Rahallinen kipukynnys?

Aloittaja Alice, toukokuu 25, 2013, 17:46:37

« edellinen - seuraava »

Alice

Tuli tässä mieleen, kun surffailin ebayssa erinäisiä juttuja katsellen, että mikä on teidän rahallinen kipukynnyksenne, eli mitä enempää ette ole valmis maksamaan nukkejutuista?

Kun kyse on
a) nukesta
b) nukkejen asusteista ja tarvikkeista?

Itse huomasin, etten vielä ole valmis maksamaan 1/6-kokoisista kengistä postikuluineen 40 dollaria, vaikka ne olisi miten hienot. Itse nukeissa henkinen raja menee siinä tuhannen dollarin paikkeilla, tosielämässä pankkitilin raja kylläkin paljon matalammalla  :D

Xelha

Mielenkiintoinen aihe. :) Ihan maksimi nukesta olisi varmaan noin 120€... Asusteista varmaankin 30€, mutta sillä pitäisi saada jo nuken asu.  :cuteyes:

Adalia

Raja kummasti nousee :D Ennen nukesta 50 eur oli käypä hinta, nyt ostan silmää räpäyttämättä 150:kin euron nukkeja; kunhan saa osissa maksaa :D

Nukkejen asuista ja tarvikkeista se 50 eur on maksimisumma.
Life in plastic
It's fantastic!

Milia C

#3
a)  :barbie: kohdalla 50 € (ylittäessään tuon täyttyy olla jo giftset mm. kaksi nukkea tai paljon asusteita) mutta Integrityn nukesta 150 ja ihan ja ihan maksimissaan se 200 -> Nuken pitää olla todellinen rakkauden kohde, "virheetön". Mattel vaan tajuaisi tehdä enemmän nivellettyjä nukkeja.

b) Helpompi on jättää vaatteet tai asusteet/tarvikkeen ostamatta tai lykätä ostoa. :D
Todella vaikea sanoa mutta liekkö se raja sitten tuossa The Look Tea Set-hinnassa.
Heitetään nyt 20-30 €.

Olen saattanut kyllä ylittää joskus nuo hinnat. En muista.  :D
Suosin myös irtotavaraa ja kierrätettäviä pakkauksia. En halua kerätä pakkauksia... mutta valitettavasti minulla on Integrityn lootia tuolla kyllästymiseen asti (mutta kukapa niitä haluaa vaikka ovatkin laadukkaita). Barbien muovilootat pistän surutta roskikseen.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Ninni-doll

Nukesta enimmillään olen maksanut n 170€ mutta on moinen tehnyt kipeääkin. Yleensä jos nukke maksaa esdes 70 pidän sitä kalliina ellei ole joku kauan haaveiltu tapaus. Yleensä ostelen parinkympin nakuja muusia  :tongue: (nakkeja ja muusia  :rofl:)

Vaatteista en yleensä maksa 20 enempää kuluineen ellei ole vintage

Aliisa

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - toukokuu 26, 2013, 10:49:16
nakuja muusia  :tongue: (nakkeja ja muusia  :rofl:)

:Look_Up: :rofl:

Kallein nukke, jonka olen ostanut on varmaankin ollut Integrityn Dark Hunter Acheron. En yhtään muista paljonko siihen meni kuluja yhteensä, mutta veikkaisin joku 110-120 euroa. Tää olikin vaan tää yks kerta (ainakin toistaseks :chuckle:), kun tuo nukke oli niin iso haave. :cuteyes: Integrityn nukeissa on kattona ollut, että alle 100 eurolla pitää saada postikuluineen. Mattelin Barbeista kallein on ollut varmaan Super Star 1988 NRFB (joka paljastuikin ettei olekaan ilmeisesti NRFB) noin 60 eurolla postikuluineen. On olemassa van ihan muutama Barbie, josta voisin maksaa enemmän. Jos joku möisi Marie Antoinette NRFB:n 150 eurolla niin aika varmasti ostaisin, koska sen hinnat on niin korkeella. Ja mistä tahansa hyväkuntoisesta vintage ponytailista, johon ei ole tehty meikin uudistusta tai muuta korjailua, voisin maksaa lähemmäs satasen. Barbie #1:stä maksaisin yli satasen. :D Ja OOAK-nukeista oon myös valmis maksamaan lähemmäs satasen, jos on semmonen minkä hirveesti haluan.

Mutta yleensä ostan mieluiten käytettyjä Barbeja, joista maksan yleensä maksimissaan 20 euroa kappaleelta, jos on alkuperäiset vaatteet. Jotain alle kympin Barbeja mulla on varmaan kokoemassa eniten.

Joten kyllä se maksimikatto on varmaan siinä 120 euron tuntumassa.

harakka

Joo, kummasti on kipukynnys noussut :D. Kun aloitin nukkeilun joskus 2007, niin ostin vain kirppisbarbeja ja 3 euroa enempää en maksanut, 5€ tuntui jo ryöstöltä  :tongue:. Joku päivä sitten tarjosin nudesta!! tosin FR2 kroppaan vaihdetusta Elise Jolie Blue Bloodista n. 250€, eikä se edes riittänyt  :naamakämmen:. Elise on kyllä poikkeus, noin yleensä ottaen 200€ on yläraja ja sillä pitää saada kunnon giftset, esimerkiksi yhden Funny Face setin, Bonjour Paris, raaskin alkuvuodesta ostaa.

Vintage Barbie-vaatteisiin on tullut joskus tuhlattua, mutta yleensä jaksan odotella että hinta on kohdallaan. Mitään hirveitä summia en ole koskaan laittanut, uskoisin että korkeintaan 35€.

Louhi

Minulla on aika matala rahallinen kipukynnys. Mitä halvempaa, sen parempaa on minun mottoni. Kallein nukke, jonka olen ostanut, on ollut jotain 50 euroa (laatikkonukke). Kallein vaate on muistaakseni ollut 15 euron vintagevaate ja Generation of Dreams -mekko. Tietysti auttaa, ettei mulla ole sellaisia kalliita unelmanukkeja, jotka olisi pakko saada, vaan ostan käytettyä.

michelle

Suomesta ostetuissa  :barbie: nukeissa varmaan 45e on ollut kallein. Se pitää olla sitten joku erikoislöytö. (Tosin ei täällä kovin keräilynukkeja löydy mistään)
:barbie: hankinnoistani on aikaa. Ennen vanhaan hain nukkeja kirpparilta jne.

IT nukeissa sitten  ::)
Aluksi oli edullisemmat dynyt. Ebaysta jollain hintaa oli tullut n.100e riippuen nukesta.
Lasken aina hintaan mukaan postimaksut jotka n. 45$ ja mahdoliset tullit.
Lopulta aloin kerätä yhä kalliimpia FR nukkeja.
Joskus kallein oli Poppy joka ylitti 150e rajan. Se oli silloin ihan sikana.
Nykyisin mulla on nukkeja joista en aluksi uskaltanut edes haaveilla omistavani koskaan.
Kalleimpia varmaan Flawless Elise, plus muut Eliset ,Dashat, SM Eden joka taisi silloin olla päälle 350e nudena. Tatyana Paris Adore....ja monia muita.
NYT mun mielestä hirmu kalliita ovat Wild Wolf Kumi, "laivapää", viime Tropicalian Eugenia
ja going public Eugenia jota kovasti haluaisin, Myös muutaman Agneksen...JOIHIN MULLA EI VAAN KUKKARO ANNA MYÖTÄ!! Mitään 1000 nukkeja en osta!!

200e on hiukka pakko mun mielestä pulittaa vähintään nukesta kuin nukesta aina jos aikoo jonkin FR nuken tilata ulkomailta. (usasta) Ihan jopa nakuna.
Ei niitä oikein ole myytävänä enää edullisemmin.

ja niistä just multa puuttuvista ihanuuksista pitäisi maksaa enemmän ja tiukkaa tekee. Joskus silti pitää sortua. Jätän sitten enemin ostamatta monet edullisemmat nuket. esim. :barbie: nuket kaupasta.
Nyt lupasin itselleni ensi jouluksi joululahjaksi jonkin kivan..

Milia C

#9
 :Look_Up: Siksi kannattaa kyselläkin W-Clubilta ja Show And Sell Site-sivulta. Eeppari takia omakin kipukynnys on joskus tehnyt moisen piikin muttei mulle missään nimessä pidä tulla vakioksi. Yr

En minkään pystyisi 1000 maksamaan ja vaikka nyt rahaantuisikin kunnolla niin rupeaisi sitä silti kaduttamaan ja ahistamaan. Ei siitä silloin nauti.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Paukku

On mennyt muutama vuosi kun olen viimeksi kerryttänyt kokoelmaani muulla kuin kirppis löydöillä. Liittyttyäni tänne keskustelupalstalle huomasin, että kipinä syttyi taas  :wink:.
Menin sitten ja tilasin ebaysta 80 -luvun Crystal Barbien (83$) Kenin kaveriksi!

Ja nyt asiaan, rahallinen kipukynnykseni on varmasti 100 € NRFB Barbiesta, enempää en voi maksamaa, kunnes tulee se "mitä mä olen aina halunnu" ja hinta ylittää katon.
Kirppis löydoistä kallein on ollut 12 mk 60 -luvun Midgestä, siskoni löysi 70 -luvun pusu Barbien 2 €.
Ikuinen pikku tyttö