Pienimuotoisen Barbie-näyttelyn esillepanovinkkejä

Aloittaja Maritsa, lokakuu 11, 2014, 17:44:35

« edellinen - seuraava »

Maritsa

Mun Barbie-juttuni pääsevät esille vitriiniin Pöytyän (Riihikosken) kirjastoon ens kuussa!!  :aplause:  :aplause:

Vitriinissä on hyllyjä neljä, joten tilaa ei ole kovin paljon.

Onks kellään esillepanovinkkejä?  :idea:

avotuli

On muutama näyttely tehty. Isoo ja piäntä ja  :head-to-the-wall: :head-to-the-wall: :head-to-the-wall:

http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=1406.0
muistio aiheesta.

Noin pienesti kandee laittaa väljästi, jotta näkee joka reunalta hyvin nuket, ja jos jaksaa, voisit laittaa nimilaput mikä nukke jne. Isoissa kokonaisuuksissa menee hermo, ja kun on ollut monen keräilijän nuket vielä.

Ihanaa kun saat näyttelyn!  :hug: onnea!
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Alice

Oi vähänkö hieno juttu, Maritsa! Ota sitten kuvia tänne meillekin ihailtavaksi  :smiley:

Alitsa

#3
Minä osaan sanoa hirmu vähän mitään näyttelyn tiedolliseen antiin (miten järjestää asiaa). Mutta tunnelmaan minulla on sanomista.  :smiley:

Sanoisin, että ihmiset rakastavat yleisemminkin samaa mitä mekin, eli pienoismaailmoja. Jos mahdollista, rakentaisin dioraamoja:  http://fi.wikipedia.org/wiki/Dioraama:barbie: "luonnollisessa ympäristössään".  :D

On hirmu viehättävää katsella vaikkapa eri aikakauden olohuonetta, jossa erottuu aikakauden henki. Tämä tietenkin myös riippuu keräilysi suunnasta, onko sinulla laittaa nukkejen ja vaatteiden ohella muuta ajankuvaa mukaan (veikkaan että on!)?  :cuteyes:
We Girls can do anything!

avotuli

Molempiahan ollaan sovellettu noissa näyttelyissä, ja eniten tosiaan tykättyjä ovat olleet dioraamat ja pienet tapahtumat / lavastukset / kalustetut huoneet.

Pieneen näyttelyyn pitää pohtia mitä haluaa esittää, jos ei tapahtumaa ja taustoja saa laitettua, on ehkä hyvä pysyä vuosimallien mukaan jaossa, sieltä voi ihmiset bongata omaa lapsuuttaan... tai juhlapuvut-arkipuvut-mod tms-lapset-jaottelua...
Mutta jos on kalusteita esim 70-luvulta niin siihen seitkyluvun nuket vaatteineen...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

avotuli

Mulla on facebookissa jonkin verran ja sit täällä galleriassa on myös. Mariannella on hyvä galleria, katsoppa noiden aiempien näyttelyjen ketjuista, siellä on linkkeja, hae forumilta taikasormet hakusanalla... (mun pitää mennä laskuja hoitamaan nyh)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalia

 :Look_Up: Olispa kiva nähdä tuo näyttelysi paikan päällä  ^^ Otahan kuvia sitten  :smiley:
Life in plastic
It's fantastic!

Adalia

Parempi: näyttää, että nuket keskustelevat keskenään  ^^
Life in plastic
It's fantastic!

tokkopahka

Yritä laittaa jonnekin prinsessamekkoisen nuken. Ja jos löytyy pinkki niin se olis paras. Jotta pikkutytkin ymmärtäis että Barbiella on ollut silloinkin makua  :wink:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Adalia

Sopisiko sermiksi vaikka (päällystetty) mappi tai kansio?
Life in plastic
It's fantastic!

avotuli

Tuo mainoslevy on kätevää ja kevyttä, voi esim tapetoida (kaksipuoliteippiä). Kapaa tai kennolevyä, mainosprinttaamojen roskiksista voi saada ilmaiseksi paloja.

Jos ehtii askarrella, sermin voi tehdä biltematikuista ja kankaasta... saranaksi liimaa kankassuikaleet jossei oo saranaa.

Pahviseen linkki tässä
Mapista saisi ihan kätevästi kun leikkelee liiat pois...

Joku kampaamotuotehylly?
Kauppiaasta keräilijäksi taas

tokkopahka

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jennijee

Näyttelystä tulee oikein hyvä! :aplause: Kerroitko tapettia hakiessasi mihin tarvitsen sitä? ^^ Itse kysyin kerran eräästä maalikaupasta tapettikirjoja, enkä saanut, koska he antavat vanhat kirjat päiväkodeille. Parempi niinkin, ettei ainakaan roskikseen.

avotuli

Loistavaa!

Tapeteista voi röyhkeä hakea värimallipätkiä... ei vaan kerro mihin...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

avotuli

Kauppiaasta keräilijäksi taas