Uutiset:

SMF - Just Installed!

Main Menu

Pullip

Aloittaja Alice, marraskuu 26, 2012, 19:43:13

« edellinen - seuraava »

Alice

Ooh, kivoja kuvia täällä!

Adalmina

Mitähän materiaalia näiden pillippien pää on? Eli siis voiko niitä maalailla samoilla maaleilla kun barbeja ja fr:iä vai onko nää enempi niinku bjd:t? Ja miten sen pään saa irti kropasta?
Likalle on iskenyt hinku saada oma pullip ja (no tunnustan että oon jo varmaan vuoden kyselly etteikö ne jo kiinnosta  :blush: ) en vaan ite tiedä näistä mitään enkä oo livenäkään muistaakseni ikinä nähnyt  :naamakämmen: Niin ja minkäkokoinen peruukki niille käy vai onko niillä erikokoisia päitä?

Seija V

Pullipin pää on kovaa muovia. Sitä maalataan pääosin akryyleillä joita laimennetaan juoksevammiksi. Myös pastelleja käytetään.
Kova pää ei jousta siveltimen alla samoin kuin vinyyliset ja muut pehmeät mutta pinta on isompi kuin hartsisilla ja piirteet hyvin selkeät joten maalaaminen on sinällään helppoa.
Jos kustomointi ja maalailu kiinnostaa, kannattaa hankkia MIO-kit eli maalaamaton pää+kroppapaketti joka on edullisempi ratkaisu. Valmiilla Pullipeilla kasvot ja niiden meikki ovat nuken arvokkain osa eikä stockmeikkiä kannata ihan heppoisin perustein lähteä poistamaan kun näitä vaihtoehtojakin on tarjolla.

Pullipin pää on kiinni kolmella ruuvilla jotka samalla kannattelevat silmämekanismia pään sisällä. Koska pää on kovaa muovia, se ei kestä kovin montaa avaamiskertaa ilman riskiä että ruuvin kierteet liestyvät piloille. Siksi eteenkin nuorimmille harrastelijoille yritetään tolkuttaa harkintaa kustomointien suhteen. Kun muutoksentarpeet on suunniteltu huolella, päätä ei tarvitse availla turhaan.
Ruuvit siis avataan jolloin pää halkeaa kahteen osaan ja puolikkaat saa liuutettua irti kaulan urasta.

Pullipin pää on hyvin kookas. Tuumakooltaan 9-10 peruukki yleensä sopii. Pää on myös pallomainen ja otsa ei ole kovin korkea. Joskus hartsinukeille suunnitelluissa peruukeissa on Pullipeille liikaa "kuppia" jolloin peruukki pyrkii liian alas kulmakarvojen ja takaraivon säätönuppien päälle.

Pullip Suomen foorumi on mitä suositeltavin paikka tiedon hakuun. Netistä löytyy välillä blogeja yms. joissa kovin nuoret ja tuoreet harrastajat jakavat väliin hurjiakin ohjeita vakavalla naamalla ja sitten kun heitä uskotaan, vahinko kiertää... :eieieiei:

Dal Maretti joskus loppukesästä.

Adalmina

Kiitos tiedoista  :smiley:
Eli siis jos kroppa pitää vaihtaa niin pää pitäisi ruuvata auki....  :neurotic:
Mitenkäs ne iiriksen vaihdot hoidetaan, pitääkö siinäkin aukaista pää vai saako sen hoidettua ihan silmänreijästä? Sori hassut kysymykset  :blush:

Seija V

Pää pitää avata sekä kroppaa vaihdettaessa että silmäsiruja vaihdettaessa. Siksi siitä usein aukomisesta varoitellaan.
Silmäsirujen vaihtamista varten joudutaan irrottamaan koko mekanismi. Teoriassa siru poksautetaan irti sukkapuikolla tms. mutta käytännössä se voi vaatia isompaa työtä. Siksi suositellaan että jos jo lähtökohtaisesti hankkisi nuken jonka meikistä ja silmistä tykkäisi, ei joutuisi heti muokkailemaan. Semminkin kun hutiloiden tehdyt kustomoinnit voivat paitsi laskea arvoa, myös vahingoittaa nukkea pysyvästi.

Hunajasieni

Joo, Pullip Suomesta löytyy paljon tietoa (ja UKK näkyy myös rekisteröitymättömille) eli sieltä löytyy:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?board=5.0

Tässä vielä pari ketjua joista voisi olla apua. :3

Perustietoja: http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=282.0
Pään avaus: http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=144.0
Lisää kustomoinnista: http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=42.0
Muut ohjeet jne: http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=1396.0

Mio-kithän on valmiiksi palasina, eli siinä ei tarvi tuota avaamista suorittaa, mutta hyvähän se on katsoa että osaa sitten koota. Mio-kitillä on mukana chipit ja ne voi itse maalata tai laittaa paperin taakse jossa väri on.  :smiley: Toki sille voi hankkia myös kokonaan uudet. (Kannattaa huomioida että Mio-kitillä ja uudemmilla nukeilla on vähän isompi silmä (chippi eli iris ja pupilli joka siis vaihdetaan) eli ostaessa kannattaa huomioida että vanhemmille julkaistut chipit on hitusen liian pieniä.

Itse tykkään käyttää tosiaan 9-10 tuumaisia peruukkeja, joskus mallista riippuen voi mennä jopa 8-9, mutta itse tykkään siitä ettei kuppi ole liian jyrkkä, eikä peruukkia ole pakko liimata jos sen voi vetää takaa nappuloiden yli. Minusta se pysyy vähän paremmin nukella päässä kun yltää alemmas ja nappaa tappeja vasten kiinni.

Yksi tärkeä huomio on että nuken kasvoja ei kannata puhdistaa meikistä kynsilakanpoistoaineella, mitä ilmeisesti barbeilla usein voi käyttää? ettei muovi sula. Kaikilla nukeilla ja aineilla ei ole aina reaktiota tullut, mutta isopropyylialkoholilla on turvallisempi puhdistella näitä. Tuossa kustomointiohjeketjussa lukee lisää aineista ja muista mitä kannattaa/ei kannata käyttää.  :smiley:

Adalmina

Nyt on tännekin sitten pesiytynyt pullip  :naamakämmen:
Vuosi sitten vielä voitin kiusauksen mutta ......

Milla ja selvästi luokkaretki kuvaa keväältä  ;)

Alkujaan oli siis Ludmila

Siinähän kävi niin, että likalta oon aina toisinaan kysellyt että eivätkö pullipit kiinnosta ja rupeshan ne lopulta kiinnostamaan  :D
Alkujaan ostin tämän likalle joululahjaksi (kun musta sillä oli niin ihqut silmät) ....siitähuolimatta että se ei ollut lämmennyt sille kuvista (peruukki ei ollut mieleinen vaikka mun mieleinen olikin  :shock: )
Sen kotiuduttua mä olin ihan että mäkin haluun!  :head-to-the-wall:
Sitten tulikin huutikseen myyntiin semmonen pullippi mikä oli likan haluan listalla joka mun sitten täytyi ostaa...... Ei tietenkään ollut mitenkään syynä että mä halusin ton toisen  :rofl:

Adalmina

Ja täytyihän mun sitten vielä salakuvata likan joululahjakin ennenku panin pakettiin  :wink:
Alice du jardin mint
samoissa luokkaretkitunnelmissa


Kauhee ku pitää salakähmäisesti noita vaan käpälöörä  :D

avotuli

On se, kyllä pakko tunnustaa tytsyjen nuket lääppineensä myös! Ihania!


Ludmila-Millan silmämeikki on kaunis, onko chipit alkuperäiset?
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalmina

Ei ollu alkuperäiset, vaihdettu oli.
Alkujaan oli kaiketi tämä: http://www.1999.co.jp/itbig13/10130657a.jpg

Puppeteer

Onnea Adalmiina hypystä Pullipien maailmaan! Söpöt nuket molemmille tullut/tulossa. Siinä on pitkä aika kyllä tyttärelläsi odottaa tuota söpöläistä kotiin jouluksi. Itseltä löytyy tuon Alice Du Jardinin se perusversio ja on kyllä itsekin tullut kateltua myös tuota minttu versiota.. Mutta omalla listalla on muutama muukin, niin saa nähdä kuinka käy.

Täti Monika

Ihania pullippeja ja kuvia, Adalmiina  :palvoo: Erityisesti tuo vihreäsilmäinen punapää on niiiiin söpö  :cuteyes:
Kauheasti tekisi itsekin mieli hankkia yksi- oon jo Alicen pullippeja aina minimarkkinoilla tavattaessa hiplannut ja semi-villaantunut  :blush:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Hunajasieni

Onnea Adalmina! :aplause: On ihanat typykät! :hbeat: Lisää sitten vain...  ::)
Sun Ludmilasi on kyllä upea ilmestys, en olis yhtään arvannut että on se nukke! Niin paljon vaikuttaa muutokset!  :faint:

Seija V

Adalmiinan tytöt ovat suloisia  :hbeat:
Minäkin iskin heti silmäni tuohon, miten upea Ludmilasta on saatu! Sen jyrkkä stocktyyli ei heti kerro, miten herkullinen nukke se lopulta onkaan.

Yksi Isul eli Pullipin pikkuveli muutaman kuukauden takaa.

Adalmina

Ihanan kesäinen kuva Seija V!  :D

Täältä ihan toisiin tunnelmiin