Miksi sama barbie- monta eri nimeä

Aloittaja Tutu, helmikuu 01, 2015, 21:35:49

« edellinen - seuraava »

Tutu

Osaisikohan joku vastata mieltä askarrutavaan kysymykseen. Barbieita etsiessä olen huomannut, että monella barbiella on kaksi eri nimeä. esim. Wet and wild barbie; onkin sama kuin Aqua magic barbie tai funtime barbie onkin jeans barbie... Näin uutena tiedonhakijana ja tiedonjanoisena olen ymmälläni...
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

tokkopahka

Osa nimistä oli tarkoitettu Jenkkien markkinoille ja osa vain Euroopan markkinoille. Moni on kuitenkin samanniminen kaikkialla  :D
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Tutu

How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Aliisa

Eri mailla on eri nimet samoille barbeille. Tässä muutamia esimerkkejä:

- Wet 'N Wild Barbie (USA) on sama kuin Aqua Magic Barbie (Eurooppa)

Myös nukkejen nimet saattavat olla erilaiset, esim. Kira on USA:n käyttämä nimi kun taas Marina on euroopan version nimi, esimerkiksi:

- Wet 'N Wild Kira (USA) on sama kuin Aqua Magic Marina (Eurooppa)
- Totally Hair Brunette Barbie (USA) & Ultra Hair Whitney (Eurooppa), erona on se, että USA:n versiolla on erilaiset kasvot.

Miten selvitetään, mikä noista versioista on jokin naku nukke, joka on ostettu ilman laatikkoa?
Vastaus: Jos ottaa esim. netistä selvää, missä maassa nukke on tehty, esim. laatikon takana lukee "Made in Malaysia", "Made in Philippines", "Made in China", ym niin sama teksti lukee usein nuken alaselässä. Joskus tosin nukeissa saattaa olla vielä esim. hiuskuiduille eri versioita ja silloin selvittäminen voi olla hankalampaa.

Oon itse ihan hurahtanut noihin nukkejen eri versioihin. Jos ostan nuken, joka on sama kuin mulla jo on, alan heti selvittämään, että onko se todella täysin identtinen. Ja jos ei, niin selvitän (tai ainakin yritän selvittää) mikä versio on kyseessä.

Olis kiva joskus vaikka ihan tehdä listaus noista kaikista versioista mitkä on tiedossa.

Merineiti

Varmaan sama, miksi esim autoissa vauxhal corsa on sama kuin opel corsa - ero vain mihin maahan myyty. Eri markkinoille eri nimet...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Jasmiina2

Tuollainen Aliisan ehdottama lista olisi tosi kätevä etenkin jos eri versioista saisi vielä kuviakin nähtäväksi.  ::)

whitney

#6
Minuakin kiehtovat nämä eri versiot. Tuo aikanaan perustamani Kaksosia -ketju lähti tästä kiinnostuksesta. http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=884.0
Sinne olen kuvaillut muutamia eri versioita, mutta nyttemmin olen kyllä hävittänyt kakkosversiot, eli mitään tarkkoja tietoja minulla ei selän leimoista tms. ole enää antaa.

edit. Piti vielä lisätä että eri versiohan se voi olla silti vaikka nimi olisi ihan sama ja ymmärtääkseni toisaalta voi olla ihan sama nukke vaikka nimi olisi eri  :peukku: