Odottelua, odottelua

Aloittaja Adalia, helmikuu 04, 2013, 17:44:38

« edellinen - seuraava »

Xelha

Ihan uskomattoman törkeätä postilta! Heidän vikansa kun hävisi! Postihan ne toimittaa tullilta kotiin... Kertoivatko mitään syitä mikseivät korvaisi mitään? Älytöntä...  :mad:

Sama täällä, ei enää oikein uskalla tilata mitään ilman seurantakoodia... Muutamia keroja olen tilannut Japanista ilman seurantakoodia, mutta arvokkaimissa aina seurannalla. Sieltä tänne on toiminut aina hyvin. Postitin itse noin pari kuukautta sitten yhden paketin kirjattuna kirjeenä Yhdysvaltoihin ja en ole varma onko se vieläkään selvinnyt sinne... Tein postiin katoamisilmoituksen ja sieltä vastattiin, että tutkitaan, mutta voi mennä viikkoja. Pitäisi nyt varmaan pian kysellä, että onko mitään vielä selvinnyt... Kun kuulemma vahingonkorvauksen he tekevät jos tekevät vasta kun paketin kohtalo on selvinnyt... Mutta kyllä tuo posti välillä suututtaa niin paljon...

Ninni-doll

No siinähän kävi niin, että kun posti ilmoitti kadonneeksi ja ettei korvaa mitään, uhkasi TaruinenAave kuluttaja-asiamiehellä. Mystisesti siitä viikon päästä tuotiin nukke ovelle asti..... :cuteno:

Nyt odottelen täällä malttamattomana äitini joululahjaa joka on tuossa parin kilsan päässä postissa jo! Se tilattiin vajaa 2 viikkoa sitten Jenkeistä ja nyt jo on tullit hoidettu ja se olisi tuossa noudettavissa.....kunhan vaan ei olisi pyhäpäivä!  :naamakämmen:
Paketti sisältää ne unelmien kasarinuket, laitan sitten kuvia kun maanantaina saan ne!  :aplause:

Vivi

Niin lähellä, mutta niin kaukana!  ;) Tätä lähetystä ne tuskin pystyy enää hukkamaan!  :rofl:
If it makes you happy...

Marianne

#33
Hyvä että sait nukkesi lopulta.  :peukku: Mua vähän huolettaa yksi Integrityltä tuleva nukke, kun otin siihen First Class -toimituksen, eli ei ole seurantakoodia. Odotin sitä saapuvaksi tällä viikolla kun oli viime viikon alussa postitettu. Toisaalta sillä tavalla voi kestää postitus pari viikkoa ja nyt on pyhäpäivä... Mä vaan olen niin kamalan kärsimätön, että heti pitäisi saada kaikki paketit kotiin turvaan!  :shuting-up: Tänään olisi tullut yksi iso nukkepaketti tullista, ja nyt sitten syytän itsenäisyyspäivää siitä että saan pakettini vasta ensi viikolla.  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

Vivi, älä kuule mene sanomaan! Sitä ei tiedä jos ne hukkaa sen lootan niihin kolmeen hyllyyn jotka niillä on siinä tiskin takana  :rofl:

Aurora, toivottavasti tulee heti alkuviikosta se kooditon tapaus  :peukku:

Milia C

Lainaus käyttäjältä: Aurora - joulukuu 06, 2013, 11:08:56
Hyvä että sait nukkesi lopulta.  :peukku: Mua vähän huolettaa yksi Integrityltä tuleva nukke, kun otin siihen First Class -toimituksen, eli ei ole seurantakoodia. Odotin sitä saapuvaksi tällä viikolla kun oli viime viikon alussa postitettu. Toisaalta sillä tavalla voi kestää postitus pari viikkoa ja nyt on pyhäpäivä... Mä vaan olen niin kamalan kärsimätön, että heti pitäisi saada kaikki paketit kotiin turvaan!  :shuting-up: Tänään olisi tullut yksi iso nukkepaketti tullista, ja nyt sitten syytän itsenäisyyspäivää siitä että saan pakettini vasta ensi viikolla.  :D

Toivottavasti saat nukkesi mulla kun lähti tosiaan takaisin kun postitulli oli unohtanut tai hukannut sen tullilapun (joka päivä tarkistin ja edelleen tarkistan huolella postin). Laitoin siksi kehitysideoihin että voisiko noissa olla myös tekstiviestinä ilmoitus tai 2. muistuslappu... 2 viikkoa sai olla siellä (4. viikkoa saa olla kotimaan posti josta tulee 2. lappu)

Onneksi seuraavaa nukkea ostaessa otin koodilla ja tein sen mukaan tullauksen
(kuten yleensä). Itellahan lupaili purkaa ruuhkansa Itsenäisyyspäivään mennessä...  :chuckle:
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Marianne

#36
Mäkin otin seuraavalle nukelle Priority-postituksen ihan varmuuden vuoksi. Nyt vaan toivon että se kooditonkin paketti tulee perille.  :neurotic: En ehkä uskalla enää First Classilla tilailla kalliita nukkeja, vaikka onkin vähän halvempi kuin Priority.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milia C

#37
 :Look_Up: muuten varmaan mutten luota Itellaan että se osaisi kaikkea postia tuoda perille asti... edes sitä omaa kirjettä :-\ Nyt tosin oli muuten Priorityn tullauskirje heti maanataina luukussa vaikka viikonloppuna kerkesin tullata paketin. Ti-ke sain paketin. 1st classissahan tosin lukee että kestää pidempään kuin Priorityn tuleminen...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

MarjaanaS

Maksoin viikko sitten tullin yhdestä isosta paketista, eikä mitään ilmoitusta ole vieläkään tullut postista. Onko se niin, että tullattava paketti on ensin ihan konkreettisesti tullissa ja kuljetetaan sitten maksun tultua omaan postiin odottamaan? Silloin ymmärtäisin muutaman päivän keston tuosta maksusta. Viikkoa en kyllä ymmärrä ollenkaan, olkoon vaikka minkälainen ruuhka. Vantaalla kun asun, on se tullikin lähellä.

Tipitii

Jos yli viikon on kestänyt tullin maksun jälkeen kannattaa kysellä. Asun itse myös Vantaalla ja jos olen tullia joutunut maksamaan, paketti on yleensä ollut joko saman tai seuraavan päivän aikana postilaatikossa - ellei sitten ole ollut isompi että joutunut hakemaan postista.

Muistaaksein siellä taitaa olla se kysely että hakeeko itse tullipostista, oisko joku rastiruutuun kohta.... ethän ole sitä ruksinut?

Marianne

#40
Kannattaa tosiaan tarkistaa ettet ole laittanut ruksia siihen kohtaan että haet tullipostista... Mä laitoin sen kerran vahingossa. Luin muuten vasta tullin sivuilta, että se Helsinki-Vantaan lentokentän tullipiste lakkautetaan.  :shock: http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/asiakastiedotteet/yhteiset/as_tiedote_20131202_5/index.html Sitten pitää olla erityisen tarkkana ettei vahingossa laita sitä ruksia, kun en tiedä mistä sitten joutuisi hakemaan paketin.

Mulle tulee normaalisti kotiovelle tullista paketit jos on joku vastaanottamassa - jopa ne suurimmat. Nyt löytyi se First Classilläkin tullut paketti. Se oli tietty jäänyt tulliin, joten maksoin verot heti kun saapumisilmoitus tuli tänään. Se on jo kuljetuksessa ja pitäisi tulla mulle huomenna!  :dance-to-the-groooowe: Postimies saa taas haukut Bella-koiralta.  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

TaruinenAave

Lainaus käyttäjältä: MarjaanaS - joulukuu 06, 2013, 16:41:48
Maksoin viikko sitten tullin yhdestä isosta paketista, eikä mitään ilmoitusta ole vieläkään tullut postista. Onko se niin, että tullattava paketti on ensin ihan konkreettisesti tullissa ja kuljetetaan sitten maksun tultua omaan postiin odottamaan? Silloin ymmärtäisin muutaman päivän keston tuosta maksusta. Viikkoa en kyllä ymmärrä ollenkaan, olkoon vaikka minkälainen ruuhka. Vantaalla kun asun, on se tullikin lähellä.
Kannattaa heti soittaa ja olla todella tiukkana. Saattavat väittää ettei ole tullut luovuttamisilmoitusta, vaikka on annettu välittömästi postiin maksun jälkeen. Mä jouduin soittelemaan kolme viikkoa saadakseni sitten vasta tietää että paketti on "hukkunut" ja sitten uhkailla kuluttaja-asiamiehelle ja hupsistakeikkaa kun löytyikin sitten.   :naamakämmen:

Marianne

#42
Ärsyttää kun taas pari pakettia on teillä tietymättömillä. Toinen on tulossa mulle Amerikasta, ja toisen olen postittanut Egyptiin. Molemmat on postitettu tasan kaksi viikkoa sitten, eikä jäljitystietoja ole päivitetty ikuisuuteen.  :naamakämmen: Toivottavasti se johtuu vain joulusta ja postin kiireistä. Vasta eilen sain yhden kirjeen Englannista, ja se oli postitettu jo viime kuun lopulla! Yleensä sieltä tulee lähetykset alle viikossa.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milia C

Itellan ilmoituksen mukaan posti on normalisoitunut niin silti kaikki tulee viikon ellei enemmänkin viiveellä. Englannista tosiaan yleensä tulee viikossa tai alle niin nyt saa odottaa ihan reilusti sen pari viikkoa. Mulle piti tulla Italiasta miekkonen ja sillä on kestänyt tuleminen  vaikka sieltäkin tulee nopsaan, oli postitettu jo 27.11 ja on nyt vasta postissa.
Italian postillakin on kyllä ollut kai jotain ongelmia, ei ainakaan koodi päivittynyt kuin vasta viime viikolla ja ilmeisesti se on sitten laitettu matkaankin sitten nopeasti.

Nyt on ennätysmäärä paketteja liikenteessä kun porukka on hoksannut että netistä tilataan Joululahjat niin ei tarttee ruuhakaan mennä rynnimään...  Niin no se ruuhka on siellä postissa  :tongue:
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

whitney

Ihan käsittämätöntä, mulle tuli merten takaa nukke viikossa!  :shock: Tein tilauksen 2.12. ja joskus 9. tai 10. tuli lappu, voitte noutaa postista. Joskus olen joutunut odottamaan nukkea kuukausia... Onko eroa sillä että tämä nukke tuli kanadasta ja aiemmat usasta? Mukava tietysti näin päin  :cuteyes: