Barbie-bongaus

Aloittaja minnastardust, marraskuu 30, 2012, 17:21:04

« edellinen - seuraava »

Louhi

Sopiiko nuo uudet nuket yhteen tavallisten Barbie-nukkejen kanssa esim. perheeksi?

Milia C

Minusta vähän tylsää kun sekoitetaan nyt aikuisten maailmaa lasten leikkeihin ja kaikki neutralisoidaan.  ::)
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

efichu

Minusta tuntuu, että media nyt vähän liioittelee tuota sukupuolettomuutta, Mattel itse tuntuu markkinoivan tätä vain sekä tytöille että pojille sopivaksi lelulinjaksi (vai olenko väärin ymmärtänyt?). Itsekin karsastin ideaa ensin, koska sukupuoli-identiteettikysymyksen ei luulisi olevan kamalan ajankohtainen leikki-ikäisille lapsille. Itse olen koko ikäni kokenut itseni naispuoliseksi, mutta olin lyhyine hiuksineni ja hamekammoineni silti vähän tomboy alakouluikäisenä - en kuitenkaan sukupuoleton. Siispä tämä vaikuttaa sangen mainiolta lelulta niille lapsille, jotka simppelisti haluavat omannäköisiään nukkeja. Kyseessä ei ole mikään androgyyni aikuisnukke, vaan selvä lapsinukke mukavan kokoisella vaatekerrastolla ja vaihtoehtoisella hiuslookilla. Sen puolesta koko sukupuolijutun voisi jättää tyystin mainitsematta markkinoinnissa, mutta kaipa Mattel haluaa painottaa, että tällä nukella saavat pojatkin leikkiä ihan valmistajan luvalla ::) (etenkin Barbien "Inspiring girls since 1959" -fraasin jälkeen).

Lainaus käyttäjältä: Adalmina - lokakuu 02, 2019, 12:38:11
Yhtenä  :barbie: linjana ok, mutta jos tosta tulee  :barbie: pääjuttu, niin onnea ja menestystä vaan mattelille!  :D
Kyseessä on oma nukkelinjansa, Barbie siis jäänee koskematta! Nukeilla ei ole muuta yhteistä kuin sama valmistaja.

Rana

Nämä uudet nuket vaikuttaa tosi kiinnostavilta, kun keräilen lähinnä miesnukkeja. Myös tällaiset androgyynimmätkin hahmot viehättää. Tosin vielä enemmän kiehtoisi, kun eivät olisi niin lapsekkaan näköisiä. Todennäköisesti kuitenkin vetoavat paremmin lapsiin, kun ovat söpöjä. Näissä vaikuttaa kivalta se vapaus, että lapsi voi itse määrittää millainen hahmosta tulee. Uskoisin virittelevän paremmin mielikuvitusta, kuin valmiit hahmot.
Olen vakavissani, se oli vitsi!

blogi


Aliisa

:Look_Up: Tosi kivasti kirjoitettu positiivinen juttu nukkeharrastuksesta. :peukku:

Silky

 :peukku: Tuota oli ilo lukea!
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Aliisa

#637
Katsoin tänään YLE Teemalta ohjelman Barbiesta "Tiny Shoulders: Barbie 60 vuotta". Mulla oli jotenkin mennyt ihan ohi, jos ja todennäköisesti kun tuo oli näytetty jo aikaisemmin. Aika hyvä ohjelma. Tuntui minulla vaan niin pahalta niiden Mattelin suunnittelijoiden ja markkinointiporukan puolesta. Kauhea stressi tuossa lanseerauksen suunnittelussa ja sitten somepalaute on monesti niin julmaa nykyään, että joutuu varautumaan siihen, että tekee niin tai näin niin aina joku saa väännettyä jutusta jotain negatiivista. Harmi, kun tuossa ei ollut myyntilukuja kampanjan jälkeen, mutta ne ei varmaan ehtineet ohjelmaan mukaan. Myös olis kiinnostanut, mikä on Mattelilla ollut paras myyntivuosi. Tai jos nuo siinä ohjelmassa oli, niin meni minulta ohi. :D Mutta tässä linkki ohjelmaan, jos joku haluaa katsella, näkyy olevan YLE Areenassa katsottavana.

https://areena.yle.fi/1-4522184


Puppeteer

Hieno juttu ja parasta itselle, joku joka sanoo rohkeasti, ettei käytä kaavoja! Minä olen saanut kyllä ymmärtää, että kaavat ovat täydellisyyttä ja kaavattomuus osaamattomuutta.  ::) Toki, työni puhuvat puolestaan ja varsinkin tuon jutun asut! Vautsi vau!

Aliisa

:Look_Up: Oi miten hienoja dioraamoja! :faint: :palvoo: Chanel-kauppa, olohuone, marmoritaustainen hylly, ym.

HelloDolly


Louhi

Ylen uudessa Kirjolla-sarjassa on yhtenä henkilönä Kiri, joka keräilee äitinsä kanssa barbeja. Sarja kertoo autismin kirjolla olevien lapsena diagnosoitujen nuorten elämästä. Kiri on sarjan ainoa naispuolinen henkilö.

Louhi

Onko joku nähnyt sitä uutta Barbie-elokuvaa, jota mainostetaan koko ajan TLC:llä? Siinä näyttelevät siis ihmiset. Näin siitä viime yönä untakin, että Teresa lauloi olevansa coolein, mutta elokuva loppui siihen, että sen pitikin laulaa Barbien olevan cool.

Puppeteer

Finnkino sivuillaan mainostaa, että heinäkuussa tuo tulisi elokuvateattereihin. Kai se pitää mennä katsomaan, vaikka tuo Ken ei vakuuta. Mutta esim. tämä kuva  :barbie: sta:


Yksinkertaisesti vau!   :aplause: Tuon kuvan näin ensimmäistä kertaa tänään ja nyt olen ihan innoissani elokuvasta!  :D

Barbiesta on muuten tehty Nendoroid figuurikin:
https://www.goodsmile.info/en/product/14084/Nendoroid+Barbie.html