Nukkekamojen siivous, Argh

Aloittaja Alice, huhtikuu 13, 2013, 12:27:37

« edellinen - seuraava »

Louhi

#105
Olen saanut ruvettua käymään läpi huonekaluja ja lajiteltua niitä myyntiin/ seurakunnalle lahjoitettavaksi. Yksi laatikko on nyt valmis vaatehuoneeseen hyllytettäväksi. Vielä tulee muutama huonekalulaatikko lisää. Sitten pitäisi alkaa pikkutavaran selkkaaminen, mikä tuntuu aivan mahdottomalta. Pitäisi tehdä se myöhään illalla, mutta nukahdan itse aina nukuttaessa yhdeksän aikaan. Saa nähdä, miten käy tässä projektissa.  :naamakämmen:

Toisaalta kyllä tämä enemmän inspiroi kuin tehtaalta tulleiden ikkunoiden ikkunanvälien pesu tai auton sisätilasiivous, jotka pitäisi oikeasti tehdä tänä kesänä!  :head-to-the-wall:

Illuusia

Olipa valaisevat kuvat, DarkJedi :D Tsemppiä ja intoa järkkäilyyn, säilyttämiseen ja poistamiseen! Onpa iso vaatehuone - sinnehän mahtuu vaikka mitä, kun kamat ovat järkässä eli eivät aivan noin ilmavasti kuin starwarsit nyt :) Mä en ymmärrä, miten mulla pysyi koti ja nukkekamat paremmin järjestyksessä silloin, kun lapset olivat pienempiä... Kai se ikä alkaa painaa ::) Pitäs varmasti nyt tässä 40+ -iässä järkätä kaapit sun muut sille mallille, että niiden kanssa pärjäisi ja niistä löytää myöhemminkin jotain :) Mutta kamaa näyttää tulevan lisää koko ajan enemmän kuin pioistuu, joten yhtälö ei toimi :D

Merineiti

samanlaiselta näyttää täälläkin kaappi... ei juuri mitään esillä vaan laatikoissa ja pusseissa vaan ja pussit ja laatikot sekaisin kun viime muutossa annoin pois pari isompaa hyllykköä enkä ole saanut hankittua tilalle. Sadepäivän puhteeksi pitäisi ottaa järkkäyksen aloittelu
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Hunajasieni

Mulla taas on suurinosa nukeista aika hyvin esillä. Lapsuuden barbit kaipaa käsittelyä joten ovat kassissa, siskon vanhojen brätsien kassia en ole edes avannut vielä, ja kaikki meikkiä odottavat, modattavat, keskeneräiset on sitten boksitettu ja/tai pussitettu. Eli mulla taas romu, vaatteet ja kaikki muu nukkejen tavara, vaate ja rekvisiitta on se mikä on tiellä/aiheuttaa sotkua. Pari nukkea voi lojua siellä täällä, mutta se ei ole paha. Romuja on pussi ja laatikkoakaupalla ja kaikki pitäis lajitella takaisin laatikoihin, ne jotka pitäs tuulettaa pitäs panna tuuletettavaksi ulos ja silleen... Uudet ostokset on vetänyt mua jo kuukausikaupalla vain saamaan aikaiseksi lisää sekopussukoita ja laatikoita.

Tällä hetkellä olkkarin vitriineissä on jopa 3 tyhjää hyllyä (joista yksi on tarkoitus pyhittää "vaihtuville" nukeille, eli 2 vakisäilytykseen) eli sinne mahtuu toivottavasti ainakin osa noista barbeista tms. muotinukeista. Nukkehuoneessa on sitten kaikki herkemmät nuket, kaikki hartsiset jotka voi kellastua ja sit kalliimmat nuket on siellä. Nukkehuoneessa on myös enempi vitriinejä, mutta suunnilleen kaikki esittelykelpoiset nuket on mulla esillä. Yks umpikaappi sisältää pötköttäviä nukkeja. Siellä yksi ihanista nukeista makaa ihan "silkki"tyynyllään... XD Kun ei voi istua erikoisosien ja vartalovärien vuoksi. Mulla on suurinosa nukeista istumassa nukkehuoneessa, olkkarissa osalla on standit. Hartsisia en pitäisi painon takia, ja Pullipit ja Blythet on niin isopäisiä että niitäkin harvemmin pidän ständissä. Nyt on tosiaan osa hyllyistä nukkehuoneessakin tyhjennetty (olkoonkin että moni niistä täyttyi sitten kun siivottiin huonetta... Ja nyt niitä on miten sattuu. XD) kun pitäis sitä nukkekotia, tai ainakin huoneita noihin vitriineihin laittaa.

Avohyllyissä en tykkää pitää nukkeja koska ne pölyttyvät. Olenkin päässyt melko hyvälle tolalle siinä että melkeen kaikki nuket on saatu lasin taakse, ihan muutama nukke on vaan avohyllyssä nykyään ja minusta se on hieno saavutus! :aplause:

(Ja mulla niitä nukkeja on tosiaan siellä 150+ puolella, eli ei mikään pikku juttu "vitriinittää" niitä. x_x)

DarkJedi

On se hyvä tosiaan joskus siivota noita muitakin komeroita. Löytyi laatikollinen seisontatelineitä, olen näköjään ostanut joskus ja laittanut jemmaan.  :blush:

Louhi

Huonekalulaatikot on karsittu ja hyllytetty. Niitä tuli yksi pieni laatikko ja neljä keskikokoista lopulta, eli hyvin meni kasaan.

Merineiti

"Vähän tällei pienesti vain keräilen" olen itselleni sanonut mutta nyt oikeasti kaappeja läpikäydessä niitä nukkeja ja vaatepussukoita ja laatikoita onkin hiukka enemmän... Mikähän olisi hyvä tapa järjestää noita vaatteita/kenkiä yms? Varmaan joku läpinäkyvä laatikosto tai lokerikko, mistähän sais sopivankokoisia?
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Tutu

Löysin ikeasta aika hyviä muovikaatikoita. Niihin oon eritellyt pikku sälää ja vaatteita.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

rainbowie

Aluksi nukkeja oli niin vähän että ne mahtui yhdelle hyllykölle,  mutta nyt niitä on tullut niin paljo etten tiedä missä säilyttäisin kaikkia..
Nukkekamat on muutenkin eri paikoissa kun yksiössä rajattu tila :,D
Toivon että saisin jossain vaiheessa sen Ikean vitriinin niin saisi rakkaimmat nuket edes esille.
Pitäisi hankkia paljon laatikoita jotka menis vaikka sängyn alle ettei tarvis rampata varastosta hakemassa nukkejuttuja   ::)

Illuusia

#114
Nukkekamojen järkkäyksessä auttaa ainakin hyvin se, että priorisoi ensiksi ulos kaiken muun ei-niin-tärkeän :D Jos koti on täyttynyt lehdistä, koriste-esineistä, kaiken maailman laatikoista ja purnukoista, niin pois vaan :P Nuket sitten kompaktisti kaikki samanmuotoisiin vitriineihin eli esim. noihin Ikean neliöihin tai leveämpiin, joita huonekalukirppiksiltä löytyy. Monet ovat laittaneet noita joka puolelta katseltavia vitriineitä myös keskelle huonetta. Ja kaikki nukkeihin liittyvät tavarat ja tarvikkeet samanmuotoisiin laatikoihin, joita voi pinota - ne vievät paljon vähemmän tilaa kuin mitkä tahansa eri muotoiset ja kokoiset lootat. Ja kaikki samanmuotoiset ja -tapaiset tavarat aina yhdelle koolle, niin alkaa toimia.

Merineiti, vaatteet mulla on pitkänomaisissa kalansuolaukseen tarkoitetuissa muovilaatikoissa, joissa on turhana tarvikkeena semmoinen sentin paksu ritilä, mutta menee siellä pohjalla ilmastointina :) Noita laatikoita olen löytänyt kirppikseltäkin ilman mitään kalan tuoksuja, koska muutkin ovat ostaneet niitä ihan vain säilytykseen, niin hyvän mallisia. Hieman pyöristetyt kulmat ja tavallinen muovikansi. Päädyssä lukee esim. Barbie, Barbie?, Sindy jne. Niihin sopivat hyvin sisään myös Minigripit, jos asussa on useita osia. Kengille ja kaikenlaiselle pikkutavaralle sopivat minusta hyvin ne lokerikot, joita esim. perhokalastajat käyttävät. Niitä löytyy vaikka mistä eli muoviosastoilta ja kalastuspuolelta. Joissakin voi säätää lokeroiden välejä esim. saappaita varten. Lokeroihin sitten eteen, mistä on kyse, niin pinostakin näkee heti, minkä lokerikon tarvitsee. Yhdelle vaatekaapin hyllyllekin mahtuu jo vaikka mitä, kun kamat ovat sopivissa laatikoissa.

Rainbowie, yksiössä tosiaan haastavampaa, mutta mahdollista :)

Mulla on kaikki nuket vitriineissä tai hyllyillä - pölyongelmaa ei juuri ole, koska huoneessa ei asuta ja siellä ei ole mitään muuta kuin nukkeja. No normi kiinteä kaapisto on ja se onkin kätevä. Siellä on kaikki kamat järkässä tyyliin vaatelaatikot, kenkälokerikot, tarvikelokerikot, telineitä, myytävät (onkin hurja pino, myyntiä tulossa :) NRFB- ja MOC-vaatteet ja kaiken maailman projektinuket. Barbien vaatteille mulla on varta vasten itse tehty vaaleanpunainen :D kaappi, johon ripustan niitä vähän iän mukaiseen järkkään :) Osa Daisyn asuista minulla on sen omissa vaatekaapeissa värien tai tyylin mukaan. Mutta aina on kaikenlaisia projektikoreja ja -laatikoita myös pyörimässä - kiva aina ottaa jotain ja harrastella vaikka tunnistusta :)