2020 se loppuu

Aloittaja Silky, syyskuu 04, 2019, 22:34:06

« edellinen - seuraava »

Silky

https://barbie.mattel.com/shop/en-us/ba/buzz/looking-ahead-robert-talks-2020-bfmc
Summa summarum: 2020 on viimeinen silkkivuosi ainakin näillä näkymillä.

Vähän haikeaa, kun en ole kiinnostunut muista Barbeista enkä kyllä kilpailijoistakaan. Tosin enpä mä ole ollut kiinnostunut uusista silkeistä enää pariin vuoteen  :chuckle:  Että jos nukkesarja olisi jatkunut nykyisessä muodossaan, en olisi kuitenkaan ostamassa mitään...

Mielestäni Mattel teki virheen alkaessaan halpuuttaa silkkejä. Ensin hävisivät korut ja asusteet, sitten laski laatu ja ainakin minulle viimeinen niitti oli tehdä nukesta kurviton ja nivelletty. Niveletkin olisin vielä voinut niellä, mutta kurvien puutetta en  :blaah:
Itse olisin laskenut tuotantomääriä reilusti ja satsannut laatuun, ja ehkä jopa nostanut hintaa  :whaddado:
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Aliisa

#1
Voi ei, tuo tuli kyllä ihan yllätyksenä! :gonna-cry: Itse olin aikoinaan vähän "myöhäisheränneenä" Silkstone-keräilyyn, nukkeja oli julkaistu jo pitkään ennenkuin ostin ensimmäiseni. Vähän arastelin ostoa korkeamman hinnan vuoksi. Ja sitten olin jo aikaisemmin ostanut vintage repro -Barbien ja se ei herättänyt minussa juurikaan tunteita. Mutta sitten, kun ensimmäisen Silkstonen ostin ja pääsin ekan kerran sitä hiplaamaan, niin oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä ja kosketuksella. :hbeat: Silkstonen "ihon" pinta on niin hyväntuntuista ja sileydessään ihan omaa luokkaansa ja väriltään se on jotenkin niin kuulas. Ja kun nuken ottaa käteen, se on painava. Ensimmäisenä tulee mieleen sanat laadukas ja arvokas. Ensimmäinen Silkstone oli varmaan yksi isoimmista wau-elämyksestäni tämän keräilyharrastukseni historiassa.

Nyt tosin noin viimeiseen viiteen vuoteen en ole niitä ostanutkaan (olen ollut keskittynyt muihin sarjoihin). Mutta toisaalta olen tulevaisuuden suhteen toiveikas, koska tuossa kuitenkin mainittiin, että tuotanto loppuu toistaiseksi. Eli ehkä vielä joskus sarja saa jatkoa. :smiley:

Silky

Tuolta se minunkin ensisilmäys ja -kosketus tuntui  :cuteyes: Se oli menoa  :D
Mun taas täytyy sanoa, että ei tullut yhtään yllätyksenä, olen odottanut tätä siitä muutoksesta lähtien, kun nuket nivellettiin ja kroppa muutettiin. Luulen että keräilijät ei innostuneet. Ainakin minusta tuntui, että nukke menetti laatunsa ja siitä tuli samanlainen perusnukke, joita tulee markkinoille tuon tuosta ja jota olisi pitänyt myydä perusnuken hintaan.

Minäkin toivon että nukkesarja saa vielä jatkoa  :peukku: Mattelin pitäisi palata alkuun ja yrittää siitä uudestaan.

Onneksi on vielä noita vanhempia silkkejä, joita voi poimia kokoelmiinsa  :D

~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~