Korujen valmistus

Aloittaja Letizia, joulukuu 08, 2013, 12:11:20

« edellinen - seuraava »

Letizia

Vaikka tuolla "itsetehdyt vaatteet ja asusteet" -ketjussa on kuvia myös koruista, niin ajattelin että korukysymyksille saisi silti olla oma ketjunsa.

Minulla olisi kysymys erityisesti korvakoruista. Oletteko tehneet itse korvakoruja sellaisille nukeille, joilla on korvissa valmiiksi isot reiät paksuille muovitapeille? (Ts. vanhemmat barbiet ja jotkut vähän uudemmatkin.) Mitä niissä voisi käyttää tappeina, kun korupiikit tai nuppineulat eivät tietenkään reiässä pysy? Etsin jotain mahdollisimman tyylikästä ja "oikean näköistä" ratkaisua tietysti... :)

Itse olen tehnyt korviksia lähinnä tällä tyylillä, josta minulla oli kuvia vuosia sitten vanhalla foorumilla. Tämä kuitenkin toimii vain sellaisille joilla ei ole alunperin korvareikiä ollenkaan, tai sitten niistä isoista rei'istä jää avarat korvakäytävät. Ei myöskään toimi jos on tosi kova pää tai tosi litteät korvat!





Koukku on tehty hakasen lenkistä, josta on yksi silmu leikattu pois. Korvat ovat kestäneet ihan hyvin myös korujen vaihtelua, esim. tälle olen vaihdellut korviksia vuosien aikana, vaikka sillä melkein kaikissa kuvissa onkin nuo samat. :>

Ninni-doll

Wau! Ihanan näköiset kun koukku näkyy korvalehden takaa! Minä olen niille isoreikäisille laittanut jopa ohuen naulan joskus..... :cuteno:

Satumaa

Joo noi on aina kivempia, joille saa korvisreiän lehden läpi, niinku autenttisemmin, ettei vaan työnnetä tappia pään sisään.  :smiley:
Pitääpä tutkistella korumatskujani, kun meen huomenna taas varastolleni liikkeeseen, että tuleeko mieleen jotain sopivaa. Täytyy ottaa joku isoreikäinen leidi mukaan.  :peukku:

Tuo Ninnin naula olis varmaan just aika hyvä vaihtoehto näin äkkiseltään ajatellen, kun löytää vielä pienikantaisen.  :cuteyes:
sometimes being invisible has it's advantage

Letizia

Naula! Kiitos vinkistä, eipä ole tullut mieleen, mutta menin heti kaivamaan työkalulaatikkoa. Löytyi sellaisia pieniä Ikean huonekaluista ylijääneitä nauloja, kun vaan saisi niihin ne varsinaiset korut kiinnitettyä.

Kerran tein niin, että laitoin isoreikäiselle oikeat korvakorut ja ähelsin pinsettien kanssa korvisten vastakappaleet paikoilleen pään sisään, koska eivät ne muuten pysyneet. :D Oli kyllä sellainen homma, etten ota ihan normikäytäntöön...

Satumaa

No joo, ehkä oli hieman hankalaa pään sisälle taustoja laittaessa, mutta sellaiset silikoniset vastakappaleet vois ehkä mennä ainakin metallisia helpommin...  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

Marianne

#5
Kivan näköisiä noi korvakorut joissa on oikeat koukut! Ihastelin niitä jo monta vuotta ennen kuin kokeilin tehdä itse nukeille koruja. Nyt olen tehnyt vaikka kuinka paljon, ja Villihelmestä on tulossa taas uusi erä helmiä ja muuta korumateriaalia.  :smiley:

Olen jo pitkään halunnut Elliotille sellaisen piikikkään rannekorun mikä Jeff Buckleylla oli. Nyt sain viimeinkin siihen sopivaa feikkinahkaa, ja kynsikoristeiksi tarkoitetut piikit olikin jo odottamassa.




Tämä on prototyyppi ja sellainen mikä sopii vain nukeille joilta saa kämmenet irti. Jos onnistun tekemään minimaalisen sulkemismekanismin, niin voi olla että teen näitä vielä myyntiinkin. Ja nyt tekisi hirveästi mieli koristella joku nahkatakki!  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milia C

 :Look_Up: :dance-to-the-groooowe: myyntiin mulle, tahtoo... tänne!  :D :faint:
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Marianne

Tein itse asiassa jo yhteensä kolme noita miesnukeille.  :D Pitää vielä tehdä naisnukeillekin, kun ne tuntee nyt itsensä ulkopuolisiksi! :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Meinasin sanoa että minineppari, itellä on sellaisia muovisia esim joita olen Barbien vöihin käyttänyt. Mutta olitkin varmaan jo keksinyt kiinnitysmekanismin kun olit tehnyt niitä.  :Look_Up:
Tai sitten korulukkojahan on erilaisia, jos vaikka ompelee "nahkaan" kiinni siitä kiinnitysreiästä.
sometimes being invisible has it's advantage

Marianne

#9
Ei, kun mä tein noita nyt ihan ilman kiinnitystä. Eli ne sopii vain nukeille joilta saa kämmenet irti. Miten pieniä ne nepparit on, ja mistä niitä saa? Normaalit Barbien vaatteissa olevat nepparit on liian isoja. Noi mun rannekorut on 4-5 milliä paksuja.  :chuckle: Pitää varmaan tehdä rautalangasta tai korupiikeistä minimaaliset koukut. En halua siitä kiinnityskohdasta kovin paksua.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Taitaa ne muovinepparit olla samaa kokoa kuin Barbien vaatteissa olevat vastaavat... Ostin muistaakseni Eurokankaasta jossei pahasti metsään mene muisti.
Yksihän olisi sitten pieni hakanen, jos niitä löytyisi tarpeeksi pieniä..?
sometimes being invisible has it's advantage

avotuli

Mä en ole noita 5mm pienempiä löytäny vielä, ottaisin myyntiin pienempiäkin.
Hakaspareja mulla on myös, samaa kokoa kuin vintage-Barbie ja FR vaatteiden. Pajan nettikaupassa on siis.

:cuteyes: Poris on tehnyt itse hyviä hakasia.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

kitecat

Mä oon taivuttanu korupiikin kaksinkerroin, jolloin se sopii nukeille, joilla on se iso reikä korvassa.
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Letizia

Lainaus käyttäjältä: kitecat - elokuu 23, 2014, 22:24:28
Mä oon taivuttanu korupiikin kaksinkerroin, jolloin se sopii nukeille, joilla on se iso reikä korvassa.

Tämä kuulostaakin hyvältä tavalta! Taisin itseasiassa joskus nähdä sellaisia sun myyntiketjussa. :)

KaisaDollparts

Jännä idea nuo koukut :)