Lempi nukkesi lapsena

Aloittaja talo-i-sa, lokakuu 22, 2015, 23:37:41

« edellinen - seuraava »

Jussi

Muistan että jouduin lapsena käymään kauheesti tk:ssa kaikissa kokeissa kun oli laktoosivaivaa ja muuta. Kun olin reipas ja rohkea niin sain farkku Barbin eli Feeling Fun Barbien, joka sai nimekseen Heidi ja kyllä se tais olla suosikki pitkään. Enää ei oo nukesta mitään muuta jäljellä kuin muistoja, tosin sen vaatteet haluisin ainakin :)

Aliisa

Mullakin on jäänyt muistoja Feeling Fun Barbiesta lapsena. :smiley: Sen paita oli nimittäin suuri suosikkini. Tykkäsin siitä varmaan siksi, kun se oli niin tavallinen. Siihen aikaan oli barbeilla vielä aika vähän ihan perusmallisia t-paitoja ja mulla varmaan suurinosa barbien vaatteista olikin vaan lyhyitä mekkoja tai pitkiä juhlamekkoja.

Tuohon nukkeen liittyi muitakin muistoja. Mummini sisko antoi aikoinaan meille lapsille lahjarahan ja minä sain muistaakseni 100mk. Ostin sillä Feeling Fun Barbien ja Petran lapset -setin (setissä kaksi lasta ja tyyny). Muistaakseni raha ei ihan kokonaan riittänyt, mutta sain taivuteltua vanhemmilta loput. :D

Myöhemmin sitten tein vaihtokauppaa siskon kanssa ja vaihdoin Feeling Fun Barbien muistaakseni Wet N Wild Kiraan.

Välillä ihmetyttää miten muistan noin vanhoja asioita noin tarkkaan. :D Muistan niin hyvin vielä sen kun ostin Feeling Fun Barbien. Oli vaikeaa miettiä minkä nuken ostan ja sitten päädyin juuri tuohon farkku barbiehen.

Kaisa

Minäkin vaihtelin barbeja siskon kaa  :smiley:

Louhi

Minäkin muistan tuon Feelin Fun Barbien. Ihailin sitä tosi paljon, kaverillani oli se. Sille taisi käydä niin, että hänen kaninsa söi nukelta nenän pois.

Nata

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - lokakuu 10, 2016, 21:58:53
Mullakin on jäänyt muistoja Feeling Fun Barbiesta lapsena. :smiley: Sen paita oli nimittäin suuri suosikkini. Tykkäsin siitä varmaan siksi, kun se oli niin tavallinen. Siihen aikaan oli barbeilla vielä aika vähän ihan perusmallisia t-paitoja ja mulla varmaan suurinosa barbien vaatteista olikin vaan lyhyitä mekkoja tai pitkiä juhlamekkoja.

Niinpä! Munkin pikkusiskolla oli kyseinen Barbie ja kyllä sen vaatteet ja saappaat (ne kun mahtui vielä kaiken lisäksi myös tönkköjalkaisen Sindyn jalkoihin!) oli kovassa  käytössä muillakin. Itse olen lämmennyt kasarijuhlapukuihin vasta näin aikuisena, mutta leikeissä ne olivat ihan liian hankalia, joten harvat t-paidat, jumppapuvut ym. tuli käytettyä melkein puhki kaikki.
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Silky

^ Feeling fun oli kivan tavallinen kaikkien iltapukunukkejen joukossa! Itsekin siitä tykkäsin, sillä noita tavallisia vaatteita oli nukeilla ihan liian vähän. Tykkäsin myös krepatusta tukasta!
Saappaat on muuttuneet tahmeiksi ja pinta repeillyt ajan saatossa. Sama on tapahtumassa Rockers Barbien valkoiselle "nahka"hameelle ja säärystinsysteemeille  :-\
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Illuusia

Mun lemppari 70-luvun puolivälissä oli ekaks peruukkinukke: kalju pää, neljä peruukkia ja kimalteleva hääpuku. Äitini ompeli nukelle Tee-se-itse -lehden kaavoilla garderoobin ja tykkäsin niistä kovasti. Joskus ehkä 80-luvun alussa sain kukkamekkoisen Daisyn, josta tuli lapsuuteni tärkein nukke.

Havocista vielä. Löysin joskus 15 vuotta sitten Havocin tummansinisen haalarin ja viime kesänä maastopuvun. Kyllä se Havoc vielä löytyy - tätä vauhtia joskus vuonna 2030... :D Maailmaltahan sen saisi in no time, mutta mä en keräile sillä tavalla, vaan yleensä vaikeimman kautta :)

Cindy

Mun lempi nuket lapsuudestani on:

Totally hair Whitney
Magic moves Barbie
Feeling fun Barbie
Ariel
Kaunotar  (Belle)

Olen etsimässä muutamia lapsuuteni nukkeja, jotka on hävinnyt.
~Barbie-Ra~

Tutu

Cindy: mulla on aika paljon ton ajan barbieita kokoelmastani myynnissä; mitä tarkalleen etsit? Laita osto ilmoitus osioon niin voi tärpätä   :smiley:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Susannak

Omat lempparit oli varmaankin costume ball barbie, sea holiday barbie sekä working out barbie. Paljon muitakin ysäriklassikoita oli suosiossa, mutta nuo on jääneet kaikkein parhaiten mieleen  :smiley:

Aliyah82

Miulla oli lapsena paljon Barbeja, täältä palstalta olen ainakin bongannut Merenneitobarbien, Benetton barbien, ja monta muuta. Mutta vasta Mulan barbie oli se joka ihastutti erilaisuudellaan. En oikeastaan tykännyt äidin ostamista vaaleista perusbarbeista, olisin aina halunnut Midgen :smiley:

Vadelmapilvi

En tiedä tietääkö teistä monikaan näitä mun lapsuuden lemppareita kun tosiaan oon syntynyt vasta -96 mutta vahvoja muistoja jäänyt (ja mulla yhä tallessa!!) 2002 vuoden Mermaid Fantasy Barbie, jolla oli semmonen kuminen pyrstö ja barbin lanteesta painamalla pyrstöä sai liikuteltua. Toinen on Odette Barbie, rakastin leffaa ja nukkea! Mulla oli se versio missä sai siivet hohtamaan. Tallessa sekin. :) Vielä tulee mieleen Barbie Kitty Fun, jossa Barbiella tuli mukana kissa ja sille hiekkalaatikko ja oikeaa eriväristä hiekkaa :D Oli sinistä ja pinkkiä. Äiti vihasi tota nukkea kun sillä leikkiminen oli niin sotkusta puuhaa.  :D

Tutu

Oo, ihana kisumuisto, tarvii alkaa metsästää tollasta kissanhiekkalaatikkoa  :blush:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

rainbowie

Ostin pienenä oikeastaan kaikki barbini kirpparilta (kun niitä vielä löytyi helpommin) mutta ensimmäinen kaupasta saamani aito barbie oli fashion fever barbie jolla oli valkoinen asu (neule ja kynähame) Tämän häviäminen harmittaa eniten, koska tuntuu olevan vaikein saatava lapsuuden nukeista.... Tykkäsin tästä nukesta tosi paljon koska se oli ihan uusi eikä kukaan ollut leikkinyt sillä ennen mua... ja olihan se todella nättikin! Edelleen ketuttaa ku  iso pussi mun barbeja vaan annettiin jollekkin perhetuttujen tytöille kun mitä minä poika niillä tein enää... noh onneksi suurin osa hankittuna takaisin!

Aliisa

Vadelmapilvi, Kaikki nuo nukkesi ovat tuttuja ja tykkään niistä itsekin. :smiley: Jotenkin nuo 2000-luvun alun nuket ovat sydäntä lähellä, kun niitä oli kaupassa silloin, kun aloittelin tätä harrastusta. Itse löysin joskus Mermaid Fantasyn kirppikseltä, mutta jouduin vaihtamaan kropan sille, kun se oli osittain rikki. Merenneidot ja keijut on ihan suurinpia suosikkeja.

Rainbowie, Tuo Fashion Fever Barbie on tosi kiva, mulla on se laatikossaan. Muutenkin tuon sarjan nuket kuuluu myös suosikkeihini. Mulla saattaisi olla jossain tuplakappale siitä, tosin ilman vaatteita. Jos sellainen kiinnostaa, niin lähetä vaikka yksäriä. :peukku: