Nukkekamojen siivous, Argh

Aloittaja Alice, huhtikuu 13, 2013, 12:27:37

« edellinen - seuraava »

DarkJedi

Tässä on nyt iltapäivä järjestelty tuota vinttikammaria jossa on mm. minun ompelukoneet. Sinne kun on vaan survottu tavaraa odottamaan "jatkotoimenpiteitä" ja se pitäisi saada sellaiseen kuntoon että sinne yleensä edes mahtuu ompelemaan. Siellä kun on kirpparille menossa olevaa lastenvaatetta ja lelua. Korjattavia vaatteita ja muutama loimikin. Kankaita. Tyhjiä pahvilaatikoita, kuplapusseja ja -muoveja. Ja mitä sieltä löytyykään vielä: sekalaisia laatikoita joissa nukkeja ja nukketavaraa.  :blush: Minä jo kuvittelin että olen laittanut kaikki suunnilleen samaan paikkaan. No, pitää käydä näköjään noitakin läpi, pääasiassa kasari- ysäri nukkeja. Ja löytyihän sieltä hukassa ollut kylpyhuoneen kalustokin. Oli laatikossa jossa oli tyttöjen säilytettäviä vauvanvaatteita....

Ninni-doll

Minä oon sellainen valikoiva järjestäjä. Stressaa kovasti jos esim nukkekamat ei oo järjestyksessä mutta samalla saatan vaan heittää vaatekomeroon vaatteita  :cuteno:
Nyt on nukkekamat miten sattuu kun otin vintaget pois vitriineistä että sain modernit nuket järjestettyä paremmin ja vintageraukat seisoo pöytien reunoilla odottamassa omaa vitriiniään. Barbitaloon ei pääse lähellekään kun ne vintaget seisoo edessä. Aina kun ostan tai postissa tulee pikku sälää nukeille kasaan ne barbitalon eteen joten vintagenukkein jaloissa on vaikka mitä rompetta. Ahdistaa oikeen edes ajatella miten kaiken voisi saada järjestykseen

Aliisa

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - heinäkuu 23, 2013, 14:13:46
Ahdistaa oikeen edes ajatella miten kaiken voisi saada järjestykseen

Kuin suoraan miun suusta tuo, eli sama tilanne täälläkin. :cuteno: Nukkehuoneen lattialla on hirveesti nukkeja joita en vaan ole saanut järjestettyä vitriiniin. Järjestely tuntuu olevan loputonta jatkumoa samalla kaavalla:
Laitanpa vaan nuket tuohon vitriinihyllyyn -> Ei kun tuo nukke sopis paremmin tuohon toiseen hyllyyn joten laitan sen sinne -> Toinen hylly on täynnä joten sieltä pitää poistaa yksi nukke, jotta tuo uusi mahtuu, mihin sen laitan? Se sopisi hyvin tuohon toiseen hyllyyn. Mutta nyt pitää poistaa toisesta hyllystä nukke, jotta uusi mahtuu... Ja sama ketju jatkuu edelleen. Kunnes jossain vaiheessa huomaan hyllyllä olevan nukke, jolla ei ole alkuperäistä kampausta tai hiukset eivät ole aivan viimosen päälle nätisti -> Keittiönpöydän ääreen (parempaan valaistukseen) puunaamaan nukkea. Tuossa menee tovi jos toinenkin ja lopulta turhaudun ja menen koneelle tänne foorumille. :D Ja sitten se laitettu nukke jää lojumaan keittiön pöydälle. :naamakämmen: Taidan olla vähän toivoton tapaus tuon nukkekamojen siivoamisen suhteen. Pitäs vaan ottaa kaikki nuket vitriinistä ja järjestää alusta alkaen uudelleen. Ei tarvis enää surkutella, kun joku nukkesarja on ripoteltu vähän eri vitriineihin, kun vois alottaa alusta. Mutta se tuntuu niin suurelta hommalta, etten kyllä taida alkaa siihen.

Ninni-doll

 :Look_Up: Joo en tiedä mikä siinä niin vaivaa jos joku nukkesarja on ripoteltuna sinne tänne! Mulla on esim kaikki intialaiset omilla hyllyyillään, vampyyreita 3 päällekkäistä hyllyllistä jne mutta sitten on vaan joitain jotka vaan ei mahdu lähekkäin vaikka sopisivat miten tai olisivat samaa sarjaa! Esim nyt mua vaivaa kun yhden vitriinin päällä on 3 tanssivaa ranskalaista ja viereisessä vitriinissä alimmalla hyllyllä uusin ranskalainen (jolla ne patongit) Ne kun pitäisi olla lähellä toisiaan. Mutta sitten pitäisi vaihtaa monen eri sarjan paikkaa jotka nyt on hyvin  :cuteno:

Adalia

Mulla on taas järjestelyurakka edessä kun tuon näyttelyssä olleet nuket kotiin  :whaddado: Aina sama juttu, lattialle ne jää kumminkin odottamaan kun eivät (muka!) mahdu aiemmille hylly- ja vitriinipaikoilleen :D

Life in plastic
It's fantastic!

DarkJedi

Minä tarvitsen (taas) uuden hyllyn tai lipaston noille nukeille ja nukketavaroille. Kun niitä on edelleen vähän siellä ja täällä eivätkö ole enää edes loogisessa järjestyksessä tyyliin Daisyt tässä, kasarit tuossa, uuden Mattelit tuossa, jne...Lisäksi sellainen iso miljaanalaatikko joka on täyttä kenkiä, ruokia, astioita, koruja,...on killunut pöydällä ja tänään se sitten putosi lattialle.  :mad: Kiva sotku, onneksi kaikki löytyi takaisin.

DarkJedi



Käytetään loma ja isännän yövuoro hyväksi: järjestellään nukkeja ja tavaroita. Kuvasta puuttuu viisi laatikkoa jotka odotti keittiön pöydällä sekä "muutama" laatikko joita en enää viitsinyt raahata alas.

Nyt on Daisyt omassa laatikossa, Vintagenuket (Mattelin, Disco girlsit ja Sindyt) omassaan. IT: n nuket omassa laatikossaan, äijät omassaan. Disneyn nuket. Omat ja siskon lapsuuden nuket on omassa lootassaan, kaksi lootaa tuli minun leikkinukkeja. Skipperit ja Staciet sekä muiden valmistajien vastaavat nuket on omassaan. jne....Laatikollinen tuli tunnistettavia sekä hervoton kasa myyntiin meneviä kakkos/ kolmoskappaleita. Mm. Hollywood nails Barbieta löytyi kolme (!).

Ja nyt on ehjät irtokropat omassa laatikossaan, samoin ehjät päät. Päivien pitenemistä odotellessa.

Vivi

 :Look_Up: Ihana luova kaaos!  :D Mistä oot muuten löytänyt noin makeat säilytyslaatikot? Miun tartteis hommata noille vaatteille ja muulle sälälle uudet säilytyslaatikot (taas kerran  :-\), mutta ärsyttää, kun suurin osa noista seteistä myydään niin, että siinä on isoja sekä pieniä laatikoita samassa paketissa. Haluaisin kaikki samankokoisia ja näköisiä, jotta saisin pinottua ne tuonne makkarin nurkkaan siististi. Ikean valkoisia KASSETT-laatikoita oon katellu vähän sillä silmällä. Ne ei ois pahanhintaisiakaan ja olisivat tosiaan pahvisia. Muovisiin kun ei viitti vaatteita laittaa, kun niihin tulee niin tunkkanen haju.
If it makes you happy...

DarkJedi


Adalia

Mäkin hyödynsin pyhät ja rymsteerasin Barbie-huoneeni kaapin - siellä on mööpeleitä ja rekvisiittaa sekä kaikkea mahdollista pikkusälää. Otin kaikki lattialle ja lajittelin teemoittain. HUH.  :chuckle: Vielä pitäis laittaa nimilaput laatikoihin niin ei tarttis ottaa aina hyllystä pois ja katsoo sisältöä.

Lajittelin samalla ylimääräisiä myyntiin, vink vink :D

Samalla tuli tapetoitua hyllytalo  :peukku:
Life in plastic
It's fantastic!

DarkJedi

Ja pikkukamat odottaa kaikki järjestelyä. Yksi laatikko on sellainen että siellä on iloisesti sekaisin vaatetta, kenkiä, aurinkolaseja, ruokia, pieniä kalusteita,jne...muutenkin pitäisi tuo pikkutavara- osasto käydä läpi että mitä kaikkea siellä onkaan. Samoin huonekalut. Että mitkä menee tytöille ja mitkä jää minulle omiin leikkeihin.

avotuli

Omaa työhuonetta ootellessa... Totesin jotain ettiskellessä että "Hupss onpas tännekin kertynyt jo pari kenkälaatikollista pikkuesineitä".  Niitä vaan tulee.
Voi luoja jouluhan siinä iskee kun saan pemistää tuon olkkarin toistasataa banaanilaatikkoa, joista nukkekamaa on varmaan ainakin 10! On siä pali muutakin, parit jäämistöt ja kirjoja ja palapelejä ja vaatetta ja kersojen vauvakamoja ja isännän atksälää (joka hianosti vanhenee ku on hukas tuolla). Huoh. Meillä on siis rempattu jo viidettä vuotta pientä pintaremppaa ja kaikki vaan pakattiin OKT vintistä pois.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Louhi

Olen siivoillut ja vähän katsellut, mitä olen pannut mihinkin muovilaatikkoon. Niitä pitäisi kyllä vielä enemmän tutkailla ja järjestää, että kaikki löytyisi paremmin.

myrva

Täällä syyssiivous vaihtui joulusiivoukseksi. Parempi myöhään... :chuckle:

Jennijee

Minä sain aikaseksi ottaa äitiltä pinon muovisia karkkilaatikoita pikkuroinan järjestämiseen. Vau mikä edistysaskel siivoamisessa... MUTTA! Nyt täytyy unohtaa kaappien järjestely ja raivata työpöytä esille Seinäjoen näyttelyä ajatellen. Tekemistä sinne on ja tartten tilaa :peukku: