Keräilynne suunnat

Aloittaja Ninni-doll, joulukuu 13, 2012, 23:18:37

« edellinen - seuraava »

Kuutar

Mulla ei ole mitään hajua nukesta, eikä edes sen balettipuvusta. En muista niitä yhtään. Yhden kerran olen nähnyt sellaiset tossut ebayssa, mutta mulla ei ollut silloin mahiksia hommata tunnuksia ja tehdä kauppoja, ja nyt kun olisi, niitä ryökäleen tossuja ei ole missään.

Milli

Lainaus käyttäjältä: Kuutar - syyskuu 12, 2013, 11:25:09
Mulla ei ole mitään hajua nukesta, eikä edes sen balettipuvusta. En muista niitä yhtään. Yhden kerran olen nähnyt sellaiset tossut ebayssa, mutta mulla ei ollut silloin mahiksia hommata tunnuksia ja tehdä kauppoja, ja nyt kun olisi, niitä ryökäleen tossuja ei ole missään.

Kokeilepa "My First Ballerina Barbie" laittaa Googlen kuvahakuun. Miun vaaleansininen löytyy sillä, mutta sarjassa oli vaaleanpunainenkin. Tuo on valmistettu 1988, osuisko vuosiluku yhtään lähelle?
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Milli

"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Kuutar

Kiitos vinkeistä! :) En näemmä ole ainoa, joka kököttää taas ebayssa.

Milli

Lainaus käyttäjältä: Kuutar - syyskuu 12, 2013, 11:39:16
Kiitos vinkeistä! :) En näemmä ole ainoa, joka kököttää taas ebayssa.

Ebay on vihoviimeinen paikka.
Sinne ei pitäisi ikinä mennä. Mutta kun se on niin kivaa.  :D  :aplause:
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

whitney

Tosiaan Mattelilla on ihan hirveästi noita balettinukkeja, varmaan joka vuodelle omansa ellei useampikin. Siinäkin riittäisi keräilemistä jos suuntana olisi pelkästään Mattelin balettinuket  :smiley: Itse aion kyllä hankkia kaksi baletti nukkea, jotka ovat mielestäni yhdet Mattelin kauneimmat nuket: Swan queen ja Marsipane  :hbeat:

Bambi

Itse kerään 80-luvun lopun ja 90-luvun Barbieita ja muita perheen jäseniä/ystäviä sekä jonkin verran Sindyjä. Tosin jälkimmäisiä on todella vaikea saada. Erityisesti Shellyt ja Fashion Avenue sarja ovat lähellä sydäntäni ja niitähän sitten löytyykin.  :hbeat: Myös oheiskamaa kuten vaikka Barbie-mukin ostan silloin tällöin. Näissä en ole niin tarkka ja kelpaa siis tämän päivänkin kama. Tosin näitä uusia Barbie nukkeja en kerää. Mun kulta-aika on siellä 1988-1994 aikahaitarilla. Ostan myös huonekaluja tms. jonkin verran ja hankin jokin aika sitten ebaysta Barbien starlight sängyn.

Nyt menee off-topiciksi jos kerron jo olevasta kokoelmastani mutta näin lyhyesti myös Heart Family perhe ja Dolls of the World nukke löytyvät kokoelmasta.

En välitä NRFB nukeista ja vaikka sellaisia hankinkin niin otan ne pois pakkauksistaan. Ostan niitä vain siksi että toivon oheiskaman olevan tallella. Siinä laatikon aukaisemisessa ja kun pitää nukkea käsissään, on sitä lapsuuden taikaa  :hbeat:


Minullakin on pitkälle kyse lapsuuden unelman täyttämisestä ja keräilen eteenkin niitä nukkeja joita en lapsena koskaan saanut ja samalla pidän huolta nukeistani, jotka ovat lapsuuden leikeistä tallella. Olen iloinen että pidin teininä pääni enkä antanut nukkeja pois/myynyt vaikka siitä tuli painostusta/kuittailua enemmän kuin tarpeeksi varsinkin sen suuren määrän vuoksi. Osasta jouduin luopumaan, mutta ne helmet ovat onneksi edelleen tallessa kaikkine oheisjuttuineen. Nyttemmin olen kiusannut äitiä ja maininnut hintoja e-baysta. On sitten äitikin ollut sitä mieltä että olipa hyvä ettet myynyt  :shuting-up: :shuting-up:

Aliisa

#37
Kuutar, Mulla on yhdet persikkaiset balettitossut lapsuudesta. Niissä on oikeat nauhat ja pohjassa sellainen rypytys, eli ei ihan sileä. Taitavat olla juuri noissa Millin kuvalinkeissä. Tulivat tällaisen Dance Magic Fashions -asun mukana: http://home.comcast.net/~rgree3/MiscAccessForBarbie/BarbieDanceMagicOutfit1.JPG Tuossa sarjassa on paljon erilaisia asuja ja niistä muutamista saa pitkän hameosan pois, jolloin siitä tulee lyhythelmainen balettiasu. Tuon sarjan vaatteet ovat minulle erittäin tärkeitä, sillä ne olivat lapsena toivelistalla. Ja ovat edelleen. Mulla onkin vain kaksi tuon sarjan asua.

Kuutar

Kiitos Aliisa, lupaavaa ainakin, että jollakulla muullakin on käsitys näiden olemassaolosta, etten muistele vallan omiani! Täytyy varmaan kysellä joistakin kohteista, miltä tossut näyttävät alta. Pikkutavaroita on tuskallista koettaa tunnistaa koneen näytöltä.

Ninni-doll

Jännä juttu miten nämä niin vaihtelee. Mua ei puoleentoista vuoteen oo kiinnostaneet FR nuket niin nyt yhtäkkiä taas kiinnostaa. Tällä hetkellä mm silkit ei kiinnosta yhtään! Mietin jo että pitäisikö myydä... Monstereiden keräilyn lopetin jo jokin aika sitten ja luovuin niistä. Vintaget on sellaisia jotka tuntuu kiinnostavan aina, samoin AA muusat. Luulen, että pikku hiljaa keräilyn suunniksi vakiintuukin vintaget ja muusat (lähinnä AA) Ja sitten on tietysti nuo rakkaat intialaiset ja vampyyrit joista en luovu  :cuteno:

Louhi

Lainaus käyttäjältä: Louhi - tammikuu 23, 2013, 09:43:34
Olen kerännyt kaikkea sekalaista, mutta nyt tuntuu, että johonkin pitäisi keskittyä tai jotain tehdä. Se jotain voisi olla esimerkiksi kaiken lyöminen hybrideiksi.


Näin oli 2013, mutta nyt on kaikki mahdollinen lyöty hybrideiksi. Se alkoi itse asiassa jossain vaiheessa hieman ahdistaa, kun kaikesta mahdollisesta tuli hybridejä ja ne koko ajan lisivät. Onneksi sain syksyllä myytyä ylimääräiset kropat ja päät, ettei niitä vaan ala taas syntyä lisää. Tällä hetkellä hybridejä enemmän kiinnostaa Dolls of the Worldit, jännät asukokonaisuudet ja sen sellaiset. Toki hybridejä voi hyvin näihin käyttää ja poseerata, kun ovat nivellettyjä kaikki.

Silky

Silkit
lapsuusajan nuket eli ´80-l ja ´90-l alku
vintage

Pyrin keskittymään vain Barbieen, eli kaverit ja sukulaiset on aika vähissä.
Näillä on pysyvät paikat vitriineissä, joihin ne on lajiteltu nukketyypeittäin. En voi mitenkään laittaa kasaria ja silkkiä samaan kaappiin, silkin ja vintagen hätätapauksessa ehkä  :chuckle:
Vintage on näistä uusin innostus, mutta se on viime aikoina vakiinnuttanut paikkansa vahvasti, eli lasken sen ehdottomasti keräilyni suunnaksi nykyään.

Helpotti muuten paljon kun löytyi ne omat jutut! Kun nukkelauma alkoi kasvaa, samalla kasvoi ahdistus siitä että johonkin tiettyyn ON PAKKO keskittyä  :cuteyes:
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Nata

Lainaus käyttäjältä: Silky - tammikuu 26, 2017, 21:12:11
Helpotti muuten paljon kun löytyi ne omat jutut! Kun nukkelauma alkoi kasvaa, samalla kasvoi ahdistus siitä että johonkin tiettyyn ON PAKKO keskittyä  :cuteyes:

Joo, ehkä tässä itsekin alkaa vähitellen päästä johonkin parempaan järkevyyteen alun sinkoilun jälkeen, vaikka on noita "suuntia" tässä edelleen aika monta. Mutta kuitenkin joku sisäinen tunne, että edes jonkunlainen suunta on löytynyt, vaikka sitä sitten vielä joutuisi tässä hienosäätämään ja hankkiutumaan eroon virhehankinnoista.

...

Jotenkin ihailtavaa, kun jotkut pystyy, ja ilmeisesti ihan hyvillä mielin, olemaan hyvinkin tiukoissa rajoissa keräilynsä suuntien suhteen... Meinasin tähän listata pari suuntaani, mutta pyyhin pois, koska on näitä suuntia näemmä silti tosi monta, vaikka kuvittelin, että niitä olis vain pari.  :rofl:

No, mainittakoon kasari- :barbie: t. Ja Silkyt.  :D



"Light up the darkness"
* Bob Marley

avotuli


Päivitys: Samassa olen pysynyt kohtuudella - ajoneuvoilla näyttää olevan taipumus lähteä lapasesta tosin. Ovat ryökäleet vaikeita säilyttääkin.
Päitä on oikeasti jo 14 litran laatikollinen  :whaddado:  oho. MonsterHighejä on myös Smartstore15 laatikko aika lailla täynnä.
::)  Ei tuota nukkeasiaa nyt myrskynä tule, mutta aina välillä pitää kantaa kotiin kun kohdalle osuu sopivaa...

Lainaus käyttäjältä: avotuli - tammikuu 23, 2013, 22:23:32
Mielenkiintoiset ja mieleenpainuvat persoonalliset nuket, irtonuket ei boxi. Kaikenmoisia kroppia ja päitä. Vielä oon pysyny Mattelissa ihan muutamaa harhamaa lukuunottamatta. Isoja kasaantuu yksittäin. Ja se sälä. Kenkiä, vaatetta autoja hevosia taloja kalusteita lisää sälää...

Muutamaa himiöin boksissa.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Milo

Itekin oon nyt vuoden ajan pyrkinyt rajoittamaan keräilyn suuntia verrattuna harrastuksen alkuun, jolloin piti hommata melkein kaikki mitä vastaan tuli. Oonkin karsinut kokoelmaan kuulumattomia nukkeja ja niitä jotka ei ookaan enää hankinnan jälkeen innostaneet. On löytynyt nukkeja jotka oon kattonut tullessa ja sitten ne on unohtuneet kolmeksi-neljäksi vuodeksi komeroon/laatikkoon.
Tällä hetkellä pyrin pitäytymään seuraavissa:
ITn Poppy Parkerit
ITn Hommet
Silkyt
Julkkis-Barbiet
AAt/Aasialaiset
Onhan noita jo tuossakin...
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.