Kysymyksiä Barbeista - Kysy ihan mitä vaan

Aloittaja Aliisa, marraskuu 25, 2012, 01:11:33

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Onko sulla tunnuksia Huuto.Nettiin, jos laitat sinne? Luultavasti siellä olisi eniten ostajia tai ainakin laatikkonukkejen ostajia siellä taitaa olla eniten. :peukku:

Foorumin kirppis aukeaa viiden postauksen jälkeen.

Paputin

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - kesäkuu 23, 2013, 20:10:56
Onko sulla tunnuksia Huuto.Nettiin, jos laitat sinne? Luultavasti siellä olisi eniten ostajia tai ainakin laatikkonukkejen ostajia siellä taitaa olla eniten. :peukku:

Foorumin kirppis aukeaa viiden postauksen jälkeen.



kiitos tiedosta :3 laittelen sitä ensin tänne,kun en Huuto.Netiin luota :c

Aliisa

#32
Oon ottanut urakaksi tunnistaa kaikki mun tuntemattomat nuket (huh, mikä homma ja ei oikeen ees edisty :faint: :D), joten olisi kysymys tunnistukseen liittyen.

Näyttäisi siltä, että mulla on Great Shape Barbiesta ehkä kolme versiota:

- Philippines -versio: http://farm8.staticflickr.com/7265/7425786618_bb308ffde4_z.jpg
- UK -versio: http://farm7.staticflickr.com/6111/6346655155_5bdc6e8ccf.jpg
- Hong Kong -versio (tai en ole varma mikä tämän version nimi on): http://farm3.staticflickr.com/2549/4058396421_424523234a_z.jpg

Mutta voiko olla mahdollista, että tuolla Philippines -versiolla (joka lienee noista yleisin) on tulppamainen kaulakiinnitys? (OT: Täytyy tähän väliin myös tunnustaa, etten edes tiennyt että Mattelilla on ollut joskus tuollainen kaulakiinnitys. Ihan loistava kiinnitys, kun on tosi epätodennäköistä että kaula menisi ikinä rikki.)
Noilla muilla nukeilla on se perinteinen kasaripääkiinnitys, joiden kaulat menee todennäköisesti rikki, jos irrottaa pään ilman kuumavesikäsittelyä.

Eli... Onko kellään Great Shape Philippines -nukkea (tai jotain muuta versioita), millainen pääkiinnitys sillä on?

Suuri kiitos, jos joku tietää. :smiley:

DarkJedi

Pitääkin tarkastella noita omia nukkeja tarkemmin. Yksi varmasti Great Shape Barbie minulla on ja pari jotka ehkä voisivat olla kun ovat ihan saman näköiset ja toisessa lotissa tuli mukana sellainen lila jumppa- asu. Pitää illalla käydä tutkimassa, tyttöjä en ota mukaan katsomaan mihin olen "piilottanut" kokoelmani.  :blush:

Minulla ainakin lapsena Jogging Barbiella oli tulppamainen kaulan kiinnitys, muistan sen siitä kun tein sille mekkoja ja paitoja joita pukiessa piti aina irrottaa pää.  :D (Ja kun tein Super Skipperille samanlaisia ja yritin irrottaa pään onnistuin rikkomaan kaulatapin...)

tokkopahka

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - heinäkuu 03, 2013, 01:51:07

Mutta voiko olla mahdollista, että tuolla Philippines -versiolla (joka lienee noista yleisin) on tulppamainen kaulakiinnitys? (OT: Täytyy tähän väliin myös tunnustaa, etten edes tiennyt että Mattelilla on ollut joskus tuollainen kaulakiinnitys. Ihan loistava kiinnitys, kun on tosi epätodennäköistä että kaula menisi ikinä rikki.)
Noilla muilla nukeilla on se perinteinen kasaripääkiinnitys, joiden kaulat menee todennäköisesti rikki, jos irrottaa pään ilman kuumavesikäsittelyä.


En ole ihan varma mutta epäilen vahvasti että tuo pään tappi on vaan varaston jäämiä kun Mattel siirtyi uuteen kaulatappiin. Sama ilmiö kun toistuu myös jalkaterissä. Eli kun he siirtyivät Malibu Barbeista Superstar Barbeihiin niin vanhojen kropan osien oli täytynyt jäädä yli ja siten ne käytettiin siirtyma-aikana loppuun. Ilmiö toistuu myös ekojen Fashionistojen kohdalla kun osalla alkoi näkyä uudempi polvimalli lopputuotannossa
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

sininen

Onko jossain listaa Barbien eri versioista, ts. samasta nukesta tehty tavallinen-aa-hispanic-jne. -versiot? AA:t taitavat olla kaikista 1980-luvun nukeista poislukien sarjat joissa on valmiina tummaihoinen nukke, mutta entä hispanic-versiot? Koko kolmikon olen löytänyt ainakin Day to Night ja Flying time - nukeista. Kiitos jo etukäteen tietävälle!

Vivi

Hei Sininen! Tuossa on nyt äkkiseltään ainakin tuommoinen lista Barbien sukulaisista ja ystävistä vuodesta 1980 vuoteen 2004:http://service.mattel.com/us/include/pdf/BARBIE%20Friends%20Since%201980%20New%20Margins.pdf. Sinne on ainakin merkitty versiot AA-Kenistä.

Ei varmaan ihan vastaa kysymykseesi, mutta jatketaan paremman metsästämistä!  :peukku:
If it makes you happy...

sininen

Kiitos Vivi! Ei tuo lista suoranaisesti vastannut kysymykseeni, mutta on ehdottoman kiinnostava! Ja toki voi laskea 1+2 eli yhtä AA-Keniä kohtaan on luonnollisesti myös siippa olemassa  ;)

DarkJedi

Onko kellään hyviä vinkkejä millä hakusanoilla/ sanayhdistelmillä etsiä Googlella ym. nukkeja ja vaatteita tunnistusta varten? Kun itsellä ei tuo haun käyttö ole hirmuisen hyvin hallinnassa enkä koskaan ole oikein perehtynyt kuinka saa rajattua hausta jotain pois.

Esimerkiksi kun on yrittänyt etsiä noita Barbie prinsessoja kuvahakuun tulee hirmuisesti kaikkea turhaa kuten piirroselokuvien kohtauksia ja esimerkiksi lähes K-18 kamaa jolla ei ole mitään tekemistä nukkejen kanssa. Ja joskus kun on ehtinyt selata ja selata kuvia löytyykin se haettu juttu jostain sivulta 10....Näin kävi kuin hain mekkoa joka osoittautui vuoden 1996 Birthday barbien mekoksi. Laitoin hauksi "Barbie with balloon dress" muistaakseni lainausmerkkeineen ja suurin osa kuvista joita tuli ei liittynyt yhtään mitenkään Barbieen.  :-\


tokkopahka

Itse kokeilen hakua sanoilla Barbie doll princess dress/gown. Myös värillä voi hakea. Ja sitä K-18 tavaraa löytyy melkoin joka haulla  ::)
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

karrieerik

Minä etsin tunnistuskuvia yksittäisillä hakusanoilla, esim. Barbie balloon dress ilman with-sanaa, ja laitan aina perään *-merkin, koska sen avulla voi tulla lisää tuloksia, koska tuo tähti ns. Lyhentää sanan, esim. koir* hakee sanoja koira, koirat, koiria, koirien jne... :peukku:

Xelha

Mietin, että mahtaisiko onnistua tummanruskean Saran hairin värjääminen mustaksi? Kysessä olisi rerootattu nukke. Onko jollakulla kokemuksia Saran hairin värjäämisestä? :)

Aliisa

Muistelin tässä lapsuuteni Barbie-autoa. Halusin tosi kovasti auton silloin, mutta vanhemmat eivät suostuneet ostamaan mitään kallista. Sain sitten kovan kinuamisen tuloksena edes sellaisen edullisen auton (muutama kymmenen markkaa), jossa ei ollut mitään yksityiskohtia. :D Löysin sattumalta kuvan netistä: http://media.liveauctiongroup.net/i/5937/8760056_1.jpg
Tietääkö kukaan, minkä muotinuken auto tuo on alunperin? Renkaissa lukee Goodyear. Auto on tällä hetkellä vanhempieni luona, ellei ole jo heitetty roskiin ja on myös kokenut kovia (kummipoikani veljensä kanssa päättivät repiä siitä irti kaiken mahdollisen, ei kai siitä muuta irti lähtenytkään kuin ratti :eieieiei:) Alkuperä olisi silti kiva tietää. :smiley:

karrieerik


Letizia

Minulla oli lapsena tälläinen Friendship Barbie:
kuva 1
kuva 2

Sen asu ja olemus ovat selvästikin hyvin samanmoiset kuin Dance Club Barbien:
kuva 1
kuva 2

Onko kenelläkään tietoa tai luuloa, että miksi asuideaa on kierrätetty tuolla tavalla? Molemmilla on pikkuletitkin tukassa. Friendship Barbien takki ei ole nahkajäljitelmää vaan ohutta sihisevää materiaalia.