Barbie-lehti

Aloittaja Alitsa, maaliskuu 25, 2014, 19:56:23

« edellinen - seuraava »

Alitsa

En äkkiseltään löytänyt lehdelle ketjua ollenkaan, joten loin uuden. Täällä ei liene monia, jotka nykyistä  :barbie:-lehteä lukisi, mutta kultaisilla 80- ja 90-luvuilla lehti oli aivan ihana. Minulle lehteä ei tullut, mutta ruinasin sen miltei aina irtonumerona. Fotonovellit olivat aivan hervottomia ja monissa lehdissä oli tosi kivoja artikkeleita mm. huonekasvien hoidosta tai karkkien teosta. Isommat tytöt leikkivät tuolloin Barbeilla ja lehtikin oli tosi kiva juuri siksi.

Minulla on kaikki aikanaan omistamani lehdet tallella (osaan on isoveli aikoinaan päässyt sotkemaan Barbielle viiksiä kuulakärkikynällä  :cry: ) ja pitkäaikaisena projektinani "sitten kun on aikaa" minun on tarkoitus skannata ne kaikki.

Oliko teillä jotain tiettyä fotonovellia/sarjakuvaa/artikkelia, joka on tehnyt teihin erityisen vaikutuksen?  :smiley:
We Girls can do anything!

Adalia

 :Look_Up: Taisin lapsena olla jopa kyseisen lehden tilaaja :D Fotonovellit oli ihan parhaita  :D Mä olen löytänyt kirppareilta lapsena lukemiani 80-luvun  :barbie:lehtiä  ^^ Nostalgiaa...

Mainoksetkin oli hienoja, ihailin niitä mainostettuja barbeja (ja nyt aikuisena olen ostamassa niitäkin nukkeja :D )

Mahtavaa, sinulla on tallessa omistamasi lehdet  :peukku:
Life in plastic
It's fantastic!

Vivi

Minulla on kans kaikki lapsuuden Barbie-lehdet tallessa. Just yks päivä kattelin, että osa on aivan surkeessa kunnossa (=paljon luettuja), mut silti en raatsinut heittää pois. Minusta parasta niissä oli just fotonovellit ja monissa oli myös kivoja vaatekaavoja.  :smiley:
If it makes you happy...

Alitsa

Jahka pääsen skannaamisen kanssa vauhtiin, täytyy laittaa tännekin sivu yhdestä lempifotonovellistani, jossa Barbie ja Ken ovat arkeologisilla kaivauksilla Egyptissä. Ja sitten joku Whitney-naamainen rakastuu Keniin ja syntyy älytön kolmiodraama.  :D
We Girls can do anything!

Satumaa

Munkin mielestä fotonovellit oli se paras juttu! Niissä kun on autenttiset nuket ja tarvikkeet. :peukku: Vaikka piirroksiin saadaankin liikkuvammat asennot nukeille, niin on nuo valokuvalliset ehkä silti realistisempia.

Mulla ei montaa lehteä ollut lapsena, eikä niistäkään taida olla tallella juuri mitään. Pari numeroa pyöri jossain vielä jokin aika sitten, mutta enää en oo varma onko missää...

Aloin keräämään niitä nyt hiljakkoin, ja löysin kirppikseltä yhden. Lisää silmäilen edulliseen hintaan! Eli saa tarjota mulle jos jollain on myytävänä, vaikka tuplia tms...  :cuteyes:

Vanhoja on hauska lukea, ja juurikin fotonovelleja kun voi katsella onko jotain itellä olevaa niissä. Ja voihan niitä tunnistuksessakin käyttää, kun niissä on esim. arvontapalkintoja joiden nimet mainittu.
sometimes being invisible has it's advantage

DarkJedi

Siskolle taisi ihan tullakin Barnie- lehti muutaman vuoden siinä n. 86-89, ainakin nuo tuon ajan lehdet on tuttuja kun niitä on kirppareilta löytänyt. Fotonovellit on noissa kerrassaan upeita, muistan kuinka silloin harmitteli ettei sellaisia voi tehdä itse.

Itse hamstraan kaikki vastaan tulevat kohtuuhintaiset, kakkoskappaleita ei taida vaan olla yhtään. Huomenna olisi asiaa Kuopioon, siellä yhdessä divarissa on noita. Hintaa on 1€/ kpl mutta kunto ei ole mikään priima noilla.

Satumaa

Täytyis päästäkin johonki divariin katteleen, meidän lähikylällä on yks kirjakauppa joka oli ennen divari mutta muutti toisiin tiloihin ja en oo nyt käyny mutta kuullu että siellä näyttäis olevan nyt uutta tavaraa... ei ainakaan sellaisia määriä ollu vanhaa ku ed. paikas.
sometimes being invisible has it's advantage

Bambi

Täälläkin yksi fotonovellifani  :aplause:. Rakastan niitä! Olisin kaivannut niitä silloin enemmänkin. Tuntui aina että lehti loppui kesken ja innolla odotti jo seuraavaa numeroa. Kaikki lehdet olen säästänyt ja siksi on pari vuosikertaakin tallella. Pitäisi kaivaa ne varastoista...niistä olisi varmaan suuri ilo nytkin lukiessa  :kaffitanssi:

Alitsa

Niin totta tuo, että nyt niitä vasta osaisikin arvostaa. Mietin pienenä, että mitähän noi oudonnäköiset tyypit oikein on (60-luvun Kenejä) ja mikä onkaan semmoinen ei-vaaleanpunainen sohva (70-luvun tuotantoa). Siellä olisi tosi ihania nukkeja ja jos itse pääsisi niihin lavasteisiin käsiksi, niin johan lähtisi kunnon draama päälle (jota ei ehkä ihan lastenlehteen olisi voinutkaan laittaa).  :rofl:
We Girls can do anything!

essi

Mä oon välillä ostanut vanhoja Barbie-lehtiä, siis niitä mitä mulla oli lapsena. Muistan ekan lehden minkä sain, siinä oli piirretty kuva kannessa, Barbilla oli muistaakseni joku pinkki, upea puku päällä, ja taustalla sellainen ihana syvä sininen...  Ei mennyt kauaa kun lehden koko muuttui siitä vähän pienemmäksi, jonin verran ehdin saada noita isompia. Ja vaikka fotonovelleista tykkäsin, niin oli aika haikeeta, kun piirretyt sarjikset loppuivat...

Isä tilasi mulle lahjaksi lehden jossain vaiheessa, sitä ennen äiti tunnollisesti osti sen mulle aina  ^^ Olin varmaan 11 tai 12 ennen kuin tilaus lopetettiin.

Hmmm... pitänee tehdä pikapuoliin visiitti taas divariin  :dance-to-the-groooowe:
we don't need to know the way home

severus69

Siskolleni tuli  :barbie: lehti vuosina 1997-2000, niistä lehdistä ihan vaan muutama puuttuu. Minulle alettiin  :barbie:ta tilaamaan siinä joskus 2002 johonkin vuoteen 2004/2005 asti. Nämä sen aikaset sarjakuvat ei ollut enää yhtä hyviä, mutta kivoja kumminkin. 80-luvun  :barbie:lehtiä ollaan siskoni kanssa osteltu kirppiksiltä, divareista ja huuto.netistä. Ihan kunnioittava määrä niitä kotoa löytyy. Noista siskoni lehdistä yksi fotonovelli oli minulle ylitse muiden. Muistaakseni se oli lokakuun numerosta vuodelta 1999. Siinä Stacy ol ikavereidensa kanssa leirillä ja leirin vetäjä istui pyörätuolissa. Se oli semmonen tarina, jota tuli sittemmin ite leikittyä Barbeilla. Uudemmista lehdistä yksi lokakuun ja marraskuun  lehtien kaksiosainen jatkotarina oli suosikkini, siinä oli isot Halloween juhlat, ja Barbit oli pukeutuneet noidiksi ja sen sellaisiksi. Muistan kun Kenillä on siinä kaapu ja Barbie ihmetteli että mikä naamiaisasu tuo on. Ken vastasi hänelle "Olen pukeutunut Potter tyyliin, etkö koskaan käy elokuvissa?" Ilmeisesti Harry Potter buumi oli juuri tuolloin rantautunut kunnolla suomeen.
Barbie and the Rockstars!

minnastardust

Barbie-lehden saaminen oli ainakin minulle luksusta pienenä. Yleensä niitä, ja joskus jotain pieniä Barbie-kirjasia, sai jos oli oikein kipeänä. :smiley:

Alitsa

 :barbie: -lehti on opettanut minulle monia kauneuskikkoja, kuten sen miten hiukset sidotaan pesun jälkeen pyyheturbaaniksi.  :smiley:
We Girls can do anything!

Merineiti

 Muistan, että luettiin yhdessä kaverien kanssa niitä, ja itsekin kinusin yhden kun siinä oli oma lempibarbi kannessa. Ja muistaakseni joskus yritettiin tehdä oma photonovelli, mutten nyt muista kävikö niin, ettei kamerassa sitten ollutkaan filmiä, vai eikö sitä sitten vaan koskaan viety kehitettäväksi...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Adalia

Italiassa lehtikioskilla myynninssä olleissa  :barbie:-lehdissä oli kylkiäisenä playline-barbeja  :shuting-up: :shock:
Life in plastic
It's fantastic!