Kirppiskiertelyvinkkejä

Aloittaja Milli, syyskuu 12, 2013, 10:16:55

« edellinen - seuraava »

Milli

Haluaisko foorumin löytökuningattaret jakaa meille tavallisille kuolevaisille jotain vinkkejä nukkelöytöihin kirppiksellä?  :D

1. Näkeekö kojusta/pöydästä jo päällepäin, löytyykö nukkeja?
2. Kannattaako penkoa se perimmäisinkin laatikko?
3. Kuinka usein kannattaa kirppiksillä käydä ja onko joku tietty paikka, josta löytyy aina jotain (tahdotko jakaa paikan nimen)?
4. Ovatko lelut ja lastenvaatteet varma merkki myös nukeista?
5. Yllättävimmät kojut/myyntipöydät, mistä olet nukkelöytöjä tehnyt?
6. Hauskoja hinnoitteluja?
7. Ostatko riskipusseja ulkonäön perusteella, vai oletko availija (hyihyi  :D)?

Mie ainakin huomasin, että kun oli pari viikkoa oma pöytä itsepalvelukirppiksellä, nukkelöytöjäkin tuli ihan eri tavalla. Tuli käytyä melkein päivittäin, niin pääsi apajille heti tuoreeltaan.
Senkin huomasin, että jos yhdestä pöydästä löytyi nukkekamaa, sitä myös myöhemmin täydennettiin nukeilla pitkin viikkoa.

Omat suosikkini on Löytökirppis Joensuussa ja Lappeenrannan Eurokirppis. Niissä käyn, vaikka en muualle ehtisi. Kontista taas löytyy Daisyja puoli-ilmaiseksi, likaisia, rikkinäisiä kopionukkeja kahdeksalla eurolla.  :naamakämmen:
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

whitney

Voi miten hauska ketju!  :aplause:

Itse olen tehnyt muutamia loistolöytöjä ja sitten joskus vaan ihan tavallisia löytöjä.
Avainasia näyttäisi olevan tämä: käy kirpparilla mahdollisimman usein!

1. Pöytää ei kannata tuomita etukäteen. Usein parhaimmat löydöt olen tehnyt pöydistä missä ei ole muita leluja (näissä on enmmän vanhempia nukkeja).

2. Mielestäni barbiet ovat kyllä useimmiten hyllyllä siististi istumassa, ihmiset kuitenkin tietävät edes jotakin babrien arvosta eivätkä tunge niitä romukoppaan.

3. Viikottain kannattaa käydä, ehkä useampaankin kertaan jos pöytävuokraajat vaihtuvat satunnaisian päivinä. Muuten kannattaa selvittää minä päivänä kyseisellä kirppiksellä on vaihtopäivä, sehän on usein viikonloppuna eli alkuviikosta ovat parhaat apajat. Mitään tiettyä kirppistä ei voi sanoa koska jopa "vaatekirppariksi" leimatulta olen tehnyt hyviä löytöjä, jopa parhaat löytöni. Mutta sanomattakin selvää että kannattaa suosia sellaisia kirppiksiä missä tavara vaihtuu.

Myös vanhanajan ei-itsepalvelukirrpis on tosi hyvä vaihtoehto. Siinä voi nimittäin neuvotella vielä hinnasta ja lisäksi pyyntihinnat ovat usein aika matalat, kasvotusten kukaan ei kehtaa pitää kiristyshintoja. Lisäksi ihmiset usein haluavat tosiaan rojusta eroon eli ovat valmiita myymään tosi halvallakin.

4. Mielestäni useimmiten vauvanlelupöydissä ei ole leluja. Isompien lasten lelut taas ovat hyvä merkki,mutta tällöin löytyy yleensä uudempia barbeja.

5. Hm. Vaatekasan seasta pilkistäneet Dream glow ja Superstar alkuperäisissä asuissaan olivat kyllä melkoinen yllätys.

6. Steffi-nukeista ja muista klooneista pyydetään kyllä ihan suhteettoman paljon! :D Aivan hurjaa. Samoin pistää naurattamaan rikkinäiset nuket joita myydään kuin ne olisivat ehjiä.

7. En availe!  :D mutta tiiraan tarkkaan pussin läpi  :smiley:

Paljonhan on myös tuurista kiinni millaisia löytöjä tekee kirpparilla. Kuitenkin tuplaa mahdollisuutensa lottovoittoon jos lottoaa joka viikko, näin vertauskuvallisesti ilmaistuna  :cuteyes:

Adalia

1. Näkeekö kojusta/pöydästä jo päällepäin, löytyykö nukkeja?
Joskus juu, mutta saattaa vaan sojottaa barbin koipia sieltä täältä

2. Kannattaako penkoa se perimmäisinkin laatikko?
Ehdottomasti! Mä kierrän kirpun kahteen kertaan, ensin "oikeassa" kiertosuunnassa ja sitten toistepäin - yleensä toisella kierrolla saattaa perimmäisestä/ alimmaisesta korista tehdä löytöjä

3. Kuinka usein kannattaa kirppiksillä käydä ja onko joku tietty paikka, josta löytyy aina jotain (tahdotko jakaa paikan nimen)?
Kerran viikossa, jos olen varoissani, mut vähintään kerran kuussa.
Lahden parhaat: Lanttila, Kontti. Riksussa Femmatori


4. Ovatko lelut ja lastenvaatteet varma merkki myös nukeista?
Kyllä! Ja erityisen hyviä löytöpaikkoja ovat varsinaiset lastentarvikekirpparit - sinne dumpataan vaatteet ja lelut ja barbit

5. Yllättävimmät kojut/myyntipöydät, mistä olet nukkelöytöjä tehnyt?
jotkut sekalaista sisältävät pöydät; joissa on yksi ainoa barbiloota tms.

6. Hauskoja hinnoitteluja?
perus-steffit tai playline-blondit 10 eur luokkaa  ::)

7. Ostatko riskipusseja ulkonäön perusteella, vai oletko availija
Sekä että  :blush: Joskus pitää jonkun vaatteen tagi tsekata/ nuken leima saada esiin. Riskipusseissa voi olla aarteita tai sit roskaa...
Life in plastic
It's fantastic!

DarkJedi

1. Näkeekö kojusta/pöydästä jo päällepäin, löytyykö nukkeja?
Riippuu siitä mitä etsii. Jos kelpuuttaa uudemmat nuket niin pöydät joissa näkyy 6-12v. tyttöjen vaatteita on sellaisia joissa on melko varmasti ainakin jotain. Vanhempien nukkejen kohdalla taas niitä tuntuu löytyvän mitä omituisimmista pöydistä. Itse olen löytänyt Anna Moore nuken pöydästä jossa myytiin sekalaista 70-80 luvun koti- irtaimistoa ja tuo oli ainoa lelu.

2. Kannattaako penkoa se perimmäisinkin laatikko?
Ehdottomasti! Ja sekalaista pikkusälää sisältävät laatikot ja pussit kannattaa tutkia aina. Monesti jostain korujen, legopalikoiden ja mäkkäriroinan seassa on vaikka mitä aarteita. Itse pengoin kerran tuollaisesta sälälaatikosta livekirpparilla Daisyn kenkiä, Barbien astioita sekä My Little Pony ja Star Wars sälää.

3. Kuinka usein kannattaa kirppiksillä käydä ja onko joku tietty paikka, josta löytyy aina jotain (tahdotko jakaa paikan nimen)?
Mitä useammin sen parempi. Hyväntekeväisyyskirppiksillä kannattaa käydä aina kun seudulla on ollut livekirppis, moni roudaa myymättömät tavarat usein Konttiin, Pelastusarmeijalle, ym. Livekirppikset (sekä paikallinen nettikirppis) on ainakin täällä Kuopiossa päin parhaita paikkoja ostella nukkeja ja nukketavaraa: moni tuo myyntiin sellaista mitä ei viitsi viedä itsepalvelukirppiksille ison koon takia (arvatkaa kaiveleeko kun en ostanut 90- luvun alun Petran linnaa kerran kun sellainen oli kympillä myytävänä  :mad: ) tai siksi että ei viitsi pakata ja hinnoitella laatikollista nukenvaatetta, -kenkiä, -astioita ja muuta "rihkamaa".

4. Ovatko lelut ja lastenvaatteet varma merkki myös nukeista?
Pienten lasten lelut ja vaatteet ei niinkään. Mutta monesti kouluikäisen tytön vaatteet tarkoittaa että nukkeja voi löytyä. Nykyään nuket myydään yllättävän nuorena pois. Ja jos bongaa jotain 70/ 80- lukulaista lapsiin ja nuoriin liittyvää niin kannattaa ehdottomasti tutkia terkemmin.

5. Yllättävimmät kojut/myyntipöydät, mistä olet nukkelöytöjä tehnyt?
Paikallisen kirjakauppiaan toripöydästä ostetut kolme kasarinukkea. Kaikki muut myyntiartikkelit oli kirjoja.

6. Hauskoja hinnoitteluja?
Kontin ja nyt näköjään paikallisen kierrätyskeskuksenkin omaksuma hinnoittelu: kaikki nuket valmistajasta ja kunnosta riippumatta 4€. Leikityt takkutukka- Steffit 7€/ kpl samaan aikaan  kun ratsastaja- Daisy ja laatikossa oleva Archie 2€, Malibu- Barbie 1€. Vanhemmat lapsineen osti noita prinsessamekkoisia Steffejä ihan onnessaan ja myyjä oli lähinnä helpottunut kun ikivanhat nuket kelpasi jollekulle....

7. Ostatko riskipusseja ulkonäön perusteella, vai oletko availija (hyihyi  :D)?
Jos on tarpeeksi kiinnostava niin ostan riskillä.

whitney

Pakko vinkata: Jonnan kirppikseltä Tampereelta löytyy paljon leluja ja näinollen myös Barbeja. Yleensä aina tarttuu jotain matkaan. Siellä on ainakin yksi vakiopöytä missä on Barbieita, mutta etenkin Bratseja ja MyScene-nukkeja (myös poneja on paljon). Hintahaitari on 3-10 euroa (kympin maksavat esim. Tähkäpää ja Spaissari Emma alkuperäisasuissaan). Pääosin hinnat ovat 6-7 euron tietämissä.

Kävin kirppiksellä juuri pitkästä aikaa ja huomasin että nukkeja oli vakiopöydän lisäksi monessa pöydässä, esim. Winx nukkeja 4e/kpl. Tällä hetkellä kyseisellä kirppiksellä on kymmeniä nukkeja. Omaan makuuni ne ovat hiukan turhan uusia enkä osannut hintaa arvioida olivatko kohtuullsia, mutta ajattelin vinkata jos jotakuta kiinnostaa  :cuteyes:

Bambi

Saanko samalla kysyä että miltä kirppiksiltä kannattaa etsiä Barbie nukkeja Helsingistä?

Kuutar

Tietääkö kukaan Jyväskylän tarjonnasta?

pippa

En asu Helsingissä, mutta siellä tulee joskus käytyä ja mielestäni parhaat kirpparit on niitä viikonloppu kirppareita, kun ihmiset tulevat itse myymään. Esim jäähallin kirppis, Valtterin kirppis ja Hietsu ja olikos Malmilla myös joku...? Itsepalvelukirppareita ei taida keskustan liepeillä oikein olla kovin hyviä ainakaan. Joskus kun asuin Helsigissä, niin parhaat löydöt tein Mellunmäen itsepalvelukirpparilta (oisko ollu Mellu kirppis tms.). En tiedä onko enää missä kunnossa, kun en ole muutamaan vuoteen käynyt.  :smiley:

Ninni-doll


TaruinenAave

Lainaus käyttäjältä: Adalia - syyskuu 12, 2013, 13:31:43
Riksussa Femmatori

Höh, mä asun Femmatorin vieressä ja pitänyt siellä pöytääkin, mutten ole siellä törmännyt kuin pariin haratukkaiseen fashionistaan.  :blaah:

Louhi

Oletteko muut huomanneet, että Fashionistoja on alkanut ilmaantua kirppiksille myyntiin?

Näin ainakin nyt kesällä Kajaanissa. Hinnat myös melko suolaiset  :cry: . Esimerkiksi blondista pyydettiin 8 euroa ei-alkuperäisessä mekossa. Nukke oli pussissa, joten ei päässyt testaamaan nivelien löysyyttä ja tutkimaan kaulan mahdollisia murtumia. En osta sikaa säkissä. Toinen vastaava oli pussitettu ruskeatukkainen 10,5 euroa, jonka mukana oli pökkelö-Ken! Siinäkin olisi voinut tulla kaupat, jos ei olisi yhdistellyt ihminen ja yhdistelemällä hilannut hintaa.
Sitten oli rullaluistelija-Barbie ja -Stacie 8,5 euroa pussissa. Ne oli ne niveljalkaiset, joilla on tönköt outoasentoiset kädet. Olisin tuon Stacien ostanut sukkana, mutta en tee mitään kalliilla barbilla, josta ei ole mulle hyötyä päästä eikä kropasta. Taas meni myyjällä kaupat sivu suun. Ei näitä oikeasti koskaan _Kajaanissa_ tule vastaan, mutta nyt kun tulee, niin  :head-to-the-wall: .

Adalia

Joo Fashionistoja alkaa pikkuhiljaa tulla kirpuille. Yksi 1. polven (!) Cutie oli, ostin sen kropan luovuttajaksi, tukka oli huono, ja korviksetkin rikki. Onneksi ei ollut kallis.
Life in plastic
It's fantastic!

DarkJedi

Kuopiossa fashionistoja on ollut jo pari vuotta kaupan. Välillä tosi halvalla on saanut hyväkuntoisia nukkeja toisinaan taas hinnat on kuntoon nähden ihan poskettoman kovia.

Ninni-doll

Minä en ole löytänyt yhtään fashionistaa, en kyllä ole kirppiksille ehtinytkään...  :eieieiei:
Mutsini on tulossa ensi viikolla tänne ja kyseli missä olisi isoja kirppiksiä. Eikös se Hietsun tori ole viikonloppuisin? Onko Jäähallin kirppistä kesäisin tai muuta vastaavaa?

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!