Nukketalon sisustusta

Aloittaja Milli, joulukuu 02, 2012, 15:46:12

« edellinen - seuraava »

whitney

Rakkaani haluais tehdä sen alusta asti itse, mutta mun mielestä olisi viisainta ja helpointa tehdä se johonkin hyllyyn. Oon itse niin epäkätevä käsistäni, että mietin kannattaako moiseen hommaan ryhtyäkään :)

Satumaa

Meillä tehtiin ihan mittatilatuista levyistä alusta asti, äitini mies siis päätekijä. Me muut olimme apuna.
Kyllä hyllyynkin varmasti tulis kivasti, mittaa vaan oikeat huonekorkeudet. Levyistä tekemällä tosin saisi sitten syvyydetkin ite päätettyä. Hyllyt kun usein on aika lyhyitä syvyydeltään.
Mutta kannattaa katsella ja mittailla jos löytyiskin hyvänkokoinen hylly, ja paljonhan se on siitäkin kiinni mitkä on omat kriteerit.  :cuteyes: Hylly pohjana pääsis tosiaan helpommalla kyllä alkuun. Laitahan kuvia kun pääsette rakentamaan!  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

MarjaanaS

Jos nukketaloon kelpaa Ikea-tyyli, niin sellaista on pian saatavissa koossa 1:15. Sanokaas viisaammat, miten pieniä nuo silloin ovat? Liian pieniäkö?

http://www.dn.se/ekonomi/ikea-slapper-dockhusmobler/

Alice

On ne liian pieniä. Barbie-koko on playscale, eli 1:6. Tavallisin nukkekotikoko on 1:12, onkohan tuo 1:15 sitten enemmän Lundby-kokoa? Sehän on vielä vähän pienempi kuin 1:12.

Nuo olisi kyllä ihania Barbie-taloon, varsinkin tuo pinkki sohva  :hbeat:

DarkJedi

Minulla on kirppiksiltä ostettuja Ikean kalusteita. Barbielle pieniä mutta Shelly/ Kelly kokoisille sekä Chelsealle sopivia eli sellaista Barbien lastenhuonekokoa. Varmaan nämä uudetkin olisi sellaiseen hyviä.

Adalia

Luin noista Ikea-minikalusteista, että sopivat paremmin Lundby-mittakaavaan :)
Life in plastic
It's fantastic!

kitecat

Outoa kyllä, että tuossa heti alkuun lukee, että kaipaako Barbie sohvaa...
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

harakka

Ihanaa, Ikea kalusteet käyvät ainakin Blythe-kokoisille  :aplause:
http://www.flickr.com/photos/tinycutethings/9300535642/
Ovat myynnissä jo jossain, ehkä Hollannissa, vaikka vasta elokuussa piti saapuman. Pitääpä käväistä Ikeassa.

Ninni-doll

#83
Kyllä ne käy barbeille! Toivottavasti niitä tulee elokuussa Suomen Ikeaankin


Alice

Oi, tosi hienoa että käyvätkin myös barbeille! Heti pitää ostaa kun saapuvat  :aplause:

Tuo mainittu mittakaava vaan hämäsi, siinä oli varmaan sitten joku virhe painossa  :whaddado:

Ivla

Hienoja! :aplause: Pitää tosiaan elokuussa sitten mennä Ikeaan  :D

Satumaa

Velipoika on juuri Tampereen Ikeassa, ja soitti mulle että siellä on nukkekodin kalustesarja, kuvaili sen, ja se oli juuri tää mistä täällä puhutaan  :Look_Up:
Osti sen mulle, niin saan ostaa hältä kun nähdään!!  :aplause:
Hinta 13,90€

Eli nyt vaan hakemaan jo ken haluaa!  ^^
sometimes being invisible has it's advantage

Jennijee

Satumaa, laitatko heti sitten kuvia niistä kalusteista barbien kanssa. ^^ Se kokoluokka epäilyttää suunnattomasti... :pohdiskelua:

DarkJedi

Jos sitä ensi viikolla hurauttaisi Kuopion Ikeaan tutkimaan olisiko noita siellä.

Satumaa

Joo laitan kyllä, mäkin innolla odotan kunhan vaan saisin ne. Jos ensi viikolla nähtäis veljen kans jossain välissä.  :cuteyes:
sometimes being invisible has it's advantage