Keräilyhistoriakuvat

Aloittaja Louhi, heinäkuu 12, 2014, 17:33:44

« edellinen - seuraava »

Louhi

Tätä ketjua ei taida vielä olla. Jossain ketjussa (en muista missä) oli ehdotus, että otettaisiin kuvia siitä, mistä kaikki alkoi ja missä ollaan nyt. My Little -puolella ketju on Näyttäkää kokoelmanne, eli kuva kaikesta. Mulla on vitriinien laittaminen kesken, joten kuvaa kaikesta ja pahvilaatikoista ei nyt ole. Jaankin tässä kuvan ensimmäisestä keräilynukestani, jonka ansiosta kolme lapsuudenbarbiani pääsi myös esille.

Generation Girl Nichelle, kirpputorilta eurolla vuonna 2006  ^^


Jasmiina2

Kiva idea. Pitää jossain vaiheessa kuvailla  :photo:

Viola

Hyvä idea! Kiitos hienosta kuvasta. Tytöllä näyttää olevan alkuperäinen kaulakorukin jäljellä. Voisi samalla kertoa, miksi tuon nuken aikoinaan osti. Tai ainakin sellaisen selityksen, joka itse on asialle antanut lopulta. Tuohon kysymykseen kun saa aina silloin tällöin olla vastaamassa.

Louhi

Ostin kun halvalla sain  :-\ . Lisäksi se oli mielestäni erikoinen, kun sillä oli nivelletyt kädet ja tuo afro.

Aliisa

Ihana Nichelle ja tosi kiva ketjuidea. :peukku:

Pitäisi saada tuo oma nukkehuone kuntoon, niin voisin tehdä siitä panorama -kuvan. Siitä, mistä kaikki alkoi, on onneksi kuva. Vähän kyllä uskoisin, että kuva, jossa olisi koko nykyinen kokoelmani, saattaisi olla jossain määrin "ahdistava". :D Nukkehuoneessa on tällä hetkellä vaan murto-osa laatikkonukeista, mutta tarkoitus on kyllä pistää sinne kaikki nuket jossain vaiheessa. Paitsi, että Bratz-, Sindy- ja Daisy -kokoelmat eivät kyllä sinne tule mahtumaan. :-\ Voi, kumpa olisi isompi nukkehuone (ja lisää vitriinejä). :D

Adalia

Tosi hyvä ketju  :peukku: Mulla on jotain paperikuvia kokoelmastani sen alussa; pitänee skannata.

Ja sitten kanssa panoraamakuva nukkehuoneesta nykytilassaan...
Life in plastic
It's fantastic!

tokkopahka

Meidän nukkekeräilijöiden suurimpia ongelmia on liian pieni asunto  :tongue:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Merineiti

Oi! löysin oman keräilykuvahistorian!



Eka keräilyn vuoksi ostettu nukke on oikealla, halusin näpertää Napoleonin aikaisen univormun, ja pienoiskoko sopi opiskelijabudjetille parhaiten. Eiköhän pian löytynyt toinen nukke, joka sai vähän vanhemman univormun.
Peruukille kävi kämäsesti, en muista oliko koira vai kissa joka mussutti huovutetut hiukset pilalle...
Tuo eka mies on ollut siitä lähtien melkein aina esillä, tulen siitä hyvälle tuulelle :)
Saappaat on nykyään enemmän oikean nahan väriset, mutta muuten olen ollut ihan tyytyväinen siihen.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Ninni-doll

#8
Minä kuuluin Suomen Nukkeyhdistyksen hallitukseen jo ennen kuin edes harrastin barbeja! Syksyllä 2010 oltiin Kirjojen yössä yhdistystä edustamassa Avasundin ja TaruisenAaveen kanssa. Pöydässä kävijät saivat askarrella Stokkan kasseja barbeille


TaruinenAave ja minä 1:6 kassin kanssa

Kirjojen yössä oli esillä TaruisenAaveen ja Auroran nukkeja joita ihailin koko illan. Erityisesti Auroran upeaa Verona-vampyyria.


TaruinenAave, Adalia ja nukkeja näytillä

Pian Kirjojen yön jälkeen halusin ensimmäisen barbin. Päätin kerätä Veronan innoittamana vaan vampyyreita ja gootteja.


Ensimmäinen barbini Hard Rock Cafe#6 on saapunut

Ja heti seuraavalla viikolla tumman sävyisiä nukkeja alkoi tipahdella postiluukusta lisää


Ensimmäiset barbini

Ja sitten hulluus vaan paheni ja loppu onkin historiaa

Alice


Adalia

Ninni-doll ja TaruinenAave tulivat tutuiksi jo tuolloin, kun aloin juttusille nukeista  :chuckle:
Life in plastic
It's fantastic!

DarkJedi



Joskus 2009-2010 kirpparilla sattui käteen pussi jossa oli tämä nukke (tarkemmin nyt tutkiessa taitaapi olla Garden Party Barbie) ja sekalaista pikkusälää mm. My Little Poneille ja Barbieille. Ostin kun hinta oli kohtuullinen ja nukke hyvässä kunnossa.

Sitten ajattelin hankkia ensin omat ja siskon poismyydyt nuket ja tarvikkeet. Sitten kavereilla olleita nukkeja, sitten niitä mitä olisin halunnut lapsena jne....Jotenkin kummasti siitä on menty ensin FR nukkeihin, Tonnereihin ja tulipa sitä hankittua nyt kesällä BJD nukkekin....

Rana

Ensimmäinen keräilymielessä hankittu nukke (ja syypää tähän jatko kehitykseen) on Flavas nukkeni Tre



Niin suloinen pörröpää oli ettei voinut jättää hankkimatta. Tuli sitten kaivettua tälle kaveriksi lapsuuden nuket ja hmmm... myöhemmin ostettua "pari" kaveriakin  :D Alussa ajattelin keräillä vaan mies nukkeja mutta nyt on alkanut haluttaa saada oikein överejä prinsessa tyttösiä  :cuteyes:
Olen vakavissani, se oli vitsi!

blogi

Letizia

Hauska ketju! Ensimmäinen nukkeni lapsuuden leikkien jälkeen oli Polynesian Barbie, jonka sain joululahjaksi vuonna 2000. Se oli "vitsi". Nyttemmin on vitsit vähissä, kun pitää olla fiinit mekot, toistakymmentä siskoa ja naapurit päälle.



(Kuva on siis vastikään otettu, mekko ja laukku integrityn.)

Ensimmäinen itseostamani nukke (v. 2003) oli kuitenkin Rio de Janeiro Christie, joka sai nimen Angelina. Perustelin ostoa muistaakseni sillä, että tarvitsin vaatemalliksi bellybutton-vartaloisen, mutta aika pian vaatemalleja alkoi kertyä liiankin kanssa. Tässä Angelina niihin aikoihin tekemissäni vaatteissa.



Taisin olla sillon hipimpi, mutta oikeastaan nukkemakuni ei ole kamalan paljon muuttunut! On kyllä monenlaista millamagiaa tarttunut mukaan, mutta eri tyyppisissä nukeissani on kuitenkin aina vähän samaa kuin noissa ihan ensimmäisissä.

Adalia

Löysin valokuvia albumista ja lainaskannerilla skannasin ne tänne.

Kuvat ovat ehkä vuodelta 2003/2004, parin vuoden keräilyajalta. Aika paljon samoja on vieläkin kokoelmassa, monet ovat menneet myyntiin (mm. MyScenet). Keräilyn aloin 2002.

Osa nukeista päätyi silloin näyttelyyn lähikirjastoon:







Eka Barbietalo rakennettiin kun muutettiin vuonna 2003 isompaan asuntoon ja olin löytänyt kaupasta hienon huonekalusetin Barbien olohuoneeseen :D Tuohon kuvan ottamisen aikaan meillä oli sitten jo kissakin...


Life in plastic
It's fantastic!