Matalan kynnyksen diy vaatteet

Aloittaja FatFashion, joulukuu 20, 2014, 05:09:09

« edellinen - seuraava »

FatFashion

Matalan kynnyksen ryhmä uusille jäsenille, ja jotka vasta aloittelevat Barbien vaatteiden tekoa tai tuunausta.
Kuvassa ensimmäinen mekko jonka tein, puku josta kaikki innostus alkoi.  :hbeat: ,
Kaavat http://molendrix.com/blood1.html sivulta jossa muitakin upeita asuja ( ilman ohjeita tosin ).
TERVETULOA jakamaan kuvia, vinkkejä!!
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Louhi

#1
Tein lapsena varmaan parempia barbinvaatteita kuin nyt. Leikkasin vaan kädenreiät kankaaseen ja tadaa, turkisliivi syntyi. Pitäisikin katsoa, onko mulla mitään ihan ensimmäisiä itse tehtyjä juttuja vaatelaatikoissa tallessa ja ottaa kuva. Saisi nauraa.

Tässä on yksi muutama vuosi sitten tekemäni yöasu vanhoista kierrätysalushousuista.


FatFashion

Ihana kangas ja malli!! Täytyy kopsata itselleni yöpaidoiksi tms kevyiksi mekoiksi =)
Turha surra kun on jo paskat housussa.

FatFashion


Bellalla Chanelin jakku ja laukku.

Bella ja Daisy, Daisy itse maalattu. Suitset vielä tekemättä. Oispa jo kesä niin vois käydä ulkona kuvaamassa.  :dance-to-the-groooowe:

Nayalla työturvatakista tehty takki, väri on oikeastikin silmiäsärkevän neonoranssi. Sopii ihanasti Nayan ihonväriin  :hbeat:


Turha surra kun on jo paskat housussa.

avotuli

Oh wau  :palvoo:

Upeita!

(Millä maalasit hepan? Hyvä väritys...)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

FatFashion

Avotuli, kiitos =)
Vedin ihan spraymaaleilla, ensin pohjamaali kun heppa oli niin liukaspintainen että tavis spraymaali lähti liukumaan pois. Sitten kerroksittain ja limittäinlomittain suihkutellen ruskeeta ja mattavalkoista maalia. Kaviot ja silmät akryylimaaleilla. Oon tosi tyytyväinen tulokseen.  :cuteyes:
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Tipitii

Hyvän näköiset vaatteet  :peukku: oranssissa takissa leikkaus on hyvä ja sopii tumman neitokaisen väreihin kuin nappi silmään   :smiley:

Aliisa


Aliyah82

Kaipaisin ohjetta simppeleihin, mutta kauniisiin alusvaatteisiin. Ei mielellään sellaista leikkaa/liimaa pitsihärpäkettä, vaan ihan oikeiden alushousujen näköisiä vaatteita.

Tässä olisi mm. rintaliivien ohje tarvitsevalle, itsellä ei vielä riitä hermo näihin :D
http://www.mundorecetas.com/8/viewtopic.php?p=5367678

Freyr

Itsekkin kunnostautunut viimein nukenvaatehommissa, hirveästi ei ole kaavoja, ja aika paljon teen kohtuu vapaalla kädellä. 

Yksi helpoimmista minkä olen tehnyt, on tuubimekko, jota on helppo kustomoida mieleisekseen.

Tarvikkeet:
Stretch-kangasta (mitä venyvämpi, sitä enemmän antaa anteeksi koon kanssa)
Ompelukone (tai jos haluaa käsin, ihan vallan mainiosti voi ommella käsin)
Leivinpaperia/kaavapaperia
Kynä
Sakset
koristeita mielensä mukaan.
Seikkailumieltä.

Prosessi on aika helppo omasta mielestäni.
-Aseta nukke leivinpaperin/kaavapaperin päälle ja kevyesti hahmota ääriviivat kainaloista alaspäin, niin pitkälle kun haluat mekon tulevan.
-Lisää hieman saumavaraa
-Leikkaa kaava
-Jäljennä kaava kankaaseen, vaaleisiin kankaisiin käy kevyesti lyijykynä, tummempiin liitu parempi, kaavan saa nätisti pysymään paikallaan neuloilla.
- Leikkaa kaksi kappaletta kaavanmukaista palaa.
- Laita kankaanpalat "hyvät puolet vastakkain" jotta saumat jäävät mekon sisään piiloon, ompele toinen kylki kiinni (venytä kangasta hieman ommellessa, jotta jousto säilyy)
- (tämän vaiheen voi tehdä myös ennen edellistä vaihetta) Tee taitos mekon ylä- sekä alaosaan ja ompele taitos nätisti (mahdollisimman samanvärinen lanka kuin kangas) venyttämällä kangasta koneella ommellessa jonkin verran, jotta jousto säilyy (suoraommel tai jousto-ommel ovat unelmia, itse tein vanhalla ateliér-koneella jossa ei erikseen joustoa).
- Ompele toinen kylki kiinni (taas hieman venyttäen)
- Käännä mekko oikein päin

Tässä on perus-mekko.  Tästä helppo lähteä tuunailemaan, itse melkein aina teen "sweetheart pinch" lisäyksen (en tiedä mikä suomeksi), eli rintojen väliin varovasti käsin ommellen langalla kiristäen yhteen kangasta, jotta tulee hieman muotoa mekkoon, yleensä vielä lisään jonkin helmen tms. koristeeksi peittämään ommelta, vaikka sinänsä ihan hyvän näköoinen ilman koristettakin.
Tästä voit sitten lisäillä koristeita mekkoon, paljetteja, pitsejä, nauhoja, mitä vain mieli tekee.

Toivottavasti jotakin selvää saa ohjeista,
itsellä valitettavasti ei ole tähän hätään kaavaa lähettyvillä, että saisin skannattua, mutta on tosi helppo tehdä se itse, ja paremmin istuu kun tekee nukkekohtaisesti.

Jos jokin askarruttaa ohjeissa, kysykää ihmeessä ja yritän vastata
My Dream has come true, welcome home, Bastian.

Aliyah82

Mie oon tuon tehnyt niin että leikannut satunnaisen kangaspalasen, ommellut ylä ja alakäänteet, nipistänyt kankaan nuken ympärille (nurja puoli ylhäällä) ja neulannut, ja sitten vaan ommellut takaa kiinni. Ylimääräiset olen leikannut pois. Hommaan menee ehkä 5 minuuttia ja saa kerralla tehtyä useammankin tuubitopin/mekon :D

Freyr

Lainaus käyttäjältä: Aliyah82 - maaliskuu 24, 2018, 09:46:13
Mie oon tuon tehnyt niin että leikannut satunnaisen kangaspalasen, ommellut ylä ja alakäänteet, nipistänyt kankaan nuken ympärille (nurja puoli ylhäällä) ja neulannut, ja sitten vaan ommellut takaa kiinni. Ylimääräiset olen leikannut pois. Hommaan menee ehkä 5 minuuttia ja saa kerralla tehtyä useammankin tuubitopin/mekon :D
Onnistuu kyllä noinkin, itse oon vain niin onneton neulojen kanssa jne, et tein sit helpon kaavan, yritän saada kuvaa kun saan seuraavan tehtyä.

Voisin jopa modata niin, että tekisi pitkälle Barbielle sen niin saisin samalla hyvän syyn laittaa kuvaa tuosta mun uudesta "side-eye Barbiesta" joka oli ilmestyny cittariin muutaman muunkin uudenlaisen fashionistan kanssa.  Jos olisin yhtään taitavampi selittämään jne, kertoisin myös miten töissä ohjaaja opetti pallohameen teon, siitä tuli aika näpsäkkä
My Dream has come true, welcome home, Bastian.