Keräilynne suunnat

Aloittaja Ninni-doll, joulukuu 13, 2012, 23:18:37

« edellinen - seuraava »

Satumaa

Mulla pitkälti samaa linjaa kuin edellisellä puhujalla  :Look_Up:,
paitsi että Vintagea en oo toistaseks hommannu. Vanhimmat taitaa olla omalta leikki-ajalta 80-90 luvuilta.
MUUUTTA... pääasiallisesti Model muse-, fashionista ja pivotal-kroppaisia (Joskin jälkimmäisiä ei juuri ole varaa hommailla... 3 sentään on, mutta voin silti sanoa että niitä haluisin...  :blush:)
Näiden lisäksi DOTW tai muita kansainvälisiä asuja (jopa kotitekoisia) ja nukkeja.
Sitten hommaan välillä irtopäitä irtovartaloihin ja toisinpäin.
Toisinaan on jotain pienen ajan keräilyjä johonkin kuvaelmaan tms. Esim. nyt hääpuvut ja alusasut.
Ja sitten jatkuvasti "Barbie-silmää" käyttäen kirppikseltä ja muualta nukketaloon sopivaa rekvisiittaa. (Erityisesti kaikkea historiallista/vanhanaikaista ja maalaismaista)
Muuten vaan kaikkea eteen tulevaa sopivan hintaista, mitä "puuttuu"!!  :tongue:
sometimes being invisible has it's advantage

tokkopahka

Lainaus käyttäjältä: Satumaa - maaliskuu 08, 2013, 23:23:46
Muuten vaan kaikkea eteen tulevaa sopivan hintaista, mitä "puuttuu"!!  :tongue:
Juuri tuo on minun suunta  :playwithdolls:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

whitney

Minun keräilyharrastukseni on vasta alussa, mutta suunta on jo selvillä. Olen Kadonneen jäljillä, eli etsin barbeja omasta lapsuudestani, 80-luvun lopusta ja 90-luvun alusta.  90-luvun barbiet ovat minusta kaikista kauneimpia. WANTED-listalla ovat minun ja siskojeni lapsuuden barbit, sekä tietysti muita barbeja, joita himoitsin mainoksista ja kavereilta. Ensisijalla ovat barbiet, jotka muistan ja joista tulee se ahaaelämys, kun kauan kadoksissa ollut löytyy. En kuitenkaan pane pahakseni, jos tielleni sattuu uusia tuttavuuksia  :D

Adalia

 :Look_Up: Ihan sama suunta mullakin :) ja sitten tietysti täällä tietyt bdollin jäsenten villaamat nuket löytävät luokseni myös :D
Life in plastic
It's fantastic!

whitney

Tässä keräilyn alkuvaiheessa on jotenkin vaikea päättää, hankkisinko barbiet laatikoissaan, avattuina mutta alkuperäisissä asuissaan, vai aivan irtobarbeina, leikittyinäkin.

Olen aloittanut sellaisen linjauksen, että haluan kerätä kaikista rakkaimmat barbiet NRFB:nä, muiden kohdalla kelpaa leikittykin barbie. Tosin NRFB barbieista tulee se haikeus, että en voi silitellä ja hypistellä niitä käsissäni.

Adalia

Suunta hukassa  :naamakämmen: Nyt mulla on kaikki lapsuuteni nuket haalittuina + muutama Barbie-lehdestä/ kavereilta hinguttu kasarinukke. Osalle lapsuuden toivenukeista pitäisi löytää originaaliasut tai sitten hankkia koko nuket uudestaan vaatteineen ja myydä nakut irtonukkeina.

Mutta kun on sitten niitä sarjoja! Perfume Pretty, Jewel Secrets jne... Hankinko yhden vai kaikki kaverit??

Life in plastic
It's fantastic!

Jennijee

Onnittelut saavutuksista!

Keskity vaikka johonkin sarjaan ja keräile sitä täyteen. Sitten uudistat nukkejesi vaatekaappia ja kalusteita. Jotain tekemistä  :wink:

Dandelion

Kokoelmani on saanut uuden suunnan ja olen päättänyt sille tiukat rajat:
En osta enää ikinä yhtäkään Midgeä (ellei ole lotin takia pakko).
En kyllä tiedä, mistä vastenmielisyyteni Midgejä kohtaan juontuu. En pidä nuken ilmeestä.

Ninni-doll

Minäkään en juurikaan pidä Midgestä, sen sijaan mod ajan PJ:t on lempinukkejani vaikka niillä on se sama nasu! PJ:lle se muotti sopii kun on ne ripsetkin  :hbeat:

Letizia

Mustahiuksiset naiset tietysti. :) Etsin nukkeja, jotka miellyttävät silmää ja inspiroivat. Nukesta pitää päästä tekemään oma, ja siksi moni on vähän vaiheessa...

Vanhat suosikit ovat pysyneet, mutta maku on muokkautunut vuosien varrella. Joskus pidin mahdollisimman realistisista kasvoista, mutta nykyisin tyylitelty mutta aito ja ilmeikäs viehättää enemmän kuin fotorealistisuuteen pyrkivä. Ei liian diivattuja, kurotan kohti kauneutta mutta klassinen daami jättää vähän kylmäksi.

Barbeista kiinnostavat erityisesti Kira/Marina-kasvoiset, Dolls of the World ja muuten mitkä sattuvat sytyttämään, valikoivasti oman maun mukaan. Kasvot kiinnittävät huomioni, vaatteet ja vartalon voi vaihtaa ja kroppaa on monesta sarjasta. Pidän luonteikkaasti nivelletyistä, katson nukeissa aina esim. käsien muottia, käsivarsien pituutta ja lantion mallia.

Sitten on kaikenlaista jännää pikkutavaraa, jota en voi vastustaa, kuten silmälasit, vihreät kengät... tavaroiden pitää olla realistisia. Tai ainakin tosi söpöjä!

Kiirojen lisäksi on alkanut todella paljon viehättää Christie87-muotti, toivottavasti niitä ei ala kertyä ihan yhtä lailla... Niitä on olemassakin niin paljon, että en todellakaan haluaisi kerätä koko sarjaa. x)

Alitsa

Minä kerään kadotettua lapsuuttani ja sitä mitä en koskaan saanut. Tämä rajoittuu 80-luvun  :barbie: -nukkeihin. Lisäksi minulla on omituinen innostus 70- ja 80-lukujen Sindy-nukkeihin ja kalusteisiin erityisesti: Sindyn kalusteet olivat samanvärisiä kuin meidän ihmistenkin, eivät pelkkää pinkkiä kuten Barbiella.

Kasarit ovat vaan niin  :hbeat:
We Girls can do anything!

Kuutar

Lainaus käyttäjältä: Alitsa - elokuu 27, 2013, 16:11:36
Minä kerään kadotettua lapsuuttani ja sitä mitä en koskaan saanut.

Tuossa oli mullekin sopiva tiivistys. :) Barbie-nukeista en niinkään haaveile, omalle tytölleni aion ostaa niitä, jos hän haluaa, mutta mulle riittävät vanhat nukkeni. Toivottavasti tyttö tykkää myös niistä nukeista, joilla on kauneimmat vaatteet.  :hbeat:

Minä en saanut koskaan oikeaa Barbie-taloa ja mulle jäi ikuinen kaipuu Barbien tarvikkeisiin, keittiöön ja erityisesti ruokailuvälineisiin. Nyt mulla on odottamassa pussillinen kullanvärisiä haarukoita, veitsiä ja lusikoita. Mikä nautinto! Oheistavarat kiinnostavat enemmän kuin nuket. Balettitossuja olen metsästänyt kissojen ja koirien kanssa, ehkä ne vielä jonain päivänä osuvat nenän eteen. Siis juuri ne oikeanlaiset.

Milli

Lainaus käyttäjältä: Kuutar - syyskuu 12, 2013, 10:33:41
Lainaus käyttäjältä: Alitsa - elokuu 27, 2013, 16:11:36
Minä kerään kadotettua lapsuuttani ja sitä mitä en koskaan saanut.

Tuossa oli mullekin sopiva tiivistys. :) Barbie-nukeista en niinkään haaveile, omalle tytölleni aion ostaa niitä, jos hän haluaa, mutta mulle riittävät vanhat nukkeni. Toivottavasti tyttö tykkää myös niistä nukeista, joilla on kauneimmat vaatteet.  :hbeat:

Minä en saanut koskaan oikeaa Barbie-taloa ja mulle jäi ikuinen kaipuu Barbien tarvikkeisiin, keittiöön ja erityisesti ruokailuvälineisiin. Nyt mulla on odottamassa pussillinen kullanvärisiä haarukoita, veitsiä ja lusikoita. Mikä nautinto! Oheistavarat kiinnostavat enemmän kuin nuket. Balettitossuja olen metsästänyt kissojen ja koirien kanssa, ehkä ne vielä jonain päivänä osuvat nenän eteen. Siis juuri ne oikeanlaiset.

Kerro lisää balettitossuista, jos löydetään sopivat vaikka yhdessä?  :smiley:

Mie oon nimittäin vanha balettifani ja lapsena leikin tosi usein balettikauppaa. Myynnissä siellä oli tasan yhdet tossut.  :D Miun parhaita lapsuudenmuistoja on kun joulupukki toi baletti-Barbien.

Mattel on tehnyt balettisarjoja paljon, on keräilykamaa, on playlinea. Tossuja löytyy nauhoilla ja ilman ja kaikissa väreissä (mie sain mustatkin!  :cuteyes:). On pehmeää muovia ja kovaa muovia. Shellylle löytyy kankaisetkin, vaaleanpunaista silkkimäistä.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Kuutar

Ne serkulla olleet, kovasti kadehditut tossut olivat kovaa muovia, erittäin siron näköiset ja niissä oli ihan oikeat nauhat. Väri oli vaaleanpunainen. (vai vähäsen persikka?) Alapuoli ei ole ihan sileä, vaan sekin on suht aidonnäköinen, siinä erottuu pohjan muoto ja vähän kankaan rypytystä. Koko tossut olivat toki muovia, mutta kauniisti ne oli tehty. Kärki on kovakärkisten tossujen tapaan tylppä.

Mulla on vain isomman kopionuken isot, lötsänät, valkoiset kumiset tossut ja olen edelleen kade serkulle. 

Milli

Lainaus käyttäjältä: Kuutar - syyskuu 12, 2013, 11:07:13
Ne serkulla olleet, kovasti kadehditut tossut olivat kovaa muovia, erittäin siron näköiset ja niissä oli ihan oikeat nauhat. Väri oli vaaleanpunainen. (vai vähäsen persikka?) Alapuoli ei ole ihan sileä, vaan sekin on suht aidonnäköinen, siinä erottuu pohjan muoto ja vähän kankaan rypytystä. Koko tossut olivat toki muovia, mutta kauniisti ne oli tehty. Kärki on kovakärkisten tossujen tapaan tylppä.

Mulla on vain isomman kopionuken isot, lötsänät, valkoiset kumiset tossut ja olen edelleen kade serkulle.

Joo, tuo pohja on kaunis, jos sellaiset löytää! Miun lapsuuden ballerinalla oli pehmeät vaaleansiniset tossut, missä pohja oli tosiaan muotoiltu ja rypytys näkyi, nauhat löytyi kans. Kärki oli pyöreä.

Muistatko esimerkiksi nukkea, jolle tossut kuuluivat? Jos löydettäisiin samanlaiset.  :D
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström