Keräilynne suunnat

Aloittaja Ninni-doll, joulukuu 13, 2012, 23:18:37

« edellinen - seuraava »

harakka

Tuleehan noita Fashionistas Barbeja välillä hankittua. BR leluista olen jonkun löytänyt hintaan 13.99, marketeissa tuntuvat olevan selvästi kalliimpia, lähempänä kahtakymppiä.

Louhi

Haluaisin ehkä enemmän DoW-tyylisiä nukkeja nyt kokoelmaan. En ole enää niin kiinnostunut nivelletyistä kuin muutama vuosi sitten. Tosin en ole kiinnostunut kasvattamaan nukkemäärää, sitä pitäisi pikemminkin vähentää. Mutta eilen iski stailausinto, kun olen kesälomalla ja samalla rupesin käymään läpi kirppiksiltä ja netistä ostettuja nukkeja, joita vain lojui kasassa hyllyssä. Tästä valitettavasti syntyi neljä uutta hybridiä, joista yhden onneksi otin vitriinistä. Nyt uhkaa käydä niin, että tulee tässä vielä lomalla lisää ja lisää ja lisää  :shuting-up:. Onneksi lähden huomenna äidille yöksi, niin ei voi etsiä vaihtokroppia ja -päitä silloin.

kitecat

Mulla on alkanu tökkiä koko harrastus ja sen viemä tila  :faint: Tekis mieli myydä koko roska pois. Toisaalta saattaisin harmitella sitä jälkeenpäin.

Nyt pitäis löytää ainakin se punainen lanka tosta kokoelmastani, mitä kerään ja miksi? Mitä myyn pois ja miksi? Josko se vaikka helpottais tota ahdistusta.
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Louhi

No nyt on pidetty suurvaihtoviikot ja hirveästi on päitä ja vartaloita vaihdeltu. Nukkeja tuli lisää, mutta karsin samalla myös pois myyntiin ja seurakunnalle annettavaksi. Tilanne on suunnilleen plus miinus nolla.

:Look_Up: Minulla on sama ponien kanssa. Olen karsinut puolet pois, mutta en ole edelleenkään saanut laitettua nettiin. Loput haluaisin laittaa esille kaappiin pölyltä suojaan, mutta ennen sitä olisi raivausoperaatio, koska lapsi käyttää nyt sitä kaappia ja ne tavarat pitäisi laittaa vetolaatikoihin, jotka taas on täynnä minun tavaraa  :eieieiei:.

severus69

Barbie keräilyni kohdistuu vahvasti 80- ja 90-luvun Barbie nukkeihin, niihin joita oli itsellä lapsena mitä ei ole enään (mennyt rikki joskus) ja niihihn, joita ihailin aikoinaan Barbie lehtien ja katalogien sivuilta.
Barbie and the Rockstars!

Aliyah82

Edelleen olen vahvana nähnyt kiinnostuksen AA nukkeihin, nytkin kokoelmassa (suht pienessä) on 6 afrikkalaista nukkea ja vielä pari on matkalla. Nyt alkaa pahin made to move-huuma mennä ohi kun kaikki on nähty ja koettu. Olen kiinnostunut muokkailemaan miesnukkeja hybrideiksi, edellyttäenkin AA miehiä. Edelleenään en tykkää tönkkökroppaisista nukeista, nukkejen on tärkein ominaisuus on istua ryhdikkäästi, kaikki muu on plussaa. Huomasin juuri että kiinnostuin ostamaan yhden kaikkien aikojen inhokeistani, joka on Flavas nukke. Näin se maku kehittyy.

Aliisa

:Look_Up: Minäkään en tainut aluksi pitää yhtään Flavas-nukeista. Mutta sitten pikkuhiljaa innostuin niistäkin ja nykyään Flavas Liam -nukke on mahdollisesti jopa mun suosikki miesnukke. :smiley:

Cindy

Heips!

Mulla on jatkanut keräilyä lapsesta saakka. Nyt vasta tänä vuonna oon miettinyt enemmän että mihin suuntaan mun keräily menee... Viimevuonna mietin että voisin keräillä eniten 80-90-luvun Barbeja. Tänä vuonna oon päättänyt että yritän keräillä eniten niitä nukkeja, joita oon himonnu jo lapsesta saakka. Niitä kyllä riittää lol. Myös olen tullut siihen tulokseen että voisin myös keräillä uudempia,  esimerkiksi mtm Barbeja ja Shibajukuja.

Oon myös himonnut Sindyjä lapsuudestani ja keräilen sitten myös Disney nukkeja.

~Barbie-Ra~

efichu

Playline (vintage, MOD (+ sports era), Superstar era, 90-luku, uudet Fashionistat), Silkstone, reprot (vaan jos yhtä nätti/nätimpi kuin alkuperäinen) plus jokunen muukin keräilynukke (lähinnä Pink/Black Label). Tulipas lauseesta sulkuhirviö! Näistä vielä nimenomaan enemmän vartuneet nuket plus Francie; muksuja ei tänne ole vielä keräilijänä eksynyt, pelkästään lapsuudesta pari Shellyä tallessa. Erittäin naispainotteista myös. Nivelistä en välitä liiemmin, paitsi että (nyky)Fashionistakropat on niin kamalan tönkköjä että niille kaikille, kuin tuleville että nykyisille, on toiveena vaihtaa Made-to-Movet tai edes 2009 Fashionistakropat.

Alkuperäisasut ovat plussaa, vanhempien nukkejen kanssa en tosin nirsoile niistä tai edes puuttuvista sormista. Hiukset on vähän must, intoa reroottaukseen ei toistaiseksi löydy. Takussa ja "räjähtäneenä" saa tosin olla, nukenhiusten kunnostaminen on melkein jopa terapeuttista! Paketissa nuket eivät tule pysymään tässä taloudessa, joten ostaessa se on se ja sama onko nukke MIB vai ei - tosin MIBeissä on se hyvä puoli että kaikki oheissälät saa mukaan! Silkyjen kanssa olen oikeastaan nirsoin, niiden ei tarvitse olla avaamattomia, mutta kaikki sertifikaattia ja boksin silkkipaperia myöten saisi mielellään tulla mukaan. Uudempien nukkejen kanssa ujostan myös netistä tilaamista, kun silmiä lätkitään milloin otsalle ja milloin poskille...

Nämä suunnat siis nimenomaan Barbieille - niiden ohella puuhaan myös Pullippien kanssa, joista keskityn vuosien 2003-2008 stockjulkaisuihin ja OOAK -nukkeihin. Niistä usein kelpaa pelkkä pää ja silmämekanismi. :D Vartalo, peruukki, silmät ja ripset kun tulee usein vaihdettua heti ensikäsittelyssä.