NRFB Barbiet

Aloittaja Aliisa, joulukuu 15, 2012, 22:44:26

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Tänne keskustelua NRFB -nukeista. Mitkä nuket olet säilyttänyt avaamattomina ja miksi? Sekä yleistä keskustelua aiheesta NRFB Barbie vai laatikosta poistettu. :)

***

Aloitanpa itse. Tänään oli merkittävä päivä Barbie-harrastukseni historiassa. Minulta meni Barbie-laatikon avausneitsyys. :D Eli tänään avasin ensimmäistä kertaa harrastukseni aikana NRFB Mattelin laatikon. Edellinen kerta oli lapsena joskus 90-luvun alussa. En kyllä tunne ketään toista keräilijää, joka olisi pihdannut näin kauan. :D Ite kuitenkin harrastanut Barbeja jo jostain vuodesta 2004. Edellisen kerran avannut laatikon lapsena. Muiden valmistajien nukkeja oon kyllä ottanut pois laatikoista usein nyt aikuisenakin. Muuten kyllä pyrin ostamaan mahdollisimman vähän NRFB -nukkeja, koska ne jäävät yleensä vähän etäiseksi.

Siama

JEE!  :winning bid:
Minkä avasit? =)

Mä en pysty pitämään mitään laatikossaan jos ei ole ihan pakko..
Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

Ninni-doll

Onnea Aliisa neitsyydenmenetyksen johdosta!  :D Itse en ole säilyttänyt ainoatakaan nukkea laatikossa vaikka suurin osa nukeistani on minulle tullut NRFB, heti olen saksinut ja repinyt irti. Osa tyhjistä lootista on tallessa, lähinnä sen takia että ovat loistavaa kuvausrekvisiittaa nukketarinoissa. (lootista tehty esiintymislavoja, catwalk ym)

myrva

Aliisa: Kuvaa kuvaa ! Tahtoo tietää ja nähdä ;)

Itse vierastan jokseenkin boksinukkeja, vaikkakin niitäkin jokunen löytyy nurkista.
Ostan mieluummin nuken irtona ettei tarvitse tuntea syyllisyyttä hienon kokonaisuuden turmelemisesta...  :chuckle: Eli jonkin asteista "laatikkovammaisuutta" havaittavissa. Poikkeuksena playlinet lähtee suuremmitta murheitta heti raikkaaseen ilmaan.

Tosin, kuten Ninni mainitsi, bokseista on paljon enemmän iloa pilkkomisen jälkeen !

Aliisa

Mulla meni tää "neitsyys" vähän kuin pakon edessä. Eli itse pitkään vitkutelleena aloitin viimein joulunukkeprojektin ja avasin Fashionistan laatikostaan. Tais olla myös eka kerta, kun pääsin myös hiplaamaan fashionistakroppaa livenä. Projektiin liittyen en siis lisää nukesta kuvaa nettiin, ainakaan vielä. ;)

Tää mun avaamattomuus-periaate taisi alkaa silloin ihan keräilyn alkuvaiheessa. Ostin Jenkeistä ison lotin NRFB Barbeja ja aattelin, että nyt avaan ne. Sitten katselin nukkeja tarkemmin eikä ne herättäneet oikeastan paljon mitään tunteita minussa. Katsoin jopa, että tosi samannäköisiä ovat (kaikki jostain 90-luvun puolesta välistä, joka on itselläni se nukkeaikakausi, joka iskee vähiten). Samalla päätin, etten avaa mitään nukkeja mitä ostan. Hmm, eli jos olisin ostanut tavisnukkejen sijalla jotain hienompaa, olisin ehkä avannut laatikot alusta alkaen. Vaikka ehkä silloin alkutaipaleella oli myös helpompi todistella itselleen ja muille, että "en mä näillä nukeilla leiki, siksi jäävät laatikkoihin". Nykyään ei kyllä tarvi todistella mitään kenellekään, mutta NRFB:t on pysyneet silti kiinni. Luulen kyllä, että on vaan ajan kysymys, kun avaan myös jonkun itselleni tarkoitetun nuken laatikostaan. :cuteyes:

Jotkut nuket on kyllä sellaisia, jotka säilytän mielelläni laatikoissa. Happy Holidays -nuket näyttävät niin täydellisiltä bokseissaan. Ja niillä on niin massiiviset mekot, että sellaisen kun laittais vitriinin lokeroon, ei siihen paljon muuta mahtuisikaan. Joten pysyköön laatikoissa vitriinitilaa viemästä. :D Vaikka tietty never say never. :D

Siama

Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

Milo

Mä oon Aliisan kanssa samoilla linjoilla, en pysty avaamaan NRFB nukkeja vaan ne jää aina laatikkoonsa esille, lähinnä arvon säilymisen kannalta. Muutaman tosin olen halunnut hypisteltäväksi, joten olen joutunut ostamaan kaksi kappaletta.  ::)
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Adalia

Mun on miltei pakko vapauttaa nuket laatikoistaan, vaikka olis kokonaisuus. Isot mekot menevät boksissa ryppyyn ;)

Viimeisin oli Pan Am Stewardess Repro, olis ollut hieno dioraama laatikossa, mutta pakkohan se nukke oli vapauttaa  ::)

Ja se laatikon avaamisen tunne, ihan kuin lapsena kun sai barbin  ^^
Life in plastic
It's fantastic!

Vivi

#8
Lainaus käyttäjältä: Milo - joulukuu 16, 2012, 08:25:27
Mä oon Aliisan kanssa samoilla linjoilla, en pysty avaamaan NRFB nukkeja vaan ne jää aina laatikkoonsa esille, lähinnä arvon säilymisen kannalta. Muutaman tosin olen halunnut hypisteltäväksi, joten olen joutunut ostamaan kaksi kappaletta.  ::)

Täällä vähän samaa "vikaa".  ;) Jotenkin en kuitenkaan vaan saa järkeiltyä itselleni, että ostaisin sitten tuplat, mutta toisaalta on hirvee hinku päästä hipeltämään nukkeja ja vaihtamaan vaatteita. Aikamoinen pattitilanne.  ::) Nykyään yritän ostaa nuket irtoina, jottei tuu tuommosia pattitilanteita. Tosin tuon Ghostin kyllä taidan vapauttaa laatikostaan, ois kiva nähdä se ns. normaaleissa vaatteissa.  :cuteyes:
If it makes you happy...

tokkopahka

Yleensä poistan nuket laatikoistaan mutta välillä ne näyttää paremmalta laatikoissa. Ja isomekkoiset pysyvät kyllä laatikoissaan vaikka se olisi kuinka ruma! Minulla ei ole tilaa niille avattuna  :-\
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Tipitii

Muutamia reproja ja silkstoneja, mitä on tullut laatikoissaan uusina olen heti ottanut ne pois laatikoista
ja heittänyt laatikot melkein kaikki menemään  ::)
Muutama FR nukke - nekin olen ottanut oitis pois laatikostaan kahleistaan - niiden laatikot ovat tallessa (mietiskellyt niiden laittamista myyntiin, samoin kuin silkstone nukkejen ...).

Milia C

#11
AINUT nukke joka mulla on vielä laatikossa on Disneyn Jafar  :tongue: Ei se varmaan kovin kauaa siellä ole...  :devil:

On vieläkin + CocaCola-pukki on laatikossaan...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Louhi

Mulla on yksi laatikkonukke eli Dolls of the World Jamaica. Siitäkin olen poistanut laatikon muovin, että pääsisi haistelemaan NRFB-muovin hajua.

kitecat

Mie en millään malta säilyttää nukkeja laatikoissa, vaan yleensä vapautan ne bokseistaan. Tosin poikkeuksiaki on ja itseasiassa aika montakin.

Bratzejä on aika monta laatikossaan, ihan vaan sen vuoksi kun ne on näteimmillään niin. Tuhkimo (tosin se on MINT), Lumikki, Ruusunen ja Prinsessa ja herne ovat laatikoissaan. Ne oli mun lapsuuden rakkaimpia satujani. Joitain DOTW nukkeja, omistamani Australiaan liittyvät nuket ovat laatikoissaan. Pari balleriinaa on vapauttamatta, samoin Takaran bokseissa ostamani Jenny- ja Licca nuket ovat yhä laatikoissaan.

Onhan noita aika paljon laatikossa, täytynee ottaa kuvia kokoelmastani jossain vaiheessa.
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Xelha

Laittakaa ihmeessä kuvia! Ja kitecat haluaisin nähdä kuvia Takara Jenny ja Licca laatikoistasi nukkien kanssa. :D Minulla on NRFB 10 ja avattu ja laitettu takaisin laatikkoon 3, Tycon Swan Princess -nuket. Niitä on ollut enemmänkin... Ehkä noin puolet Takara Jenny ja Licca nukeistni olivat uusia laatikoissa, mutta kaikki on avattu. Ei vaan malta jättää laatikkoon... :D