Keräilynne suunnat

Aloittaja Ninni-doll, joulukuu 13, 2012, 23:18:37

« edellinen - seuraava »

Ninni-doll

Eli tähän asiaa siitä, millaisia nukkeja tai sarjoja keräilee.

Mulla itsellä on melko monta: jumalattret, designer-Barbiet, HRC, aikakausinuket, ranskattaret, mustat muusat, silkit, intialaiset, vampyyrit, Marilyn Monroet, kasarit ja vintage.
Oikeastaan noista edellisistä on karsiutunut pois muutamia, varsinaisesti viime aikoina on tullut kerättyä vintagea, intialaisia ja muusia.
Tämä on näitä minun ihme juttujani, kun yhteen aikaan toitotettiin ympäriinsä, ettei silkkien ja vintagen keräily ole missään nimessä "parempaa" kuin muiden, niin siitä jotenkin jäi päähän sellainen pöljä ajatus, etten "kehtaa" sanoa kerääväni pääasiassa vintagea, ettei joku luule että olen jotenkin olevinani  :tongue: En vaan voi mitään sille, että aina kun näen jossain vintagen (jolla vähän likaa nasussa ja harainen tukka) niin hetkeksi silmissä sumenee. Verrattuna siihen, että jonkun muun nuken nähdessäni ajattelen vaan, että "ompas ihastuttava" Etenkin Mod ajan Barbiet ystävineen ovat vieneet sydämen  :hbeat:

Milli

Yksinkertaisesti kerään luonteikkaita, minuun iskeviä nukkeja. Mielellään taipuisa kroppa,  mutta sen saa vaihdettuakin.

Tällä hetkellä kokoelma on täysi, mutta palava puute tulee helposti ja yllättäen.  :wink:

Mitään tiettyä sarjaa en kerää. Löytyy pari silkkiä ja enimmäkseen keräilysarjojen nukkeja.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Adalia

(Kasari) playline, designer-nuket (eniten on Robert Bestin nukkeja), vintage (vähän kärsineet nuket = halvat), model muset, Silkstonet...

Sitten on paljon fashionistakroppaisia hybrideja...
Life in plastic
It's fantastic!

Milia C

#3
Vähän kasvomuottien mukaan: Lea/Kayla-kasvomuotti, Lara/Drew-muotti ja Goddess-muotti. Mikä itteen iskee. Viimeksi ainakin ihan kympillä oli DOTW Amazonia <3 Disney-nuket, etenkin pahikset. Fantasia/sadut/kauhu (kauhuromantiikka etenkin) olipa minkä valmistajan tahaansa. En kerää NRFB-nukkeja tai jos boksissaan ostan niin ei ne siellä kauaa ole.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

DarkJedi

Minulla ei ole mitään erityista mitä keräisin. Kirppareilta tarttuu mukaan kasarinuket ja vanhemmatkin jos halavalla saa (niin Barbiet, Daisyt, Sindyt, ym..), muuten ostan jos nukke miellyttää silmää ja siinä on "sitä jotakin".  :cuteyes:

vadelma

Minulle on tärkeää päästä "räpläämään" nukkeja ja siksi kokoelmastani löytyy lähinnä playlinea. Ne keräilynuket mitä olen ostanut nököttävät avaamattomina makuuhuoneen hyllyllä. Haaveena olisi löytää jostain mm. basic nukkejen päitä ja yhdistää niitä fashionista kroppiin, mutta toistaiseksi en ole löytänyt mistään pelkkiä päitä ja jo hyllyssä olevia basic nukkeja en tahtoisi "paloitella".
Fashionistat ovat kyllä vieneet minut ihan mukanaan. Odotan innolla tuota seuraavaa settiä ja siitä varsinkin sitä punapäätä.  :hbeat:

Jasmiina2

Meillä innostus lähti lapsuuden nukkejen kunnostuksesta ja hankkimisesta niin eniten löytynee Playline nukkeja. Samasta syystä löytyy myös jonkin verran esim. Petra nukkeja. Pikkuhiljaa on sitten ruvettu hankkimaan myös keräilynukkeja :dance-to-the-groooowe: Mitään tiettyä sarjaa ei erityisesti kerätä, mutta monet lapsuuden sarjat on toki toiveissa. 

Aliisa

#7
- Lapsuusajan Barbiet
Lähinnä sydäntä ovat ne Barbiet, joista haaveilin jo pienenä (80-luvun loppu ja 90-luvun alku). Barbie Journal -lehdet veivät mukanaan jo silloin "haluan niin hirveesti tuon.. ja tuon.. ja tuon". Kokonaisia sarjoja tykkään kerätä. 90-luvun alun kampausnukeista tykkään kovasti, esim. sarjat Totally Hair ja Cut And Style. Myös eurooppalaiset kasarit kiehtovat. Kasareita oli niukasti myynnissä enää silloin, kun olin pieni. Tykkään eurooppalaisista Barbeista enemmän kuin jenkeistä, sillä niillä on utuinen ja "pehmeämpi" silmämeikki kuin jenkeillä.

- Fantasia-aiheiset Barbiet
Barbiet, jotka ovat jollain tapaa erittäin epäihmismäisiä. Siivet, erikoiset hiukset, raju pukeutumistyyli. :cuteyes:

- Prinsessat
Playline-prinsessat 90-luvun lopusta ja 2000-luvun alusta. Joku noissa prinsessoissa vaan kiehtoo. Ehkä se on se yliampuva kiltteys ja viattomuus.

MarjaanaS

Minä olen viimeiset kuukaudet kerännyt erityisesti näitä:
Kira/Marina/Miko ym. samalla kasvomuotilla tehdyt nuket. Niitä on nyt kahdeksan kappaletta.

Skipper/Skooter 60-70-luvulta, Skipperin vintage-vaatteet. Tavoitteena on saada joskus kaikki vaatteet. :)

Barbien lemmikit. Viimeksi sain avattuna mutta uudenveroisena sen Tahiti-papukaijan. Mukana on kaikki tarvikkeet, jopa papukaijan keltainen yömyssy!

Avasund

Minä kerään vähän kaikkea.
Tietysti tosi vintaget, joita itselläni oli lapsena ovat ihan best. Mutta toisaalta täydentelen tyttärien 80-90-lukujen nukkeja. Nuket ovat nimittäin minulla, mutta vaatteet osin kadonneet. Paras osa on metsästäminen!
Lisäksi kaikki kauniit neidot saavat armon, kuntokaan ei ole este. Korjailu on kivaa. Ja lopuksi kauniit asut päälle ja vitriiniin.
Ihan himoksi asti alkaa kehittyä silkkareiden haaliminen. Olisipa tullut lottovoitto.
Töihin siitä!!

Adalmina

Semmoisia mikä miellytää omaa silmää. Jos ei ole valmiiksi nivellettyjä niin joutuvat kropan vaihtoon  ;)
Pitkän aikaa ollut listalla enimmäkseen integrityn nukkeja mutta aina joskus joku 
:barbie: kin löytyy mikä on pakko saada ...tai ainakin sen vaatteet  :cuteyes:

Louhi

Minulla on sellainen suunta, että pitäisi saada nuket vitriinin ja päätettyä se keräilyni suunta. Olen kerännyt kaikkea sekalaista, mutta nyt tuntuu, että johonkin pitäisi keskittyä tai jotain tehdä. Se jotain voisi olla esimerkiksi kaiken lyöminen hybrideiksi, kun vain jaksaisi ruveta. Tosin olen ruvennut syömään vitamiineja, että ehkä ne barbit vielä joskus ovat esillä.

T: metsien miesten B-vitamiinitasoinen

avotuli

Mielenkiintoiset ja mieleenpainuvat persoonalliset nuket, irtonuket ei boxi. Kaikenmoisia kroppia ja päitä. Vielä oon pysyny Mattelissa ihan muutamaa harhamaa lukuunottamatta. Isoja kasaantuu yksittäin. Ja se sälä. Kenkiä, vaatetta autoja hevosia taloja kalusteita lisää sälää...

Muutamaa himiöin boksissa.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ninni-doll

Ootko Vivi löytänyt tänä päivänä Fashion Avenue-settejä jostakin?

HelloDolly

Mä keräilen ihan laidasta laitaan, mikä nyt kulloinkin sattuu miellyttämään omaa silmää.