eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Milia C

#15
No vaan vielä jos kolmisen päivää odotan sitä toista saapuvaksi sitten kuulema posti siellä päässä aloittaa toimet...? 

EDIT:  miun ilmeisesti pitäisi lähettää myyjälle ainakin nuken pää (kun hän ei tee kroppalla mitään), että hän voi tehdä sillä päällä rahaa. Itse saisin koko nuken rahat takaisin (tietysti vasta sitten kun hän saa sen pään)
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Milia C

#16
Saatiin onneksi sovittua osttaisena palautuksena tuo Lilli, en halua menettää vielä tähän häntään sen päätäkin kun sen kerran sain.  :peukku: Kastellaan mitä posti tuo tänään tullessaan... vaiko mitään...  :-\

EDIT: Toihan se tulliselvitettävää vaikka Joulukuussa lähetetty... mutta kun tullirajan muutos on 1.1. niin eipä auta kuin selvitellä ja toivoa että se postisetä paketin tois.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Ivla

Arg! Ikäviä kaikki nuo ongelmat eBayn myyjien kanssa. Onneksi niitä (ainakin omalle kohdalle) sattuu suhteessa melko harvoin. Mutta juuri tänään saapui nukke, jonka kanssa ollut ongelmia alusta saakka. Ensin maksettuani myyjää ei saanut ollenkaan kiinni, sitten laittoi vihaisen viestin olevansa lomalla. Kun siitä parin viikon päästä kyselin nukesta, ja postituksesta, olikin jo vienyt postiin (taas tyly viesti). Ei kuitenkaan ilmoittanut viemisestä, eikä kirjannut eBayhin näkyviin. No, hain nuken tänään, ja ei ollut, kuten kuvauksessa, uusi kaikkina alkuperäisinä vaatteineen, asusteineen yms. Sen sijaan, nukella jonkun itsetekemä asu, ripset solmussa ja jaloissa isoja värjäymiä! Eikä siis alkuperäisestä asusta tietoakaan  :shock:

avotuli

Ivla, tuosta kantsiis avata kyllä case.  :-\
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ivla

Juu, laitoin vielä tänään myyjälle viestiä, ja jos asia ei pian selviä, tai myyjä vastaa, avaan tosiaan casen..  :eieieiei:

Milia C

Ah, oma tapaus onneksi selvisi. Toisesta nukesta sain osan palatuksena takaisin ja toinen tulikin perille...  :aplause:
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Vivi

Nyt on ihan pakko kysyä muiltakin, kun en itse tunnu löytävän vastausta. Tai siis en usko sitä!  :D Onko tosiaan niin, ettei Ebay.comissa pysty rajaamaan hakua enää niihin myyjiin, jotka lähettävät myös ulkomaille? Ennen niissä tarkennetuissa hakuehdoissa oli mahdollisuus, että pisti ruksin kohtaan, jost sai valita postitusmaan (olikohan jotain tyyliin "show only items available to" ja sit sieltä alasvetovalikosta valittiin maa). Nyt vaan kyllästyttää selata niitä myytäviä, löytää jotain kivaa ja sit todeta, ettei myyjä postitakaan USAn ulkopuolelle tms. Tietysti aina vois kysyä sitäkin, mut mie oon liian laiska ja kärsimätön siihen!  :D Buy it now -kohteet, joissa postarit on ilmoitettu jo valmiiks, on selkeesti miun juttuja!  :D
If it makes you happy...

Alice

En kyllä osaa tohon sanoa. Itse järjestän hakutuloksen aina kalleimmasta halvimpaan price + shipping, joten siihen tulee ekaksi aina näkyviin ne, jotka shippaa Suomeen.

Buy it now-kohteet kyllä rulettaa  :D

Milia C

En tiedä  miten Jenkkien ebayssa, ite käytän UK:n löytää ainakin Euroopasta ja USAsta kansainväliset kohteet. Eurooppa kohteet on mulle ensisijaiset ettei töki tullissa kun rajakin nyt on vaan 22 € siitä eteenpäin jumahtaa tulliin ja mulle ainakin tulli ilmoittelee vähän kehnosti. Tähän mennessä lähinnä luottanut seuratakoodiin, että näen milloin se on tullissa.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

harakka

Lainaus käyttäjältä: Vivi - tammikuu 25, 2013, 10:55:10
Nyt on ihan pakko kysyä muiltakin, kun en itse tunnu löytävän vastausta. Tai siis en usko sitä!  :D Onko tosiaan niin, ettei Ebay.comissa pysty rajaamaan hakua enää niihin myyjiin, jotka lähettävät myös ulkomaille?

Jotain sössimys "uudistuksia" sivuilla on tosiaan tehty. Myös ebay.uk sivuilta puuttui eilen mahdollisuus rajata hakualue esim. Eurooppaan tai UK:hon. Oli siitä jo laitettu viesti foorumille, mutta ainakaan eilen kukaan työntekijä ei ollut vastannut kyselyyn mitään. Toivottavasti eivät tosiaan poista noita rajausoptioita, minäkään en jaksa loputtomasti selata itselle sopimattomia hakutuloksia.

vadelma

Huusin viikonloppuna eBaystä pienen vaatepaketin. Vaatteilla ei ollu paljoa hintaa ja postikulut olivat + $9.70. Maksoin paketin paypalilla heti, mutta vahvistaessani maksua sain virheviestin ja pyynnön yrittää hetken kuluttua uudestaan. Yritin päivän aikana neljä kertaa, mutta maksu ei mennyt läpi.
Kävin sitten katsomassa tililtäni ja siellä maksu näkyi neljä kertaa katevarauksena. Nyt huomasin, että myyjä oli vaihtanut tuotteen postikuluiksi + $37.80 ilmoittamatta minulle.
Ensimmäistä kertaa tuli tämmöinen vastaan ja nyt pelkäänkin, että uudet postikulut veloitetaan automaattisesti, ja etten saa noita kolmea ylimääräistä veloitusta takaisin. Nuo kaikki katevaraukset ovat siis olleet myyjän aikaisemmin ilmoittamalla tuotteen + postikulujen hinnalla.
Ilmoitin jo myyjälle, että mikäli hän aikoo veloittaa postikuluista noin paljon, tahdon perua oston. Eihän tästä tule minulle nyt mitään merkintää eBayhin?

Jennijee

Uskon ettei ne katevaraukset toteudu, koska et saanut vietyä maksutapahtumaa loppuun saakka. Noin isot postikulut tulee jos lähettää Priorityllä ja painoa on jonkin verran. Eikö myyjä voinut laittaa kirjelähetyksenä tai First Class pakettina? Riippuu varmaan ihan myyjästä millainen soppa tästä syntyy...

vadelma

#27
No pakettiin kuului barbielle yksi t-paita, hame ja mekko, eli painoa paketille ei tule montaa kymmentä grammaa. Oletin että kirjeellä lähettäisi. En ymmärrä mistä tulevat noin isot postikulut, varsinkin kun olin jo valinnut tuon halvemman postituksen. Myyjästä en ole vielä kuullut.

Muoks: Huomasin, ettei tämä ostos ole enää maksua odottavien listalla omalla sivullani vaan näkyy maksettuna. Seurantanumeroa ei kuitenkaan ole ilmoitettu ja poistikulut näyttävät edelleen + $37.80. Kuitenkin kun klikkaan ostoksen auki, näkyy ostossa tuotteen hinta + postikulut + $9.70, oivoi.

Marianne

Kannattaa ilmoittaa PayPalille että epäilet maksun menneen useammin kuin kerran. Ja muutenkin kannattaa tarkistaa miltä maksu näyttää sun PayPal-tilillä.  :wink:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

Harmi että muutaman nukenvaatteen takia tuli moinen soppa  :eieieiei: Ihmetyttää monesti ebayssa ne järjettömät postikulut, kerran oli esim 6 dollarilla Basicsin mekko ja postikuluja 112$  :shock: Ymmärtäisin siinä tapauksessa moiset kulut jos mekko toimitettaisiin Air Force Onella (kuten eräs nukke jonka TaruisenAaveen kanssa tilattiin)