Taideteoksia Barbistettuina

Aloittaja avotuli, huhtikuu 22, 2014, 18:41:20

« edellinen - seuraava »

avotuli

Taideteosketju.

Suuria (ja vähän pienempiäkin) taideteoksia tehtynä uusiksi nukeilla! Ei muuta kuin kuvaamaan! Voi myös tehdä oman mukaelman tai ns. tribuutti-version.
Muokkaus sallittua tottamooses!
Monaliisaa ja Huutoa hiukan jo oottelen, Blankan ratsastajakin onnistuu kivutta... jossain olemme jo nähneet Frida Kahloa mukailtuna...

:peukku:  :photo:

Ei tarvitse kuvaa originaalista, mutta alkuperäisen tekijän nimi ja teoksen nimi olisi hyvä olla jotta voimme sitten kuukkeloida sen. Linkki voi olla.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

whitney

#1
Jee, kiva kun teit tän Avis! On kunnia saada kutsun tämän näyttelyn avaamiseen  :cuteyes:

Pietà



Ensimmäinen teos on useiden taiteilijoiden runsaasti varioima Pietà. Michelangelon Pietàn näytti tältä: http://gardenofpraise.com/images/pieta4.jpg

Toivottavasti saadaan paljon hienoja teoksia tähän ketjuun!  :aplause:

Satumaa

Hauska ketju, joo kuvia vaan tulemaan ketkä kynnelle kykenee!  :peukku:
sometimes being invisible has it's advantage

Marianne

Hieno idea! Se oli Täti Monika joka teki Frida Kahlon kuvan ja varmaan kaksikin.  :cuteyes: Näitähän voisi printata dioraamojen ja nukketalojen seinille jos vaan barbitaiteilijoille sopii.  :D

Kuka muuten on Michael Angelo? Vai tarkoititko Michelangeloa? Tuo linkin kuva ei näy mulle.

Nyt on kyllä pakko keksiä mistä taideteoksesta tekisin nukkeversion.  :dance-to-the-groooowe:

Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Eiks Michael Angelo oo sama kuin Michelangelo, oikee nimi ja taiteilijanimi tai jotain sinnepäin... muistan kuulleeni jotain tommosta. vai sekoilenko...?  :blush:
sometimes being invisible has it's advantage

whitney

Oops! Michelangelo kaiketi on oikea kirjoitusasu, hämäännyin kun google tunnisti tuon toisenkin version  :smiley:

Poris

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni. Kts Wikipedia.

Täti Monika

#7
Upea tuo whitneyn kuva  :palvoo: Yksinkertainen, mutta erittäin vahvatunnelmainen. Mulle tulee siitä mieleen myös Gallen- Kallelan Lemminkäisen äiti.

Kiva, että tänne perustettiin oma ketju näille meidän nukkeilijoiden "taidejäljennöksille". Taisi olla vanhalla fortsallakin vai oliko siitä vaan puhetta?
Aurora muistaa aivan oikein että oon tehnyt ainakin kaksi Frida Kahlo- mukaelmaa. Toisen löysin vielä flikkeristä, mutta toinen on tainnut kadota talven suuren katoamistempun yhteydessä ( onnistuin hävittämään tuhansia kuvia omalta koneelta  :naamakämmen: )

Tässä kuitenkin tää vielä tallessa oleva mukaelma Kahlon työstä "Kaksi Fridaa". Olkoon tää mun nyt sitten vaikka "Kaksi Tätiä".

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

whitney

 :Look_Up: Ihana kuva! Upeat mekot tädeillä  :cuteyes:

HelloDolly

Hieno kuva, Täti M!   :aplause:

Todella harmittava juttu se kuvien katoamistemppu, pännii varmasti ihan täpöllä!  :-\

Marianne

#10
Täti Monika, tuo on upea!  :hbeat:

Mulla on varmaan koneella tallessa kuva, jossa Gauri esiintyy Frida Kahlona, kun teit Elliotille sellaisen 'parane pian' -kortin joka sillä on vielä tallessa.  :cuteyes: Mä tallennan kaikki kuvat jotka printtaan, joten mulla pitäisi olla tuokin kuva koneella. Katson viikonloppuna jos löydän sen jostain satojen kuvakansioideni joukosta. Oli sulla kyllä joku muukin samassa yhteydessä otettu Gauri-kuva, ja sitä mulla ei ikävä kyllä ole.  :eieieiei:


Tuolla se korttikuva kuitenkin näkyy sairaalapöydällä:

Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Marianne

#11
Käykö tänne muuten valokuvamukaelmat? Onhan nekin taidetta. Mä nimittäin laitoin Elliotin poseeraamaan näin:




Elliot on mun nukkeversio Jeff Buckleysta, ja alkuperäiskuvan josta otin mallia voi nähdä tuolla: http://www.jeffbuckley.com/rfuller/buckley/faq/

Ei nukke taivu ihan samalla tavalla kuin ihminen, mutta jotain sinne päin ainakin.  :chuckle: Teetin sille tuon neulepuseronkin ihan tätä varten.  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Pitääpä koittaa jotain taulua kuvata Barbistettuna...  :smiley:

Mullahan on se Vincent Van Goghin Sunflower-Barbie, mutta se ei varmaan käy tähän ketjuun ku on siis Mattelin tekemä, ei itse väsätty asetelma...
sometimes being invisible has it's advantage

Merineiti

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Tipitii

Onpa hieno Merineidin löytämä.

Itellä tuli juuri tämä nimenomainen kuva mieleen aiheeksi - joku kerinnyt ennen  :D

Alkuperäinen taideteos on Jan (tai Johannes)  Vermeerin.