Miten säilöä barbien vaatteet?

Aloittaja Nanariaana, syyskuu 06, 2014, 20:59:49

« edellinen - seuraava »

Nanariaana

Sain pestyä kaikki vaatteet joita on tullut hamstrattua vuosien varrella, ja niitä oli koko 7 kilon koneellinen.... Nyt vaan mietin että miten noi ois fiksuinta säilöä että ne olis helposti saatavilla ja kuitenkaan eivät veisi paljoa tilaa. Ideoita otetaan vastaan :)

Aliisa

#1
Itselläni on vaatteet lajiteltu lipaston laatikoihin ja kenkälaatikoihin, yhteen topit ja paidat, toiseen housut, kolmanteen hameet, neljänteen takit, ym. Tai sitten jos on suuria laatikkoja niin voi yhdistellä, esim. kaikki yläosat yhteen, kaikki alaosat toiseen, ym. Ja kengät vaikka johonkin läpinäkyvään rasiaan tai jos niitä on paljon, niin väreittäin esim. "miljoonalaatikkoon" tai johonkin lokerikkoon.

Ihanteellista tietty olisi ripustaa vaatteet henkareihin, kuten erään foorumilaisen kuvissa oon nähnyt. :palvoo: Mutta se jo vaatisi, että vaatteita olisi vähän tai sitten ripustustilaa (ja henkareita) paljon.

Varmasti on monia hyviä säilytyskeinoja. :peukku:

Marianne

#2
Muovilaatikoihin ei ainakaan kannata säilöä. Muuten voi tulla hometta tai muuten vaan tunkkaista...

Mä säilytän nukkejen vaatteet pahvisissa Integrity Toysin nukkebokseissa, kun muutenkin kerään enimmäkseen sen valmistajan nukkeja. Ne on juuri sopivia siihen tarkoitukseen. Laitan Aliisan tavoin erikseen housut, paidat ja mekot jne. Jopa alusvaatteille on oma laatikkonsa.  :D Ja miesnukkejen vaatteet on kaikki yhdessä suuressa pahvilaatikossa siisteissä pinoissa. Ja koska mulle nuket on näyttelijöitä, niin tarinani päähenkilöillä on ihan omat laatikkonsa, joissa on vaatteita joita kukaan muu ei saa käyttää.  :D

Kenkiä säilytän Sinellistä ostetussa puisessa lokerikossa, jossa on lasinen kansi.

Kannattaa myös laittaa lappu laatikoiden päälle tai sivulle, että selviää ilman avaamista mitä niissä on.  :peukku:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

#3
Mulla oli ennen lipastossa vaatteet, mutta lipasto piti hävittää kun se ei enää mahtunut makkariin kun tuli uusi nukkevitriini  :naamakämmen:
Nykyään mulla on isoja muovilootia sängyn alla (tai missä milloinkin ettei mahdu kävelemään) ja niissä laatikoissa on pienempiä laatikoita ja koreja. Erikseen mm housut, hameet, mekot, päähineet, alusasut&sukat&bikinit jne. Miesten vaatteet myös erikseen. Mutta pitäisi keksiä joku parempi paikka, ärsyttää kiskoa niitä lootia sängyn alta. Ja ne on IHAN TÄYNNÄ!!!  :cuteno:

Mulla on samoin kuin Auroralla, tietyt vaatteet kuuluu vaan tietyille nukeille koska ovat kuvatarinan hahmoja  :D

avotuli

Mulla on kanssa sorttimenteittain lajiteltu, kenkälaatikoissa. Muusavaatteet erillään, ja silkstone sekä vintage. Ja merkinnät mitä sisältää. On kans päässyt kertymään...

Nuken kengät ovat viehelaatikossa. Koruille ym. pitäisi ostaa omat vieheloorat.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

TaruinenAave

Mulla on tällä hetkellä sekalaisesti laatikoissa ja meikkipusseissa yms, lajiteltuna juuri yhdessä hameet, toisessa housut, kolmannessa takit jne. Nyt ollaan muuttamassa uuteen isompaan asuntoon ja ajattelin ostaa rahakkaampana hetkenä sitten sellaiset apteekkarinlipaston, että olisi joka lajille sitten oma lipastonlaatikko.  :cuteyes:

Ninni-doll

 :Look_Up: Voihan perhana! Töissä yks päivä oli yhdessä talon kellarissa moinen apteekkarinlipasto ja luki että saa ottaa. Vähän oli pinta kulunut mutta oishan sen saanut kunnostettua

Adalmina

Mulla on korvikset ja rannekorut ja sormukset semmoisissa pillerinjako rasioissa.  (aamulääke/päivälääke jne...)
Vaatteet on vaan isoissa muovilaatikoissa sikin sokin. Tosin jaoteltu nekin omiin laatikoihin: mekot, paidat ja hameet, housut ja takit, juhlapuvut, hääpuvut, alusvaatteet, muken vaatteet. Ja vievät paljon tilaa  :naamakämmen:
Kengät on väreittäin onkohan ne ny sitten jotain ruuvi ja mutteri bokseja vai kalastus laatikoita ja integrityn kengät omassa saman tyyppisessä lootikossa.
Mulla ne vie ainakin noin säilöttynä tuhottomasti tilaa, tyhjiöpussit taas on liian suuritöisiä.

TaruinenAave

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - syyskuu 06, 2014, 23:43:23
:Look_Up: Voihan perhana! Töissä yks päivä oli yhdessä talon kellarissa moinen apteekkarinlipasto ja luki että saa ottaa. Vähän oli pinta kulunut mutta oishan sen saanut kunnostettua

Nääh, mä olen niin huono askartelemaan tollaisia, että taidan kyllä ihan ostaa vaan.  :cuteno:

Milia C

#9
Lipastossa vaatehuoneessa. FR-laatikot pohjina: ylä- ja alaosat erikseen, samoin mekot ja alusvaatteet, kun avaan lipaston näen miltei suoraan mitä tarvitsen. Kengät ja korut omissa viehelaatikoissaan.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

severus69

Barbien vaatteet (ja kaikki muut tavarat) säilytän lapsuuskodissani sängyn alla olevassa puisessa avolaatikossa, jossa on rullat alla. Näin se on helppo vetää esiin sieltä kun haluan. Kaikki tavarat, vaatteet ja Barbiet (jotka ei ole Barbietalossa) sillä hetkellä ovat siellä ihan hyrskyn myrskyn ja monesti sieltä onkin hankala etsiä, ellei tiedä mitä etsii. Kaikki Barbien kengät pidän pienessä pinkissä boxissa, joka mahtuu tuonne vetolaatikkoon. Sen avulla kengät lähes aina löytävät parit, kun kaikki on siellä.
Barbie and the Rockstars!

Merineiti

mulla on pahvilaatikossa minigrip tyyppisissä pusseissa nukketyypin mukaan,
Pitäisi kyllä jaksaa erotella myös vaatetyypin mukaan niin tulisi useammin stailattuakun olisi helpompi löytää mitä etsii
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Silky

Pahvilootassa osa, lipaston laatikossa osa ja pientä sekalaista sälää pakastuspussissa. Vintagevaatteita on niin vähän että ne mahtuu vitriiniin näytille.
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Miiuli

Lipaston ala laatikossa, pinoissa vaate tyypin mukaan

Xara

Minulla on vain laatikossa muovipusseissa vaatteet, hienommat rypistymistä välttelevät sitten erikseen mikä missäkin. Systeemi voisi olla järjestelmällisempikin... :D Pusseissa vaatteet on "hahmoittain" eli kenelle nukelle mikäkin asu kuuluu, että jokaisella on omat vaatteensa. Sellaiset vaatteet, joista en vielä ole päättänyt kenelle ne kuuluvat, ovat tyypeittäin pusseissa (takit, paidat, hameet, curvy-vaatteet, miestenvaatteet, juhlamekot...).