eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Marianne

#30
No, mä ostin noin kolme viikkoa sitten kasan Re-Menttiä eBayssä, ja postikulut oli jotain 140 dollaria!  :faint: :rofl: Ihmettelin että eikös postikuluja yhdistelty ollenkaan ja kysyin siitä myyjältä, joka sitten väitti että suurin osa on eBayssä myymisestä aiheutuvia kuluja (mitä en oikein usko) ja että hänen nettisivultaan ne saa halvemmalla. Sain myyjän perumaan mun eBay-huudot sen jälkeen kun olin maksanut sen lähettämän hiukan halvemman PayPal-laskun. Voitin ehkä just 30 dollaria näin. Ja siksi niin vähän, kun nettisivulla oli ilmainen postitus, mutta ne tavarat oli sitten kalliimpia.  ::)

Tämä myyjä kyseessä: http://stores.ebay.com/Japan-Toys-Collection-Online-Store?_trksid=p2047675.l2563

Ei siis kannata antaa tavallista halvempien eBay-hintojen hämätä, kun niihin tulee kuitenkin jotain muuta kulua (ilmaa vissiin).  ::)

Toi on muutenkin aika huono vastaamaan viesteihin. Kesti viikko huutojen tekemisestä ennen kuin sain viimein tavarat maksettua ja sitten meni vielä monta päivää toimitusta odotellessa... Ja niistä piti tietty maksaa vielä arvonlisäveroa ja tulliveroa, eikä postinkantaja edes viitsinyt tuoda pakettia ovelle niin kuin yleensä. Nyt se olis postitoimistossa odottamassa, joten saan sen ehkä tänään jos jaksan lähteä hakemaan (tauti iski). Toivottavasti kaikki tavarat on oikeita.  :shuting-up:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

vadelma

Hmm, no viimeksi kun kävin paypal tiliäni katsomassa, maksu näkyi 4x miinuksena. Nyt 3 maksuyrityksistä oli kuitenkin kumottu ja tuo neljäs (se alkuperäinen) näytti menneen läpi. Nyt vaan sormet ristiin ja toivon, että myyjä lähettää tuotteet eikä ala jälkikäteen vaatimaan tuota erotusta noista postikuluista.  :eieieiei:
En kyllä keksi, miksi postikulut oli alunperinkään muutettu oston jälkeen.

Ninni-doll

Meillä on TaruisenAaveen kans jäänyt tulematta pari pakettia ebaysta nyt joulun aikaan, onneksi molemmissa tapauksissa myyjä on lähettänyt uuden tavaran tilalle. Esim Vivin joulunuken saappaat on viikko sitten lähetetty uudestaan  :D

TaruinenAave

Tosiaan on onneksi aika harvinaista, että paketit kesken matkan katoaa. :D Muutaman kerran niin on käynyt (olen tehnyt n. 400 kauppaa muutaman vuoden aikana) ja ne kerrat, kun jotain on hävinnyt, niin myyjä on aina korvannut.

Aliisa

Mulla on eBayn kautta tilatessa vain kaksi kertaa jäänyt tavara tulematta (kauppoja on kuitenkin jo yli 270kpl). Kerran yks harvinainen CD, joka kyllä harmitti, kun katos matkalla (kerään CD:itä) :-\ Mutta myyjä oli reilu ja antoi mun valita sen kaupasta jotain korvaavaa tilalle, jonka se sit lähetti mulle veloituksetta. :peukku: Ja toisen kerran Hawaiian Fun Barbien bikinialaosa ei tullut koskaan perille. Reilu myyjä palautti rahat. Harmi vaan kun tuo vaate jäi saamatta, kun sitä oon etsinyt pitkään ja etsin siis yhä.

Jennijee

Aliisa, laitatko linkin kuvaan niin pidetään mielessä se alaosa :peukku:

HelloDolly

#36
Googlettelin tässä muutenkin ja samalla katoin tuon Hawaiian Fun Barbien...laitanpa linkin, Aliisa saa kertoa onko oikea nukke ja bikini-alaosa kyseessä:

http://farm7.staticflickr.com/6237/6344028876_ba14488e12_z.jpg

vadelma

Eih, nyt myyjä vihdoin vastasi, ja sanoi ettei hän ollut muuttanut postikuluja. Hän sanoi myös saaneensa vain yhden maksun tuotteista ja että hänellä näkyi myös 4 maksua, joista 3 oli palautettu.
Kävin vielä tarkistamassa nettipankista ja huomasin että koko summa oli nyt veloitettu tililtä 4 kertaa.  :neurotic: Eilen ne näkyivät vielä vain katevarauksina, mutta nyt maksu on mennyt läpi ja veloitettu tililtäni. En käsitä mihin bittiavaruuteen rahat sitten ovat menneet, sillä myyjä ei tosiaan ollut vastaanottanut kuin yhden maksun ja paypal näyttää tililläni, että ylimääräiset veloitukset olisi peruttu.
No hyvä uutinen on, että myyjä ei aio veloittaa tuotteista enempää kuin oli sovittu ja postittaa ne tänään. Myyjä ei itse ollut tietoinen tuosta muuttuneesta postitushinnasta.
Nyt vaan en tiedä mistä kyselisin hävinneitä rahoja takaisin, eBay ei ole edelleenkään vastannut sunnuntaina lähettämääni viestiin.

Jennijee

Olisko niin, että pankista lähteneet rahat ovat Paypalin käsissä joten kysy sieltä palautuuko kolme maksua takaisin pankkiin, vai ovatko kadonneet bittiavaruuteen?

vadelma

#39
Juu, bittiavaruus tuli itsellekin heti mieleen.  :D Mutta soitin pankkiini ja he sanoivat , että rahat on pysyvästi lähetetty PayPalille, eli sieltä pitäisi kysellä takaisin. Laitoinkin nyt PayPalille viestiä asiasta ja katsotaan mitä tulee...

Muoks: Sainkin juuri PayPalilta viestin, että heillä on käynyt kämmi ja useampi siirto on veloitettu vähintään tuplasti. Korjaavat asiaa parhaillaan eli ongelma ratkaistu!  :aplause:

avotuli

Mulla jää sinne Paypalin balanceen (eli sille Paypal tililleni) rahat jos myyjä palauttaa. Eli ei palaa pankkitilille Suomen Osuuspankkiin. Mutta aina se balance sieltä on tullut käytettyä...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Aliisa

Jennijee & HelloDolly, Juu, kyseessä on juuri tuo kuvan alaosa. :cuteyes: Mun on pitänyt laittaa se tuonne ostopuolelle, mut aina on jääny, kun pitäis laittaa samaan ilmoitukseen muitakin puuttuvia vaatteita. Mahdollisesti lähiviikkoina laitan sen. Kiitos, jos viitsitte katsella, jos jossain sattuu näkymään. :peukku:

Vivi

#42
Törmäsin eilen tuohon Hawaiian Fun -bikinialaosaan Ebaylla. Se oli mukana isommassa satsissa bikinipöksyjä. Koetanpa kaivella kyseisen kohteen esiin uudestaan.

Edit: tuolta löytyy ilmeisesti kahdetkin pöksyt, mikäli ovat samat: http://www.ebay.com/itm/GROUP-1-BARBIE-PANTIES-OR-BIKINI-BOTTOMS-VERY-NICE-/150987531660?pt=US_Dolls_Bears_Toys&hash=item23278ee58cr 
If it makes you happy...

Tipitii

Lainaus käyttäjältä: Aurora - tammikuu 29, 2013, 11:30:54
No, mä ostin noin kolme viikkoa sitten kasan Re-Menttiä eBayssä, ja postikulut oli jotain 140 dollaria!  :faint: :rofl: Ihmettelin että eikös postikuluja yhdistelty ollenkaan ja kysyin siitä myyjältä, joka sitten väitti että suurin osa on eBayssä myymisestä aiheutuvia kuluja (mitä en oikein usko) ja että hänen nettisivultaan ne saa halvemmalla. Sain myyjän perumaan mun eBay-huudot sen jälkeen kun olin maksanut sen lähettämän hiukan halvemman PayPal-laskun. Voitin ehkä just 30 dollaria näin. Ja siksi niin vähän, kun nettisivulla oli ilmainen postitus, mutta ne tavarat oli sitten kalliimpia.  ::)

Tämä myyjä kyseessä: http://stores.ebay.com/Japan-Toys-Collection-Online-Store?_trksid=p2047675.l2563

Ei siis kannata antaa tavallista halvempien eBay-hintojen hämätä, kun niihin tulee kuitenkin jotain muuta kulua (ilmaa vissiin).  ::)

Toi on muutenkin aika huono vastaamaan viesteihin. Kesti viikko huutojen tekemisestä ennen kuin sain viimein tavarat maksettua ja sitten meni vielä monta päivää toimitusta odotellessa... Ja niistä piti tietty maksaa vielä arvonlisäveroa ja tulliveroa, eikä postinkantaja edes viitsinyt tuoda pakettia ovelle niin kuin yleensä. Nyt se olis postitoimistossa odottamassa, joten saan sen ehkä tänään jos jaksan lähteä hakemaan (tauti iski). Toivottavasti kaikki tavarat on oikeita.  :shuting-up:

Olen useita eri kertoja ostanut tältä myyjältä rementtejä ebayn kautta - tällä samalla myyjällä on muistaaksein toinenkin ebay tunnus (huomasin kerran kun tulivat samassa paketissa romppeet) - vähän hidas oli postittamaan, postikulut oli suht kohtuulliset (ainakin vielä syksyllä) ja rementtien hinnat varsin edulliset moniin muihin verrattuna. Jotain sähläystä kyllä oli, kun lähetti pariinkin otteeseen vääriä tavaroita. Korjasi kyllä nopeasti, lähetti uudet ja oikeat tavarat ilman eri veloitusta. Vastasi nopeasti viesteihin vielä syksyllä - on sitten nyt ilmeisesti palvelu huonontunut  ;)


Marianne

Niin, olen mäkin siltä ennen tilannut, ja silloin oli postikulut huomattavasti halvemmat. Siksi tuli aika paha yllätys nyt.  :blaah:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.