Kengät

Aloittaja avotuli, elokuu 18, 2013, 22:46:46

« edellinen - seuraava »

avotuli

Noniin, vihdoin jokusen vuoden ämpyilyn ja vehtaamisen jälkeen sain aikaan kenkien tekemisen aloittamisen. Lorifinalle kun ei ollut kenkiä eikä valmiista varastosta Pajalla sopivia löytynyt, oli pakko. Se ei ole vaikeaa edes... Kenkäfriikin ohjeilla värkkäsin.

Nämä sain valmiiksi, kartonkipohja, pullonkorkki paloja korkoina, nahkapohja ulkona sisällä huopa. Satiininauhaa ja liimaa...


Ja punaisia sain alulle, niissä on 3x kartonkikerros pohjana, paljon tukevampi... nahka ulkopohja, huopa sisäpohja




Kauppiaasta keräilijäksi taas

avotuli

Kuvat lisätty! Olen koukussa...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalmina

Hienot!  :aplause:
Mä tossa joku kuukausi sitten totesin että kuumaliima ei ollutkaan nukenkaan kengille sopivaa vaikka niin näppärää oliskin. Irtos pohja  :-\
Joten mitä liimaa käytit, nopeasti vai hitaasti kuivuvaa ja mitä keksit "painoksi" mikäli oli hitaasti kuivuvaa liimaa?

Jennijee

Mahtavat kengät! :cuteyes:

Tinttufia



Nätit kengät! Mistä löytyy Kenkäfriikin ohjeita? Jospa itse kokeilisin.....

whitney

Vautsi! :aplause: Aikamoista näperrystä tehdä noin tarkkaa ja pientä työtä  :shock:

Vivi

Zeesh! Siellä on kans näpertelytaidot hallussa! Siis onko nuo korot oikeaa korkkia? Siinä tapauksessa pitää jemmata noita viinipullon korkkeja...  :chuckle:
If it makes you happy...

avotuli

Kokeilkaa ihmeessä! Tää on koukuttavaa, ja helppoa, tosin hidasta. Aina odotettava yksi vaihe kuivaksi...

Kandee jemmata korkkeja, mä jouduin ostamaan kun oon pistäny roskiin. Voisi käyttää myös sellasia muovisia korkkeja jotka näyttää korkkikorkeilta... ja helmiä ja puuta... Kiilakorkoja seuraavaksi korkista. Pitää ostaa pannunalusia...  :tongue:

Liima on tuossa kuvassa, Adalmina, PuotiPikeltä ostamani askarteluliima, erikeepperin kaltaista askaresliimaa, sopii moneen hommaan. Tekstiililiimatkin käy. Kohtuuhidas eikä sotke kangasta.
Pieniä liimauspuristimia, joista yksi on ekassa kuvassa, käytän koron liimaukseen, mutta muuten ihan vapaasti kuivui.

Kenkäfriikki: http://kenkafriikki.blogspot.fi/ ja siellä linkki uudempaan blogiinsa.

Whitney: Noi on muuten ISOT monot. Se on lorifina 20" ja koipi on 5cm luokkaa. Barbien kenkiin en viä sekaannu, isommat tarttee ensin kipiämmin.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

whitney

Okei :) on se siltikin pikkutarkkaa työtä!

avotuli

Uudet kengät Moxie Teenzille, tein itse asiassa kahdet mutta toiset meni tyttären Moxulle ja niistä ei nyt ole kuvaa vaikka ne oli paremmin onnistuneetkin.



LIV oottaa loppuliimausta ja ulkopohjia kun tuli muuta hommaa...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

whitney

Wau! Edelleen jaksan ihmetellä kuinka joillakin on taitoa tällaiseen piperrykseen!  :smiley:

kitecat

Hitsi miten hienot kengät  :faint:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

DarkJedi

http://www.youtube.com/watch?v=k0iEwMEVxCs

Tennariohje

Ja samalla tekijällä myös muita mielenkiintoisia tutoriaaleja

KaisaDollparts


Nutti

#14
Täältähän sitä jo löytyy ensimmäisiä ideoita. Hienoja kenkiä!

Tässä on kuvat kengistä, jotka taannoin tein Ellowyne Wildeilleni. Kenkien pohjat ovat Cernit-massaa ja satiininauhat olen ottanut talteen omista vaatteistani. Violetteihin kenkiin suunnittelin myös tuota korkkikorkoa, mutta on ainakin vielä jäänyt tekemättä. Nauhat liimasin pikaliimalla.

...Enkä näköjään oikein osaa käyttää tätä palstaa.  :naamakämmen: