänky vaatteineen  :hbeat: :hbeat: Kelepais miunkin pikkuväelle!
Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

Tipitii

Joulun aikaan .....





Klikkaamalla kuvaa suurenee - ei näköjään mahdu nykyiselle palstaleveydelle  ::)

Adalmina


HelloDolly

#6
Komppaan!  :cuteyes: ^

Adalian kissakirja-tuliainen on ihana!

Millin huoneessa on tyylikkään selkeä tyyli!

Satumaa

Käykääpä Gallerian puolella katsomassa talonrakennuskuvia sekä sisustusta:

http://www.thebdoll.com/kuvagalleria/index.php?cat=10221

Tässä pieni teaseri:



:smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

Alice

Siis VAU  :palvoo: Aivan superhieno, sun nukeilla on ainakin tilaa juoksennella  :smiley: Pylväs keskellä on hieno yksityiskohta ja mä oon kyllä nyt kateellinen tuosta koosta  ;) Mulla ei olisi mitään mahista nykyisellään saada noin isoa nukketaloa mahtumaan mihinkään  :eieieiei:

Adalia

WAU!! Upeaa. Iski inspiraatio... mulla on kaksi taloa, joista toisen kyllä voisin myydä pois tuollaisen alta...

Nukketalohan on samalla säilytyspaikka nukeille; mitä enemmän huoneita, sitä enemmän nukkeja saa sinne :D
Life in plastic
It's fantastic!

kitecat

Itselläni on vain yksi nukketalo, kuviakin siitä oli vanhalla foorumilla. Mulle on tosi tärkeetä, että mittasuhteet ovat edes lähellekään oikeat ja oon tosi tarkka esim. kattokorkeudesta. Koko on aikalailla sama kuin Satumaan talossa.

Mitä materiaalia siun talo, Satumaa, on? Siun tapa tapetoida on kyllä paljon helpompi kuin omani. En kasannut taloa itse, vaan teetin sen, joten tapetit piti laittaa sitten vasta valmiiseen taloon. Ei mikään helppo juttu  :faint:

Upea talo siulla  :palvoo:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Adalia

Kite: mua harmittaa mun kakkostalossa juurikin mittasuhdevirheet: keskikerroksessa nuket ei mahdu seisomaan, ulko-ovi on liian matala ja kapea...

Jossain vaiheessa vois alkaa alusta/ ostaa uuden talon oikeilla mittasuhteilla; Satumaan kuvat inspiroi  ^^
Life in plastic
It's fantastic!

myrva

Mahtavaa ! :aplause:
Voi kun olis sitä tilaa...

Ninni-doll

Ihan mielettömän hieno! Mulla on 2 Adalialta ostettua taloa barbeilla ja nyt suunnittelen jos ne saisi päällekkäin yhdeksi isommaksi taloksi niin saisi tilaa viidennelle vitriinille  :D Ekan talon päällä on pahvinen pikkutalo jonka avulla sain lisäkerroksen taloon, mutta sen voisi hävittää ja nostaa kakkostalon ekan talon päälle. Meillä on KAIKKI nurkat niin täynnä ettei mahdu enää edes se lahjaksi saamani Barbie-kirjoitusalusta tuonne makkariin! Eikä täältä yhtäkkiä ilmesty lisää tilaa, pakko odottaa että saa uuden asunnon  :cuteno:
Hei mehän voitaisiin porukalla mennä jonnekin kurssille missä rakennetaan nukketalo! Olisi ihanaa jos voisi ammattilaisen opastuksella tehdä millaisen kukin lystää

Satumaa

#14
Kiitoksia kommenteista!  :smiley:

Levy on pinnoitettua lastulevyä, tosi painavaa, ja sitä on talossa kahta eri paksuutta. Laskettiin mitat ja teetettiin levyt paikallisessa lista ja kalustefirmassa. Sitten täällä kotona ovet ja ikkunat piirrettiin ja sahattiin, lähinnä äitin mies, joka projektin päätekijä on.
Jouduttiin mekin laittaan tapettia osa jälkeenpäin jo kasattuun taloon. Ja ei ne rakennusvaiheessa laitetutkaan tahtonee pysyä. Se oli kyllä hermoja raastavaa hommaa... :mad:
Mittasin meidän makkarin mitat, joka on suurehko talon kokoon nähden, ja sitten muutin mitat 1:6 että tulis suhteessa oikeanlaiset.
Talo vie lähes koko nukkehuoneen seinän, itseasiassa nukkehyllyn kanssa se täyttyy kokonaan.
Lapsia kun ei ole... vielä ainakaa... niin on ollut tilaa omia nukeille huone. On siellä vielä vierassänky, ja vaatekaappi, mutta muuten se onkin nukkejen reviiriä.  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage